Rv 37. Miksi yhtäkkiä joka paikkaan sattuu? Maha, pää, pohje, lihakset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ketjun aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"ketjun aloittaja"

Vieras
Neljäs raskaus. Mennyt tosi mukavasti tähän mennessä, ei kauheasti vielä ollut harjoitussupistuksiakaan. Vauva laskeutui muutama päivä sitten.

Eilen aamupäivällä sitten käveltyäni n. 1 km ihan rauhassa ja sen jälkeen käytyäni ruokaostoksilla, tuli kipeitä supistuksia niin että piti levätä oikein huolella. Sen jälkeen koko päivän aina kun liikkui, supisti. Jalkoja särki kuin olisi kävellyt 20 km. Otin niin rauhallisesti kuin pystyin, mutta lapset ja välttämättömät kotityöt piti hoitaa kuitenkin.

Nyt tällä hetkellä sattuu mahaan ( ei enää supistusmaisesti), lantion luita särkee, päätä särkee (ei tavallista minulle), toista rannetta särkee, ja pohjetta jomottaa. Olkavarressa ja jalkapöydässä on kummassakin iso jomottava kipeä alue, tuntuu ihan kuin olisi kunnon mustelma, mutta mitään ei näy. Pohjesärkykin pelottelee, kun se kai on yksi veritulpan oire, mutta kipu ei ole kovin kovaa eikä turvotusta tai kuumotusta ole.

Mikä minua nyt yhtäkkiä alkoi vaivata, vai onko vaan ihan onnetonta yhteensattumaa että joka puolelle yhtäkkiä sattuu toisistaan riippumatta?

Kaiken kukkuraksi kantapäässä on kipeä halkeama ja vaikea kävellä, mutta se nyt varmastikaan ei liity muihin:) Onpahan vain varmasti kaikki vaivat yhtaikaa!

Jotenkin kuulostaa oudolta... itsekin huolestuisin.. (9 raskautta takana)

Onko sulla kuumetta?

Mietin vaan et jos sulla on ollu reikä kalvoissa ja olet saanut tulehduksen kohtuun??

Kuumetta ei ole. Otin panadolin päänsärkyyn, se auttoi ja muutkin kivut nyt lievenivät. Pohje vaan tuntuu vielä kipeältä ja jäykältä, ja mietin nyt pitäisikö käydä päivystyksessä sen takia. Samallahan voisi kertoa muista oireista. Vai olisiko sekin vaan suonenvetoa. Sitä on ollut pohkeessa joskus ennenkin (ei kyllä yhtään usein, eikä tässä raskaudessa ollenkaan) , mutta minusta se on ollut vähän eri kohdassa. Nyt kipu on hieman pohkeen sivussa. Onko siellä useampikin eri lihas, jotka helposti kramppaavat?

Vauva liikkuu normaalisti ja hyvin. Nyt tuntuu olo jo helpommalta, mutta jos vielä jatkuu niin taidan edes soittaa päivystykseen. Kyllähän ne siellä sanovat, kannattaako sinne tulla tai huolestunko turhasta.

Ei sitten taida olla mitään sairautta tai tilaa, johon nimenomaan liittyisi suunnilleen tuollaisia erilaisia kipuja? Googlailtu on...

Olen viimeisillä viikoilla raskaana.Itse kävelin juuri eräässä ulkoilutapahtumassa kojulta kojulle ja sen jälkeen liitoskivut olivat niin kovat, että melkein itkukurkussa raahauduin miehen kanssa autolle. Särky säteili selkään, reisiin ja jalkoihin muutenkin joka askeleella. Lisäksi silmissä sumeni ja pyörrytti. Nukuin sitten muutaman tunnin, kun oli niin heikko olo. Vieläkin jalat ovat niin kipeät, että en melkein jalkaa toisen eteen jaksa nostaa vessaan raahautuessa. Itselläni tätä vaivaa on ollut tosin jo keskiraskaudesta saakka ja neuvolan ja äitipolin mukaan on ihan normaalia. Joillekin kivut vaan ovat pahoja ja alkavatkin jo keskiraskaudessa.

Yhteistyössä