Rv 37, ei vielä ollenkaan auki eikä supistuksia.

  • Viestiketjun aloittaja "tööt"
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
36+5 oon siis menossa, supistuksia ei oo ollu kertaakaan. Eilen oli neuvolalääkäri ja en ole auennu vielä ollenkaan, kohdunsuuntilanne on rauhallinen... Onko muita, jotka tässä vaiheessa on ollu vielä supistuksitta ja ei ollenkaan auenneena?
 
"tööt"
Mullakin on ollu niitä ilmeisesti harjotussupistuksia, joissa maha menee ikään kuin kovaks mutta siihen ei liity mitään kipuja. Reippailla lenkeillä niitä tulee joskus, mutta näin levossa ollessa ei lainkaan.¨

Mun äitillä on käynnistetty kaikki raskaudet rv 42 kun ei oo omia polttoja tullu ollenkaan, näinköhän käy mullekin...
 
Jos yhtään lohduttaa niin mulla oli kakkosen raskaudessa vielä rv 41+4 kohdun ulkosuu sormelle auki (oli jo jostain puolivälistä, ja tokassa normaalia, että aukee aikasin) ja sisäsuu edelleen kiinni sekä kanavaakin vielä jäljellä n. 2 cm. Yhtään supistuksia ei ollut tullut. Tämä tilanne siis yliaikaiskontrollissa.
 
"vieras"
Molemmista vielä noilla viikoilla ei muutoksia kohdunsuulla ja kanava jäljellä,ei yhtäkään supistusta ennen kun synnytys käynnistyi molemmista rv 39+4 ja toinen syntyi vielä alle tunnissa syöksynä ambulanssiin.
 
geyuksfh
Mulla molemissa raskauksissa sama tilanne. Ekat supistukset vasta synnytyksen käynnistyessä ja silloin vasta alkoi myös paikat aukenemaan. Toinen syntyi 39+6 ja toinen 41+5 ja molemmat ilman käynnistystä.
 
eräsvaanjoo
[QUOTE="tööt";27452011]36+5 oon siis menossa, supistuksia ei oo ollu kertaakaan. Eilen oli neuvolalääkäri ja en ole auennu vielä ollenkaan, kohdunsuuntilanne on rauhallinen... Onko muita, jotka tässä vaiheessa on ollu vielä supistuksitta ja ei ollenkaan auenneena?[/QUOTE]

Olen jo synnyttänyt, mutta kerron oman tarinani. Mulla oli ihan sama ja lapsi ei ollu edes vielä laskeutunut tossa vaiheessa. Vauva kuitenkin syntyi viikoilla 40+1 :) Supistuksen alkoi 2 aikaa yöllä, en heti tajunnu et ne on supistuksia.. Kuudelta aamulla lähettiin sitte sairaalaan, kun en saanut kipujen takia nukuttua. Olin sentin auki, vaikka kuvittelin, että väärä hälytys. Vauva syntyi sitten 6 illalla.
 
....
Mulla oli koko raskauden supistuksia eikä lapsi syntynyt ennen kuin 40+3

Kannattaa vaan aina asennoitua siihen että se raskaus kestää sen 42 viikkoa, ei ainakaan pety!!
Välillä lukee juttuja äideistä jotka esim. alkaa jo rv 35 miettiä miten saa synnytyksen käynnistymään. Vauvalle on vaan hyvä viettää ihan viimeisetkin viikot mahassa..
 
"tööt"
Teille jotka huokailette että hohhoijaa oottele vaan rauhassa niin ei mulla mikään kiire ookaan synnyttämään ja oon kyllä valmistautunu oottelemaan sinne vk 42 saakka mut kunhan vaan mietin, että mikä se tilanne YLEENSÄ näillä viikoilla on, mulla kun ei oo kokemusta ku ekaa oottelen. Nii ja ei oo vaavi laskeutunu mullakaan, pää alaspäin on kyllä ollu jo pitkän aikaa.
 
..
Mulla mennyt kaikki 3 1-2 viikkoa yli. 2 käynnistetty. Eikä mulla oo noissa mitkä käynnistetty, ollut mitää supisteluja, saatika auennu yhtään. Ne supistukset voi tulla yhtäkkiä ja sit se on menoa. Mut ihan normaalia ettei viel noilla viikoilla oo.
 

Yhteistyössä