Rv 19+2 enkä tunne liikkeitä

Olen siis nyt rv 19+2 enkä ole tuntenut mitään vauvan liikkeitä. Jos makaan selällään ja hieron vatsaani hieman, alan tuntemaan nopeaa sykettä, onko se vain sitten minun vai voisiko se olla vauvan? Olen yrittänyt saada hänet liikkumaan tönäisemällä vatsaa hellästi, mutta en ole siltikään tuntenut mitään.

- Minulla on ylipainoa hieman ja olen 167 cm pitkä. Odotan esikoista ja tämä on toivottu lapsi. Varasin ajan neuvolaan sydänäänten kuunteluun keskiviikoksi. Olen todella huolestunut koska raskaus on jo näin pitkälle edennyt ja mitään liikettä ei ole..
 
Esikkoa odottaessa ei liikkeet välttämättä tunnu kuin vasta raskausviikon 20 jälkeen. :)
Minä tunsin ekat liikkeet esikoista odottaessa aikanaan ehkä rv22-23 taiteessa, hentoina ja silloinkin piti pohtia tunsinko omiani. :)

Kakkosesta tunsin jo rv16 paikkeilla ja nyt kolmosesta täysin selkeät liikkeet rv14-15 vaihteessa.

Eli liikkeiden tuntumisen puolesta voit olla huoletta, mutta mukava että pääset kuuntelemaan sydänäänet, niin mieli rauhoittuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: sondee
Ja jos istukka on edessä, niin se vaimentaa paljon liikkeitä. Minulla esikoista odottaessa istukka oli edessä ja vasta joskus puolen välin jälkeen tunsin liikkeet.
Tässä raskaudessa (viikkoja nyt 19+1) istukka on taas edessä ja olen nyt alkanut vasta tuntea hentona liikkeet.
 
Mä tunsin (tai tunnistin) ensimmäiset liikeet vasta joskus rv22, ja mulla on istukka takaseinässä. Rakenneultrassa rv20+5 kätilö sanoi, että nyrkkisääntö on se, että lähes kaikki ovat tunteneet liikkeitä puoliväliin mennessä, mutta ei kannata huolestua, jos ei tunnu. Luultavasti vauva on vain sellaisessa asennossa, että liikkeet tulevat sisäänpäin.
 
vierailija
Raskausviikko 19 minulla eikä ole tuntunut kuin muutama liike.. En tosin ole varma onko nekään olleet vauvan liikkeitä vai suoliston? Istukka takaseinämässä. Toinen raskaus tämä.
 

Yhteistyössä