Rv 25+4 ja supistaa!!

• Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
apua!
Kolmas raskaus,ja eilen katsottu lääkärissä kohdunsuu (+ultra).
kaikki ok,mutta nyt illan supistanut kipeästi. Tulee siis se tukala olo,ja sattuu,mutta maha ei mene kauhean kovaksi.

tartteeko huolestua?
Aiemmat synnytykset ovat olleet normaaleja ja olleet LA lähettyvillä.

"hippo"
Kannattaa varmaan soittaa synnärille. Mulla rupesi aikoinaan supistelemaan kivuliaasti ja suht säännöllisesti ja se olikin sitten menoa sen jälkeen. Synnytin 24+2 viikolla ja esikoinen meni yli la.

"aapee"
Tuntuu uskomattomalta kun eilen kaikki oli hyvin. Voisko tää kuitenkin olla jotain muuta,kun ei mene maha kovaksi? Se kai se on tärkein keino tunnistaa supistus?

Nyt on lähinnä tukala olo!!!!!!

Mulla ollu tollasta 20+ eteenpäin, kohdunsuu on ollut viime tsekkauksella (22+2) kiinni tiukasti, ja supistelut on jatkunu tämän jälkeen säännöllisen epäsäännöllisesti. Tällä hetkellä viikkoja 32+3, ja joka päivä on kipeämpi olo, eikä niihin nyt oikein mikään edes auta. Kuuma suihku jos oikeen kovaa alkaa särkemään (ja panacod, äärimmäisessä tapauksessa).

Kannattaa soittaa päivystykseen tai mennä käymään, jos tuntuu epävarmalta. Ei ne välttämättä mitään kerro sinänsä, mut koska oot uudelleensynnyttäjä niin vois olla ihan hyväki seurailla tilannetta vähä tarkemmin. Koitahan jaksella :hug:

[QUOTE="vieras";27449192]Minä olisin myös jo matkalla päivystykseen, mitä ihmettä sinä täällä ap roikut?? Yksikään reissu raskaana lekurille ei ole turha.[/QUOTE]

paitsi lääkäreiden mielestä.

mulla ollu supisteluja kaiista jo alusta asti,täyttävät kaikki kriteerit paitsi että ennen 25 vkoa ei alhaalla tapahdu mitään muuutoksia. sitten onkin osasto keikka,kumpikin syntynyt viikoilla 38-39... soita synnarille ja kysy!

"vieras"
Eikö sulla ole miestä kotona? Etkö pääse sinne yksin? Itse kyllä menisin, jos oikeasti tulee KIPEITÄ supistuksia noilla viikoilla, ihan hulluutta jäädä kotiin arvuuttelemaan kun tilanne voi johtaa pahimmassa tapauksessa lapsen ennenaikaiseen synnytykseen.

"vieras"
paitsi lääkäreiden mielestä.

mulla ollu supisteluja kaiista jo alusta asti,täyttävät kaikki kriteerit paitsi että ennen 25 vkoa ei alhaalla tapahdu mitään muuutoksia. sitten onkin osasto keikka,kumpikin syntynyt viikoilla 38-39... soita synnarille ja kysy!
No itse kävin ennen rv 30 melkein puoliltaöin päivystyksessä kun en ollut tuntenut liikkeitä mielestäni koko päivänä. Ihana lekuri otti vastaan eikä kukaan hetkeäkään sanonut, että mitä tänne änkeät. Edes silloin kun tunsin ensimmäiset liikkeet siellä lekurin pöydällä maaten :D

"aapee"
Kipeä on ehkä väärä sana.Tukalaksi menee vaan olo.Ei koske esim.selkään. Niinkuin hengitys vaikeutuisi,vauvan liikkeet tuntuvat hiukan kipeiltä eli varmaan suolisto ärtynyt..

Just arvon että lähdenkö ajamaan vai en,olen ihan älyttömän väsynyt.....Nyt reilun tunnin supistellut.

mulla on kaikista näistä ollut vastaanotto sen tyylistä että luulen vaan,sit on oltu ihmeissään kun on laitettu käyrille ja supistukset piirtyykin sinne myös.. ja joka raskaudessa sama sota jatkuu,kun en kuulemma voi olla näin kipeä näillä viikoilla... no nyt ne alkaa myöntämään että mulla on varmaan joku vika kohdussa kun supistelee alusta saakka oikeita supisteluja,ei osaa siis hatjoitella lainkaan,viikkojen lisääntyessä myös säännöllisyys lisääntyy ja alkaa tihkuminen..

sh
mulla on ollut näissä kaikissa kolmessa raskauksissa supistuksia. Kivuliaat supistukset alkaneet jo ennen viikkoa 20. Tokassa raskaudessa olin kuukauden pois töistä supistelujen vuoksi viikolta 25 eteenpäin, mutta mitään nuo supistelut eivät aiheuttaneet. Synnytys jouduttiin käynnistämään.

Saas nähdä miten käy kolmannessa. Kipuja ollut taas viikolta 20 lähtien, niin kivuliaita että joutunut useamman tunnin maata sängyssä että kohtu rauhoittuu. Selkä ja alavatsa ihan "tulessa".

Aina ei kivuliaatkaan supistukset merkkaa mitään, kohtu on joillakin supistusherkempi.

Toivottavasti ap:llä kaikki hyvin.

Yhteistyössä