rv. 18 ja lintsille?

mulla on nyt 26+3 täynnä ja oltiin viime vkl lintsillä.siellä on kaikki yli 1metristen laitteet semmosia mitä ei suositella raskaana oleville,eli omalla vastuulla.ite kattelin kun broidi hillu koko päivän,lintsi ei vaan ole vastuussa jos jotain käy.
 
mä olin jo
sain viime viikolla tietää että olen raskaana nyt on vko 6 meneillään :)
Pari viikkoo sitten olin lintsillä kaikissa laitteissa
Nyt kyllä pelottaa vähän varsinkin ne laitteet jotka puristaa vatsaa
en kyllä enään tänä vuonna mene :LOL:
 
Mä kävin esikoista odotaessa viikolla 19 Särkännimemessä ja kävin kyllä kaikissa muissa laitteissa paitsi Trombissa, jossa pitää mennä mahalleen makaamaan. Ei tullu paha olo mistään, eikä mikään painanut myöskään mahaa sen kummemmin kuin auton turvavyö.

Tottakai niis saatta olla "kieltoja" VARMUUDEN VUOKSI, mut en kyllä usko et mikään laite vauvaa oikeasti vahingoittaisi. Itelle toki saatta tulla helpommin paha olo. EI muuta ku huvittelemaan vaan oman voinnin mukaan! Älkää olko turhan hysteerisiä. Ei elämää tartte lopettaa raskauden vuoksi!
 
Niin ja piti vielä lisätä että vauva on kyllä hyvin suojassa kohdussa, lapsivesi ja lantion luut suojaavat häntä. Että omasta voinnista se on enemmän kiinni. Mulle ainakin terkkari lupasi jatkaa myös rulllaluistelua niin pitkään kun haluaa, koska kaatuminenkaan HARVOIN sikiölle mitään tekee.

Onhan meitä niin moneen junaan, joku ei uskalla kauppakassia kantaa plussan saatuaan "ettei vain vauvalle käy jotain". Ei millään pahalla taaskaan, mut järkeä käteen hyvät naiset!
 
No mä ajattelin mennä tänään kun Tykkimäki aukee niin kattomaan maisemia uudesta maailmanpyörästä. Ja mulla just käynnistyy 33. rv. Eihän siinä tule minkäänlaista painetta mahaan niin mikäs siinä =) Enterpriseen en kyl enää mene :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:32 Harmaa kirjoitti:
Niin ja piti vielä lisätä että vauva on kyllä hyvin suojassa kohdussa, lapsivesi ja lantion luut suojaavat häntä. Että omasta voinnista se on enemmän kiinni. Mulle ainakin terkkari lupasi jatkaa myös rulllaluistelua niin pitkään kun haluaa, koska kaatuminenkaan HARVOIN sikiölle mitään tekee.

Onhan meitä niin moneen junaan, joku ei uskalla kauppakassia kantaa plussan saatuaan "ettei vain vauvalle käy jotain". Ei millään pahalla taaskaan, mut järkeä käteen hyvät naiset!
Toki sitä saa järkeään käyttää. Kyllä mäkin kannan kauppakassit kotiin, kannan toisinaan lähemmäs 20 kiloa painavaa esikoista jne, mut en siitä huolimattakaan lähe lintsin laitteisiin :xmas:
 
Jaa
Vuoristoradassa kyllä on sellaista töks töks kyytiä kun vanha rämisevä kapistus, etten minä menis raskaana. On siinä se istukan irtoamisvaara aina tollasissa. En välttämättä ottais huvikseni sitä riskiä.
 
Ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:32 Harmaa kirjoitti:
Niin ja piti vielä lisätä että vauva on kyllä hyvin suojassa kohdussa, lapsivesi ja lantion luut suojaavat häntä. Että omasta voinnista se on enemmän kiinni. Mulle ainakin terkkari lupasi jatkaa myös rulllaluistelua niin pitkään kun haluaa, koska kaatuminenkaan HARVOIN sikiölle mitään tekee.

Onhan meitä niin moneen junaan, joku ei uskalla kauppakassia kantaa plussan saatuaan "ettei vain vauvalle käy jotain". Ei millään pahalla taaskaan, mut järkeä käteen hyvät naiset!
Eipä ole kauaakaan kun särkänniemessä sattui tapaus jossa istukka repesi kun joku raskaana ollut kielloista ja suosituksista huolimatta änkesi johonkin kieputtimeen. Laitteissa on kyllä ne suositukset, jos jossakin lukee että ei raskaanaoleville niin kuka on niin idiootti että menee. Eikö se lapsi ole tärkeämpi kuin joku kakaramainen hilluminen lintsillä. Kai niissä ei kuule huvikseen ole kieltoja laitteissa jos ne vaarattomia olisi. Kyllä minäkin kauppakassit kannan ja liikuntaa harrastan niitä ei ole missään kielletty, mutta mihinkään hemmetin huvilaitteisiin en lähtisi koska niissä on kiellot, vaikka se sinusta olisi miten turvallista. taidat vaan ehointahoin toivoa ihmisille keskenmenoja ja kohtukuolemia tuolla viestilläsi. Kai sitä jokainen äiti nyt ajattelee ensisijaisesti lastaan ennemmin sentään. Oli se sinusta sitten miten idioottimaista hyvänsä haluta pitää lapsesta mahdollisimman hyvää huolta?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:32 Harmaa kirjoitti:
Niin ja piti vielä lisätä että vauva on kyllä hyvin suojassa kohdussa, lapsivesi ja lantion luut suojaavat häntä. Että omasta voinnista se on enemmän kiinni. Mulle ainakin terkkari lupasi jatkaa myös rulllaluistelua niin pitkään kun haluaa, koska kaatuminenkaan HARVOIN sikiölle mitään tekee.

Onhan meitä niin moneen junaan, joku ei uskalla kauppakassia kantaa plussan saatuaan "ettei vain vauvalle käy jotain". Ei millään pahalla taaskaan, mut järkeä käteen hyvät naiset!
Aika valtavat lantionluut sulla, jos ne suojaa sikiötä vielä viikolla 18!
 
Jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:19 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:32 Harmaa kirjoitti:
Niin ja piti vielä lisätä että vauva on kyllä hyvin suojassa kohdussa, lapsivesi ja lantion luut suojaavat häntä. Että omasta voinnista se on enemmän kiinni. Mulle ainakin terkkari lupasi jatkaa myös rulllaluistelua niin pitkään kun haluaa, koska kaatuminenkaan HARVOIN sikiölle mitään tekee.

Onhan meitä niin moneen junaan, joku ei uskalla kauppakassia kantaa plussan saatuaan "ettei vain vauvalle käy jotain". Ei millään pahalla taaskaan, mut järkeä käteen hyvät naiset!
Aika valtavat lantionluut sulla, jos ne suojaa sikiötä vielä viikolla 18!
Ihmettelin samaa.. :LOL: Minulla kun kohtu kasvanut jo lantion suojista ulos viikolla 14 ja nyt kun niitä viikkoja on liki 30 on tuo kohtu tuossa ihan edessä :whistle: Aika jännät lantionluut joillakin, ja aika jännää sekin miten ne suojaa mukamas kohdun sisällä olevaa istukkaa ettei se pääse repeämään. Se istukka kun monesti pienessä nokakkolarissakin on toisilta revennyt kohdun seinästä irti joko osittain tai kokonaan, siihen ei isoa törmäystä tarvita. Kun sikiölkalvojen sisällä oleva lapsi ja vesi painavat niinpaljon, että törmäyksessä kun heilahtaa, niin ei kohtu kestä. Miten on sitten tällaisten huvilaitteissa vatkaamisen kanssa.

Ja loppuraskaudessa ainakin kaikkialla mitä olen lukenut on kielletty liikunta jossa on riski kaatua, alkuraskaudessa ei ole mitään haittaa. Mutta loppuraskaudessa kun kaatuu niin voi istukka irrota. Alussahan on asia erikseen. Aika jännää faktaa jakaa tämä ihminen täällä, vastoin yleisiä suosituksia :whistle: Ehkä se on niin tyhmä vaan ettei tiedä, tai hänellä vasta alkuraskaus menossa, jossa IHAN ERILAISET suositukset kuin keski ja loppuraskaudessa. kiva sitten jaella siltä pohjalta tietoa muilla :ashamed:
 
Itsellä nyt rv 22 ja en kyllä menisi mihinkään pyöriviin tai muutenkaan mihinkään laitteisiin...sen verran mahaa ja sanotaan, että vauva keinuu jo silloin kun sinä kävelet....että miettii sitten jos olet jossain huvipuiston hilavitkuttimessa...
Ystäväni kävi kyllä kanssa huvipuistossa ollessaan raskaana mutta ehkä ei ihan ymmärtänyt niitä riskejä...
Jokainen käyttäköön omaa päätään... :\|
 
Liina78 harmaana
Mulle ainakin neuvolan (kokenut) lääkäri "lupasi" mennä laitteisiin, olikohan viikolla 17+ jotain. Tietysti jokainen päättä itse mitä riskejä ottaa ja mihin menee ja mitä tekee.. Voi olla että joku on niin "tyhmä" että tekee ratkaisunsa sen perusteella mitä täällä palstalla kirjoitetaan,. mutta tuskin siitä vastuu on sillä joka on ns. tyhmiä neuvoja antanut (vrt. joku oli sitä mieltä että täällä halutaan tahallaan antaa sellaisia neuvoja että toisen vauva kuolee).

Eiköhän aloittajankin tarkoitus ollut kysyä mitä muut on tehny vastaavassa tilanteessa. Itse kävin siis joissakin laitteissa, mutta en mennyt sellaisiiin missä mentiin pää alaspäin tai tuli tosi kovaa kiepuutusta, että vatsasta olisi puristanut.
 
Mä en kyllä menisi mihinkään muuhun alitteeseen, kuin korkeintaan possujunaan...
Siksipä lintsireissu siirretty ensi elokuulle...

En ole silti mikään neuroottinen tai hysteerinen vauvelin odottaja :D
 
minäkin asiaa mietiskelin kun kesäisin on tapana tehdä Särkänniemireissu ja tällä kertaa olisi reissun aikana rv (toivonmukaan) 15 tai 16. Ainakin sukellus on kielletty paineen takia ja niinpä itse ajattelin että perushetkuttimiin vielä voisi mennäkin, mutta ne parhaimmat, Tornado ja Trombi, antavat sen verran kovaa kyytiä että g-voimat tuottavat jo melkoista painetta. Nyt kävin itse asiassa särkiksen sivuilla, ja siellä oli oikeastaan kaikki muut kuin lasten köröttimet merkattu "Emme suosittele, jos raskaana, sydän- ja verisuonitauteja, tuki- ja liikuntaelinsairauksia". No, selkävaivoja minulla on aina ollut, eikä aiemmin ole vetkuttimista ongelmaa tullut, että suosituksiahan nuo ovat.
Mun mielestä sellaisiin voisi mennä, jossa ei tule "iskuja" mahaan eikä huippukiihtyvyyksiä. Lintsin vuoristorataan menisin itse kyllä, eihän siellä ole vauhtia nimeksikään! Särkänniemen valikoima näytti tylsältä raskaana olevalle, tuleepa piiiiiitkä päivä kun muut pörräävät rannekkeineen aamusta iltaan. Delfinaario odottaa...
 

Yhteistyössä