Rv 34 ja vauvan liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh huijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh huh huijaa

Vieras
Mulla on ollut aika kova menojä tuolla mahassa, mut eilisen illan klo 9 jälkeen meno rauhoittunut niin että jo huolestunut olen. Kyllä siellä jotain myllerrystä on mutta ei sitä tavanomaista potkutusta. Dobblerilla sain aamulla sydänäänet kuuluviin onneksi.
Onkohan tila vain loppumaan päin vaiko rauhallinen ilta ja päivä meneillään.
Tänään on onneksi lääkäri kahden pintaan ja silloin pääsee tarkastamaan vaavin kunnon.
Kauhuajatukset on jo mielessä käynyt.

Mulla on nyt (öh kai) rv 32 menossa eli perässä tullaan hiukkasen.

Mutta tossa viime viikolla kävi parin päivän ajan niin, että huolestuin samasta asiasta. Tämä monottaa edelleen tosi kovasti (nytkin) ja terävästi. Yhtäkkiä ne vaimeni. Tuntui kyllä, mut vain kymmenesosa normaalista ja kyllä niitä vaikutti olevankin vähemmän.

Mietin jo, että mitä teen, lähdenkö tarkistukseen. Edellisen kanssa kävi lopussa niin, että lapsivesi oli liian vähissä ja siks ei enää liikkeitä tuntunut. Mut sit onneks tuli aina silloin tällöin edes yksi normaali liike (siis voimakkuudeltaan), joten en lähtenyt näytille.

Tuota kesti semmonen vuorokausi suunnilleen (yks ilta ja seuraavasta päivästä sen iltaan). Sit vauva vaihtoi ilmeisesti jälleen asentoa ja alkoi liikkeet tuntua. Eli mulla siis oli kai kiinni siitä, että hetken vauva potki mua selkään tms. ja niitä ei tosissaan meinannu tuntea.

Ootko tehnyt liikelaskentaa? Meet pitkälleen ja lasket liikkeitä tunnin. Pitäis tulla vähintään 10 liikettä. Jos ei tule, juot lasin mehua ja uus tunti. Jos ei vieläkään tule, soitat äitiyspolille.

Jos sikiöllä on jokin hätänä, se lopettaa ensimmäisenä liikkumisen. Pelkkä kotidoppler ei kerro vauvan voinnista!

Alkuperäinen kirjoittaja 3kk vauvan äiti;22612527:
Ootko tehnyt liikelaskentaa? Meet pitkälleen ja lasket liikkeitä tunnin. Pitäis tulla vähintään 10 liikettä. Jos ei tule, juot lasin mehua ja uus tunti. Jos ei vieläkään tule, soitat äitiyspolille.

Jos sikiöllä on jokin hätänä, se lopettaa ensimmäisenä liikkumisen. Pelkkä kotidoppler ei kerro vauvan voinnista!

Tässä on hyvät neuvot. Mutta koita ottaa rauhassa, vauvoilla on rauhallisempia ja aktiivisempia päiviä siellä vatsassakin. Olin kyllä itsekin aina heti tökkimässä toista jos ei kuulunut normaalin aktiivisen tahtiin, mutta saattoi olla parikin päivää rauhallisempaa. Toki jotain liikkeitä tuli. Ja jos itse on kovin liikkeessä/touhussa, ei kaikkea vatsaliikettä rekisteröi.

Nyt on käyty lääkärissä ä.polilla ja kaikki hyvin. Johan alkoi pikkuinen liikkumaan kun joutui sairaalan ekg kuuntelulaitteen alle :) Nyt ottaa taaas rauhallisemmin.

Tein myös liikelaskentaa kotona ennen lääkäriin menoa ja muutaman liikkeen kerkesin tuntemaan ja sit nukahdin :)

Yhteistyössä