Rv 36+, limatulppa mennyt ja supistelee muutaman minuutin välein - voiko alkanyt synnytys vielä lopahtaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Otsikossapa se kysymys. Suppareita on hakannut tasaisen tappavaan 2 minuutin väliin. Kävimme sairaalassa näytillä, mutta tulimme vielä kotiin kituuttamaan. Paikat auki 1,5cm.

Kätilö sanoi, että synnytys voi vielä loppua kokonaan kesken. Kuinka usein niin käy, kun tunnutaan olevan jo näin pitkällä?

Voi vielä lopahtaa, mutta miks ihmeessä ne laittoi sut kotiin jos kahden minuutin välein supistelee? Mulla meni ekassakin synnytyksessä tuosta vaiheesta noin 3 tuntia ennenkuin tyttö oli pihalla...

Njaa-a. Paikat vielä vasta vähän auki? Esikoinen tosiaan tuloillaan. Turvallisempaa olisi ollut jäädä, mutta puhui niin, että kun saattaa vielä lopahtaakin, niin parempi mennä kotiin. Saa olla miehen kanssa rauhassa omassa kotona.

ne pahenee tai lopahtaa. kauanko supistellut? vettä tihkunut?
odottele rauhassa,kun synnytys on käynnissä ja supistelee 2min välein et oo enää palstalla ;) terv 3 kertaa sen kokenut.

mulla muuten supisteli kipeesti 7 tuntia rv 37 välit oli 5-10min. sit ne aamulla loppu.ja jatku vasta 39+6 =)

Alkuperäinen kirjoittaja niki:
odottele rauhassa,kun synnytys on käynnissä ja supistelee 2min välein et oo enää palstalla ;) terv 3 kertaa sen kokenut.

mulla muuten supisteli kipeesti 7 tuntia rv 37 välit oli 5-10min. sit ne aamulla loppu.ja jatku vasta 39+6 =)

Ei mene aina noin. Mä olin kotona vielä siinä vaiheessa kun supistuksia tuli 2 min välein eikä tuntunut kovin pahalta. Laitoin ruokaa ja katselin telkkaria. Mies sai kuitenkin ylipuhuttua lähtemään sairaalaan vaikka hoin kokoajan, että ei nää ole oikeita supistuksia kun ei satu vielä kunnolla. Käyrää otettiin sv:llä 5 min ja sitten kiireesti saliin kun olin 8 cm auki. Vauva syntyi varttia myöhemmin... Että ei kannata aina ajatella että kivun pitää olla sietämätöntä. Kipukynnys on niin yksilöllinen...

Minulla lopahti 5 min. välein tulleet supistukset (kesto 8 h) viikolla 38 ja lapsi syntyi 40+2. Luulin silloisia supistuksia koviksi, mutta eivät ne olleetkaan yhtään mitään niihin varsinaisiin synnytyssupistuksiin verrattuna! Ihmettelen kyllä minäkin miksi sinut lähetettiin kotiin. Itse en edes käynyt näytillä.

Alkuperäinen kirjoittaja niki:

Viitisen tuntia supistellut, voimistuu jatkuvasti. Väli on tosiaankin vain muutaman minuutin, mutta vedet eivät ole menneet.

Yhteistyössä