Rv 19+1 koska liikkeet alkaa tuntumaan????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on viikkoja 17 ja tässä parin päivän aikana olen tuntenut (ainakin omasta mielestäni) pieniä hentoja liikkeitä. Minullakaan ei maha juurikaan ole kasvanut. Monella kuulemma masu kasvaa vasta viikkojen 20 jälkeen, muutamalla tutullani näki vasta viikoilla 24 että vähän "pömpöttää". :) Ei huolta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole mitään puhetta ollut missä kohtaa istukka on. Ultra oli viimeksi rv 12 ja kaikki ok. Normi vaatteet mahtuu vieläkin päälle ja ihan normi kokoinenkin olen

Käy yksityisellä ultrassa niin saat selvyyden missä istukka on ja mitä vauvelille kuuluu.
Minulla mahtui koko raskauden ajan normaali vaatteet päälle, että ei se ole mittari millekkään.

Se voi olla, että kun alat tuntea liikkeet, niin huomaat, että jotain sellaistahan olet kyllä aikaisemminkin tuntenut, mutta et vain ole tunnistanut niitä vauvan liikkeiksi. (Jos esikoisesta kysymys.) Jos sydänäänet neuvolassa kuuluu, niin kaikkihan on hyvin.

Kyllä kaikenmoisia nippailuja ym tuntuu päivittäin mutta ei mitään uusia tuntemuksia ole tullut. Rakenneultra on ensiviikonlopussa. Mulla on kotidopleri ja kyllä syke vauvalta löytyy.

Äitiysneuvolakortissa pitäisi lukea missä istukka sijaitsee. Mulla istukka etuseinämässä ja aloin tunnistaa liikkeet vasta rakenneultran jälkeen, kun siinä ultrassa näin kun vauva liikkui ja potki ja osasin liittää sen tuntemuksiini. Ilman sitä olis menny vielä pidempäänkin!

Kyllä kaikenmoisia nippailuja ym tuntuu päivittäin mutta ei mitään uusia tuntemuksia ole tullut. Rakenneultra on ensiviikonlopussa. Mulla on kotidopleri ja kyllä syke vauvalta löytyy.

Aluksihan ne liikkeet tuntee tosi olemattomina, kuin ilmakupla kulkisi vatsassa tai sinne päin. Oletko kokeillut mennä vaikka illalla ihan rauhakseen sohvalle kyljelleen paikoilleen joksikin aikaa ja siinä "kuulostella", jos jotain pienen pientä vatsassa tuntuisi.

Mun äitiysneuvola kortissa ei kyllä lue missä kohtaa istukka sijaitsee? Outoa, ei lääkäri np-ultrassa siitä maininnut sanaakaan

siinä vaiheessa istukan sijainnilla ei ole kovin merkitystä kun se liikkuu kohdun kasvun mukaan

Yhteistyössä