rv 29+ ja runsas valkovuoto..

..toisinaan myös kellertävää.

Äitipoliklinikalla sanottiin viimeksi, että kohdunkaula(?) lyhentynyt 1,5cm, jäljellä 2cm.
Käskivät tarkkailla supistuksia (joita en aina edes tunnista, sillä olen ensisynnyttäjä) , paineen tunnetta alapäässä sekä juuri tuota vuotoa.

Onko kellään kokemusta mitä tämä voi olla..? Kiitän vastauksista jo etukäteen.
 
En ollut varma mihin tämä keskustelu olisi pitänyt aloittaa, joten näin sopivaksi tämän. Anteeksi jos olen väärässä paikassa. :whistle:

Ja vuoto on myöskin todella limaista, etenkin tämä keltaisena esiintyvä vuoto.
 
itse menen samoilla viikoilla ja valkovuotoa on myös runsaasti. Ollut tosin koko ajan, mutta nyt välillä lorahtaa housut märiksi. Supistelee myös päivittäin napakasti, välillä lievää kipua myös. En ole ollut huolissani. Aiemmassa raskaudessa supisteli myös ja kohdun suu oli auki 30+ viikoilta. Täysiaikaiseksi meni raskaus kuitenkin. Valkovuoto ei saisi haista pahalta, muuten siitä ei ole huolta. Jos haisee, viittaa tulehdukseen ja pitäisi sitten tarkistaa tilanne lääkärillä.
 
.. nyt myös pyyhkiessä pieniä veritahroja paperissa.. Löytyykö tälle mitään järkevää selitystä? Soitan kyllä huomenna lääkärille, mutta olis mukava saada jotain täältäkin, ettei ihan tarvis koko yötä valvoo.

Veri on siis aikalailla kirkasta, ei limaista, lähinnä vetistä.
 
Itse ensisynnyttäjä ja vasta synnytys edessäpäin.. Eli en varmaan kovinkaan osaa auttaa, mut tuli mieleen et voisko olla limatulppaa? Ja koska viikkoja vielä vähän niin olis hyvä jos synnytys ei ihan vielä kuitenkaan käynnistyis, siks siis supistuksia tarkkailtava.
 
Mä kun olen miettinyt kaiken läpi enkä millään saa mielenrauhaa. Supsituksia on ollu muutaman viikon ajan ihan satunnaisesti, pari kolme päivässä mitä olen huomannut. Tässä pieni propleema se, etten aina välttämättä edes hoksaa/tunnista tarkkaan mitkä ovat supistuksia ja mitkä eivät.
 
On ihan täysin normaalia että tulee paljon valkovuotoa noilla viikkoilla. Itse olen saanut kulkea iso pikkuhousunsuoja housuissa raskauden puolesta välistä asti. Ja ihan sellaista kellertävää se on.
Samaten harkkasupparit lisääntyvät tuossa vaiheessa todella tuntuvasti jo. 5 harkkasupparia päivässä on ihan normaalia, jos siellä jotakin olisi tapahtumassa niin tuntisit sen kyllä varmasti.
Jos supparit yhtäkkiä lisääntyvät reilusti, esim että niitä tulee sarjoina ja on kovaa painon tuntua niin sitten kannattaa jo huolestua. Mutta tuo on ihan normaalia vielä.
 

Yhteistyössä