RV 36+1 ja vauva nelikiloinen !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti aapee

Vieras
Vauvan painoarvio tosiaan pikkuisen alle 4 kg. Sanottiin,että saisi alkaa kohdunsuu kypsenemään ja vauva alkaa syntymään. On niin iso.
Kohdunsuu oli sormelle auki ja kanavaa 3cm. Mitenkähän minä itse tässä nyt synnytyksen käynnistäisin. Ihmeellistä puhetta?
Supistuksia on päivittäin jokunen kivulias ja sitten kinnauksia ym. jonkinverran.
Juoksemaanko mun pitäis lähteä?

onko tehty useampi arvio? itellä on 2 vauvaa ollu liki 500g pienempiä mitä painoarviossa on sanottu kolmas piti 10g tarkkuudella paikkaansa. 2 ensimäistä oli pitkiä 3 oli normipituinen

[QUOTE="Kaisa";24599473]onko tehty useampi arvio? itellä on 2 vauvaa ollu liki 500g pienempiä mitä painoarviossa on sanottu kolmas piti 10g tarkkuudella paikkaansa. 2 ensimäistä oli pitkiä 3 oli normipituinen[/QUOTE]

Kaksi kertaa. Viikolla 32 oli 2900 g ja nyt sitten 3980 g. Kyllä lääkäri kauan tutkiskeli ja mittaili. Sanoi että voi kun paikat alkaisi tuosta vielä pehmentyä. Sormelle kun oli auki. Lähinnä ihmettelen, voinko jotenkin itse edesauttaa synnytyksen alkamista? Tarkoitan jotain muuta kuin saunaa,siivoamista ja seksiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja äitiaapee;24599467:
Eka juu. Käynnistykseen kuulemma vasta, kun on vähintään 38 viikkoa täynnä. Vauva on silloin hirmu jätti jo. Mulla ei ole raskausdiabetestä tms. Pitkiä toki ollaan,mut ei kai se kohdussa vielä pitäisi noin näkyä?

Paljonko sulle on painoa tullut? ei oo toki pakko kertoa. Oon kyllä kuullut sen, että pitkän äidin vauvasta on vaikeampi tehdä oikeaa painoarviota.

Älä kiirehdi, kyllä se sieltä syntyy ajallaan. Eikä nelikiloinen mitään jätti ole. Olisi varmasti vauvan kannalta parempi pysyä kohdussa vielä pari viikkoa.
Mun lapset on kaikki olleet 4kg syntyessään ja minä olen lyhyt ja hoikka. Ihan helposti ilman isoja repeämiä ovat syntyneet alakautta.

[QUOTE="hei";24599588]Älä kiirehdi, kyllä se sieltä syntyy ajallaan. Eikä nelikiloinen mitään jätti ole. Olisi varmasti vauvan kannalta parempi pysyä kohdussa vielä pari viikkoa.
Mun lapset on kaikki olleet 4kg syntyessään ja minä olen lyhyt ja hoikka. Ihan helposti ilman isoja repeämiä ovat syntyneet alakautta.[/QUOTE]

Eniten mua jäi ihmetyttämään lääkärin kommentti,että on jo sormelle auki ja voi kun lähtisi nyt etenemään tästä...niinkuin voisin siihen itse vaikuttaa? Hänen mielestään vauva saisi syntyä heti muttei kuitenkaan 37 viikolla käynnistetä. Ristiriitainen fiilis...

Ei siihen syntymään tai sen edistykseen pysty mitenkään itse vaikuttamaan... syntyy sitten kun on aika.. ja kyllä ne lääkärit sitten käynnistävät kun katsovat tarpeelliseksi.

Painoarviot ovat nimensä mukaisesti vain arvioita. Tiedän kaksi lasta jotka ovat olleet lähes 5kg syntyessään ja äidit ovat molemmat alle 160 vm, joten en sinuna olisi huolissani ollenkaan. Vauvan paino ei ole ainoa asia mikä synnytykseen vaikuttaa.

Yhteistyössä