Rv 38 ja kauhea ihottuma!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammuli

Vieras
Ilmestyi ihan parissa päivässä punainen, kutiseva ihottuma, tai ei se edes ole ihottuma vaan iho meni ihan tosi omituiseksi, ihan kuin hapankorppu... Rasvaus auttaa hiukan mutta kun käyn suihkussa niin taas yhtä kamala! Mitä tää on?
Säärissä, reisien sisäpinnoilla, pyllyssä, käsivarsissa :/

Alkuperäinen kirjoittaja herttanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Raskaushepatoosi?

Muistaakseni hepatoosiin ei liity ihottumaa, vain kova kutina. Yleensä vielä ns. symmetrinen kutina eli molemmissa jaloissa tai käsissä tai koko vartalolla.

Kutinastahan tuo ap puhui.
Eikä se ole niin kirkossa kuullutettu että sitä on joko tai jossakin, vaan sitä voi olla ihan missä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja herttanen:
Raskaushepatoosi?

Muistaakseni hepatoosiin ei liity ihottumaa, vain kova kutina. Yleensä vielä ns. symmetrinen kutina eli molemmissa jaloissa tai käsissä tai koko vartalolla.

Kutinastahan tuo ap puhui.
Eikä se ole niin kirkossa kuullutettu että sitä on joko tai jossakin, vaan sitä voi olla ihan missä vaan.

Äläs nyt hermostu. Sorry huono sisälukutaito mulla näköjään. Siis voihan se iho mennä punaiseksi raapimisesta. Kyllä mä ottaisin yhteyttä neuvolaan tuosta kovasta kutinasta. Hepatoosi kun on vakava juttu. Helppo onneksi selvittää verikokeella (katotaan maksa-arvot ja sappihapot). Aamulla heti soitto neuvolaan.

Äläs nyt hermostu. Sorry huono sisälukutaito mulla näköjään. Siis voihan se iho mennä punaiseksi raapimisesta. Kyllä mä ottaisin yhteyttä neuvolaan tuosta kovasta kutinasta. Hepatoosi kun on vakava juttu. Helppo onneksi selvittää verikokeella (katotaan maksa-arvot ja sappihapot). Aamulla heti soitto neuvolaan.

Juu en hermostu :)
Sitä samaa miekin suosittelen, että aamulla soittoa neuvolaan tai lääkäriin ja niihin kokeisiin.
Se kun on niin helppo testata ja hyvä jos huomataan ajoissa.

Juu en hermostu :)
Sitä samaa miekin suosittelen, että aamulla soittoa neuvolaan tai lääkäriin ja niihin kokeisiin.
Se kun on niin helppo testata ja hyvä jos huomataan ajoissa.

Kiva =) Mulla varmaan jäänyt jotenkin tuonne välikorvan uumeniin tuo "symmetrinen kutina", kun yhdessä raskaudessa valitin kutinaa neuvolassa, niin terkka halusi aina tietää että onko kutina varmasti molemmissa jaloissa tai käsissä tms. Tarkisti jopa mun ihoa, ettei vain ole kuiva - ennenkuin passitti verikokeisiin. Sappihapot oli koholla ja muistaakseni maksa-arvoista Alat ei pysynyt ihan viitearvoissa. Mulla meni ohi ilman lääkitystä. Tosin tilannetta seurattiin useammalla verikokeella. Niin ja nuo arvot menivät vain ihan hippasen sen viitearvojen ylärajan yli. Äitipolilla lääkäri oli silloin sitä mieltä ettei noin pienestä lääkkeitä määrätä.

Se unohtui sanoa, että jos soitat heti aamulla neuvolaan - kannattaa varoiksi olla syömättä. Siis jos pääset heti aamulla verikokeisiin, niin muistaakseni kun sappihapot katsotaan verikokeesta - niin silloin pitää olla ravinnotta. Maksa-arvot voidaan kyllä katsoa milloin vain.

Yhteistyössä