rv 26, sairaalassa lepohoidossa. Onko toiveitakaan päästä kotiin ennen rv32?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sweet_Poison"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sweet_Poison"

Vieras
Tulin sairaalaan tiistaina lisääntyneiden supisteluiden vuoksi. Kohdunsuu oli sisäpuolelta v-mäinen, ulkosuu pehmeä ja auki sormelle/parille ja lisäksi kanavaa noin 2 cm jäljellä. Olen uudelleen synnyttäjä, joten tuo pehmeys ja aukinaisuus ulkosuulla ei ongelma. Viikkoja nyt 26+0.

Aiempi raskaus 10 vuotta sitten tractocilella ja lääkityksellä saatu täysiaikaiseksi, silloin olin sairaalassa 29-34 viikot. Nyt tarvttavaa lääkettä käyttänyt supisteluihin, hoitaja sopinut lääkityksen vaihtamisesta pitkävaikutteiseen. Itse haluaisin kyllä välillä kotiin ja siitä puhunutkin, etten halua sairaalassa viettää seuraavaa 7 viikkoa. Kukaan ei tietenkään osaa sanoa varmaksi mitään, mutta muut makoilijat. Onko ihan toivotonta haaveilla kotiin pääsystä?

No ihan tarkkaan en tiedä mistään lääkkeistä sun muista, mutta kaverilla on takana 2 raskautta, joissa molemmissa ollut sairaalassa pötköttelemässä noilla viikoilla ja kotiin on tullut parin viikon jälkeen, ja kotona ollut levossa, ja raskaudet on menneet täysaikaisiksi.

mullakin taustalla kaksi täysiaikaista raskautta ongelmista huolimatta. TUntuu vaan helvetin karulta jos tässä vaiheessa jo lyövät lukkoon päätöksen seitsemän viikon sairaalahoidosta. Edellisen kerran heti alussa päättivät, että viisi viikkoa. Siitä ei poikettu.

En osaa sanoa juuta enkä jaata sun kysymykseen, mutta halusin vaan sanoa, että jaksamisia sinulle! Ei ole mitään herkkua maata vaan sairaalassa.. Mutta toistaalta, jos vaikka joutusitkin nyt olemaan sielä pidemmän aikaa, niin vauvan hyväksihän se sitten vaan on :)

Mun kaveri pääsi kotiin sillä ehdolla että makaa siellä koko ajan vuoteessa. Äitinsä tuli hoitamaan sitte 2,5vuotiasta että äiti sai makoilla. HÄnellä siis vastaava tilanne kuin ap:lla. Mutta riippunee silti tilanteesta ja lääkäristä.

jouduin ekassa raskaudessa rv 29 vuodelepoon kun sisäsuu oli 2sormelle auki ja pehmeä(en tuntenut juurikaan supistuksia)..makasin 11pv sairaalassa sitten lähin omin luvin kotiin makkoileen ja kun viikkoja kertyi aloin enempikin liikkuun ja syntyi tasan 38viikolla. Toka raskaus meni sitten yliaikaiseksi. olen päättänyt että jos vielä tulee tuommonen tilanne kun ekassa raskaudessa niin en aijo jäädä sairaalaan, ihan hyvin voi kotonakin maata(tulee paljo halvemmaksikkin) ja kyllä se lapsi syntyy silloin kun sen on tarkoitettu syntyväksi.

onko tuo 2 cm kaula ultralla vai käsikopelolla? ultralla mitatuksi se on tietysti aika vähän.. kai ne ny pari viikkoa kattovat että eteneekö se tilanne vai pysyykö ennallaa, sitten miettivät kotiututtamista, mutta se edellyttää tietysti sitä että kotona lasten hoito ei oo sun vastuulla.

Yhteistyössä