Rv 34+6 Paikat pehmenneett/kypsyneet. Vauva laskeutunut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kanavaa oli kuulemma vähän jäljellä.

Maanantai iltana supisteli 3-4tuntia. Sellaista polttelua niinkuin oikein kipeissä menkoissa.

Sitten tiistaista lähtien on ollut maha ihan sekaisin. Isolla hädällä saa käydä 2-5kertaa päivässä.
Eilen olo oli niin huono että oksensin vatsan tyhjäksi.

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Olo on todella pönttö, ihan kuin olisi 40 asteen kuumeessa. Yleisvointi heikko.

Ruoka ei maistu. Ja normaalisti ruokahalu hyvä.

Tänään taas poltellut kipeästi.

Alakertaan vihloo kovasti riippumatta siitä onko liikkunut vai ei. Repäsee ihan yhenäkkii ja on ihan pakko pysähtyä.

Painetta tuntuu pissatessa ja muutenkin.

Limaa/valkovuotoa (?) tulee reilulla kädellä. Side/paperi pitää olla ettei kokoaika tartte pikkareta vaihtaa.

Toinen lapsi. Esikoinen yliaikaisena 2 viikkoa. Käynnistettiin.

Tänään olin neuvolassa/lääkärillä ja ohje oli että pitää ottaa iisisti ei tehdä mitään turhaa ja seksikieltokin pamahti.

Meilläpäin estellään alle 36viikkoset.

Jos jollain muulla ollut (tai tutullasi,ystävälläsi tms) sama tilanne niin kertokaa kuinka teillä raskaus edennyt ja koska kaveri tuli sitten pihalle.

niin ja äsken kun kävin pissalla niin paperissa oli ihan nuppineulanpään kokoinen veritipla. (en osaa sanoa oliko siis verta sieltä vai oliko olevinaan paperissa - mistäpä sekään siihen olisi tullut)

Erittäin mielenkiinnolla luen kaikki aiheeseen liittyvät vastaukset :)

Mun esikoinen syntyi rv 35+2, mutta ihan yllättäen. Oli kyllä ollut supistuksia, mutta ei liiemmin kipeitä.

Mutta ei vauvalla enää noilla viikoilla ole mitään hätää :hug: Mun pieni oli hiukan alle 2,5kg eikä tarvinnut muuta kuin ekan vuorokauden lämpöpatjalla. Osastolle päästiin ihan normaalisti ja kotiinkin 6 päivän iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja myLove:
Mun esikoinen syntyi rv 35+2, mutta ihan yllättäen. Oli kyllä ollut supistuksia, mutta ei liiemmin kipeitä.

Mutta ei vauvalla enää noilla viikoilla ole mitään hätää :hug: Mun pieni oli hiukan alle 2,5kg eikä tarvinnut muuta kuin ekan vuorokauden lämpöpatjalla. Osastolle päästiin ihan normaalisti ja kotiinkin 6 päivän iässä.

kun vielä ainakin sen viikon kestäisi matkassa.

Mä rupesin oksentamaan viikolla 35 joka käynnisti supistukset todella kipeiksi. Jouduin kättärille pariksi päiväksi ja olin sormelle auki. Supistukset saatiin nesteytyksellä laantumaan parissa päivässä.

Vauva syntyi rv 41+5

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä rupesin oksentamaan viikolla 35 joka käynnisti supistukset todella kipeiksi. Jouduin kättärille pariksi päiväksi ja olin sormelle auki. Supistukset saatiin nesteytyksellä laantumaan parissa päivässä.

Vauva syntyi rv 41+5

No ei oo voinut kovin kipeitä ja todellisia olla jos noin pitkälle kuitenkin meni.

Ap tuskin haki tähän ketjuun mitään tollasia toiste kuviteltuja juttuja vaan oikeita kokemuksia.

Millasia supistuksia?
Oliko mitään muuta tunnetta? Paineen tuntua, vihlaisuja/repiviä kipuja alakerrassa tms?

Millasia supistuksia?
Oliko mitään muuta tunnetta? Paineen tuntua, vihlaisuja/repiviä kipuja alakerrassa tms?

Ihan kivuttomia suppereita, mutta niitä tuli paljon. En muista mitään painon tunnetta olleen tai muutakaan, tosin aikaa tästä on jo pian 9 vuotta :D Synnytys käynnistyi suppareilla, jotka oli kipeitä. Onneksi älysin lähteä ajoissa synnärille, missä vedet meni samantien. Siinä vaiheessa kohdunsuu oli vasta sormelle auki. No tyttö syntyi siitä 4 tunnin päästä eli haipakkaa menoa oli :D

Mulla on takana rv 30+6 synnytyskokemus ja melko kurja semmoinen. Mutta nuo tuntemuksesi kuulostavat osittain tutulta, lopuksi tuo pieni veritiplu. Sinuna pyytäisin kortisonit kankkuun, vauva syntyy varmaan pian. Mitään hätää ei noilla viikoilla ole, mutta kortisoni varmistaisi keuhkojen toiminnan.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksöskaksonen:
Mulla on takana rv 30+6 synnytyskokemus ja melko kurja semmoinen. Mutta nuo tuntemuksesi kuulostavat osittain tutulta, lopuksi tuo pieni veritiplu. Sinuna pyytäisin kortisonit kankkuun, vauva syntyy varmaan pian. Mitään hätää ei noilla viikoilla ole, mutta kortisoni varmistaisi keuhkojen toiminnan.

Mulla punainen veritiplu tuli muistaakseni 1 vrk ennen synnytystä, mutta mulla tuli koko ajan supistuksen estolääkitys suoneen. Kätilö sanoi veren tulevan aukeasta kohdunsuusta kun hiussuonia hajoaa.

Minulla samoja tuntemuksia kuin sinulla, nyt 35+6. Kävin tänään äitipolilla kontrolleissa ja todettiin, että olen melkein 2 sormelle auki, paikat kypsät ja pehmenneet ja kohdunkaulakanavaa jäljellä parisenttiä, jos sitäkään. Neljäs raskaus ja aiemmissa olen jopa aikaisemmassa vaiheessa ollut yhtä "kypsä".

Limatulppa irtosi pari kolmeviikkoa sitten ja samanlaisia kipeitä supistusjaksoja on aina välillä, mitä sinä kuvailit. Välillä mietin, että jokohan tulee lähtö.. Mut eivät ole tarpeeksi napakoita ja loppuvat.

Alakertaan vihloo, aivan kuin virkkuukoukulla väänneltäisiin lihan sisällä.. Ja nivuset ovat äärimmäisen kipeät. Minun tapauksessani vauvat eivät laskeudu, tai emmie osaa sanoa laskeutuvatko kun ei kukaan ole koskaan maininnut, ennen kuin synnytyksessä, että nyt on laskeutunut synnytyskanavaan jne..

Kaikki synnytykset minulla on ollut käynnistettyjä ja nytkin sellainen edessä 10pvän kuluttua.

Kuulosti siis tosi tutulle tuntemukset. Joillain kai nuo voivat ihan synnyttämistäkin merkitä, minun tapauksessani ei, vain valmistelua siihen.

Minulla supistukset ovat tuntuneet erityyppisiltä; On sellainen supistus, että tuntuu kuin kuumat kädet painaisivat 120kiloinen ihminen kokopainolla molemmin puolin lantiosta (siis mie makaisin sängyllä) patjaa kohti. Ja samaa olen tuntenut synnytyksessäkin kun lapsi on painunut sinne synnytyskanavaan.

Sitten on supistuksia, jotka ovat enemmänkin polttomaisia. Ikäänkuin kamalat kuukautiskivut päällä hetken, polttaa polttaa polttaa, puuskututtaa, maha on kivikovana ja polttaa..Kunnes se tunne alkaa väistyä ja hiljenee.. Ja sama taas.. Ja taas.. Ja sitä voi kestää esim. pari-kolme tuntia. Kunnes ne lopahtavat kuin seinään. Tähän voi liittyä myös pakottava tarve rampata pissalla normaalia tiuhempaan. (Ja ei ole pissatulehdusta, sekin on testattu useita kertoja).

Mahakin minulla on toiminut muutaman viikon ylikierroksilla ja saatan tehdä ison hädän monia kertoja päivässä ja hyvin vauhdikkaasti. Eli ripulilla on aina välillä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla oli kohdunsuu auki jo rv 22 >
Rv 37 oli 4 cm auki, sitten 6 cm auki ja yliajalle meni.

jep jep. sulla v on aina huonoja noi jutut.

Anteeksi? :o
Tuo "v" NYT tuli vaan siitä, kun en jaksanut kirjoittaa koko vierasta. Ei sen mun nikki täällä ole. Ja ihan kyllä faktaa puhun, elokuusta tammikuuhun olin saikulla. Sama juttu esikoisesta. Rv 34 auki 4 cm ja syntyi viikko ennen laskettua.

No ei oo voinut kovin kipeitä ja todellisia olla jos noin pitkälle kuitenkin meni.

Ap tuskin haki tähän ketjuun mitään tollasia toiste kuviteltuja juttuja vaan oikeita kokemuksia.

Mulla oli kipeitä supistuksia vasta siinä vaiheessa kun olin auki 8-9 cm eikä ollut kivunlievitystä. Siihen asti oli pelkkää alamahan juilintaa ja selkäsärkyä ja kyllä ne ihan todellisia oli, kun paikat aukes 6 cm asti huomaamatta. Siltikään ei synnytys käynnistynyt vielä moneen viikkoon.

mä jouduin eilen osastolle kun viikkoja 37+4 ja 4cm auki mut seuraavana päivänä pääsin kotiin sitten.. turha siellä odotella milloin alkaa tapahtumaan.. nyt vaan kotona odotellaan että millon tulisi lähtö :) esikoista odotan

Yhteistyössä