rv 38+5 ja menkkakivut... hjälp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammaaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammaaa"

Vieras
Toista lasta odotan ja mulla nyt n. 1,5 vk ollut tunnetta kuin menkat alkais. Päivittäin tuntemukset asteen kovempia. Kivuttomia harkkasuppareita on paljon (vatsa kovettuu), mutta nää menkkatunteet ei välttämättä tule kovettumisen yhteydessä vaan ovat ikään kuin koko ajan vähän taustalla olemassa. Esikoisesta samoja tuntemuksia oli vain pari päivää ennen oikeiden supistusten alkamista. Synnytyssupparit mulla tuntuivat alaselästä vatsalle eteen kiertäen.

Onko teillä nää menkkatuntemukset enteilleet piankin synnytystä? Kyllästyttää tää jatkuva jomottaminen ilman että synnytys oikeesti alkais... Huoh...

Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan.

Oletko käynyt synnärillä näytillä koska viimeksi? Jatkuva kipu mahassa ei ole normaalia edes loppuraskaudessa. Soitappa synnärille ja kerro oireesi.

en oo käynyt synnärillä ollenkaan tässä raskaudessa... Vauva liikkuu hyvin. Kipuasteikoilla 1-10 nää menkkatuntemukset on 1-2. Eli ei niinkään sellaista kipua, enemmänkin tunnetta... täytyiskö olla huolissaan?

Mulla alko synnytys noilla ns. menkkakivuilla. Supistukset oli kokonaan selän puolella. Sitä en kans aluksi tajunnut ollenkaan. Luulin että olin liikaa touhunnut ja alavatsa ja selkä siksi kipeät. Lämpö auttoi kipuihin...

Mulla kans ne varsinaiset synnytyssupistukset tuntui täsmälleen samalta kuin menkkakivut, paitsi tuhat kertaa kovemmin. Eli eiköhän se sullakin ala olemaan kohta aika täys. ;)

Yhteistyössä