Rv 30+, tänään en ole tuntenut vauvan liikkeitä ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikissa"

Vieras
Hoksasin tässä pari kolme tuntia sitten, etten ole tänään tuntenut tavallisesti tosi vilkkaan vauvan liikkeitä ollenkaan :/ Oon syönyt mm. mansikoita, kirsikoita, jäätelöä ja juonut kahvia, mutta mahassa ei tunnu mitään. Nyt alkaa paniikki hiipiä. Mulla on huomenna 8.30 lääkärineuvola, mutta nyt mietin, että kannattaako lähtä käymään polilla vielä tänä iltana? Onko normaalia, että "ärsykkeistä" huolimatta vauva ei liiku?

Mene kyljelleen makaamaan (olikohan se vielä vasemmalle kyljelle?) ja laske kaikki liikkeet. Voit vähän herätellä heiluttelelmalla vatsaa. Jos tunnet alle 10 liikettä, laske vielä toinen tunti, jos sittenkään et tunne yli 10 liikettä, lähde näytille.

Tai vaihtoehtoisesti lähde heti.

Meillä nopea reagointi liikkumattomuuteen pelasti vauvan hengen viikolla 32.

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Liikelaskennassa -riittääkö, kaikki pienet tuntemukset joista ei ole ihan varma onko liikettä vai ei? Lasketaanko siis nekin? Mä teen nyt tuon liikelaskennan ihan rauhassa ja katon miten käy.

NO, mulla on kummassakin raskaudessa päiviä, etten ole tuntenut liikkeitä, vauva ilmeisesti ollut jalat selkään päin. Mutta mene synnärille ta ipäivystykseen jos epäilyttää. Joskus auttoi, kun laitoin musiikin tai telkkarin tosi kovalle, niin vauva alkoi potkimaan.

aloitin laskennan 19.25 ja liikkeitä kertyi 6. Näistä 3 kunnollista ja 3 sellasta, etten ollut ihan varma oliko pieni liike vai mikä.. kannattaako mitata vielä uudelleen?

[QUOTE="a p";26615384]Oli siis helpotus että jotain edes tuntu :) Mutta onko niitä välttämättä tultava se 10 puolen tunnin aikana? Vai pitikö se mitata tunnin aikana?[/QUOTE]

Kymmenen tunnissa on riittävä eli hyvin olet tuntenut liikkeitä:)

[QUOTE="kätilö";26615395]Kymmenen tunnissa on riittävä eli hyvin olet tuntenut liikkeitä:)[/QUOTE]

no huh, hyvä niin! :) ehkä vauvalla on nyt joku nukkumispäivä. Onneks huomenna kuitenkin ultrataan niin ei tartte kauaa odotella.

Mä kans pari päivää sitten havahduin illalla siihen etten ole tuntenut liikkeitä ollenkaan. Makasin sit kans tunnin verran paikoillaan ihan hissukseen ja kyllähän niitä liikkeitä tuntui. Ja sittemmin oon varma, että on niitä tuntunut päivälläkin mutta jostain syystä en ollut niitä huomannut tai en vaan muistanut tunteneeni. Kiire päivä tais töissä olla sillon.

Mä kans pari päivää sitten havahduin illalla siihen etten ole tuntenut liikkeitä ollenkaan. Makasin sit kans tunnin verran paikoillaan ihan hissukseen ja kyllähän niitä liikkeitä tuntui. Ja sittemmin oon varma, että on niitä tuntunut päivälläkin mutta jostain syystä en ollut niitä huomannut tai en vaan muistanut tunteneeni. Kiire päivä tais töissä olla sillon.

Niin ja mulla siis huomenna alkaa rv 28 :)

Yhteistyössä