Rv 17, toinen lapsi ja runsaasti harkkasuppareita

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi rähmä. Täällä alkoi eilen tulemaan harjoitussupistuksia kunnon syötöllä. Tuntuu, että tuon tuosta kohtu kovettuu ja aiheuttaa painetta kasvaessaan+jäykistyessään. Loppuillasta selän puolella oli inhottava paineentunne päivästä. Kipua ei ole ollut, ainoastaan kohtu kovettuu.

En millään muista, milloin esikoisen kohdalla nämä alkoivat. Sen muistan, että niitä oli ihan jonkin verran.

Mitään muuta eivät kuulemma asialle tee, kun ottavat vti kokeen neuvolassa. Soitin siis asiasta lääkäriinkin.

vierailija
Onpa mukava kuulla! Huolestuttaa vaan hirveästi. En kuitenkaan koe, että levossa supistuksia olisi hirveän paljon vähemmän. Kai minulla vain sitten on supistumisherkkä kohtu..

vierailija
Ite oon ollut nyt kaksi viikkoa saikulla vähän turhan napakoiden ja tiheiden harjoitussuppareiden takia. Määräsivät neuvolasta lepäämään, teen hoitotyötä.

Harjoitussupistukset ovat normaaleita mutta jos ne on tosi napakoita ja niihin liittyy (edes lievääkin) menkkamaista jomotusta tms kipua niin on syytä ottaa iisisti ja mahdollisesti käydä tilanne tarkastuttamassa. Itellä nää eivät reilu viikko sitten olleet mitään kohdunkaulalla tehneet onneksi. Silti lepoa määrätty edelleen koska jatkuvat. Mä en pysty myöskään tekemään juuri mitään edes kotona ilman, että alkaa taas supistelemaan. Olis kiva vielä tässä raskaudessa esim käydä kävelemässä.. Mulla alkaa huomenna rv 21 ja tää on kolmas raskaus. Lievempiä harjoitussupistuksia tuli rv 14 alkaen mutta tosiaan nyt pari viikkoa mukana tota jomotusta ym.

Tulehdukset pitää muuten sulkea pois tietysti aina, joskus ne aiheuttavat kohdun supistelua.

Soita huomenna aamulla terkkariin jos yhtään mietityttää 😊

Mulla oli runsaasti harkkasupareita. Aina enemmän liikkuessa melkeimpä. Ja rv16 alla menivät vedet. Supparit olivat todennäköisesti kohdun reaktio sinne nousseesta streptokokki b:stä joka on "normaali flooraa", sanoi aina neuvola. Itsellä oli kuitenkin alkuraskaudesta vuotoja jotka mahdollistavat tuon pöpön nousun kohtuun. Hoito olisi estänyt todennäköisesti kalvon haurastumisen mutta eivätpä julkisella tuota tee. Ensi raskaudessa käyn kyllä antamassa yksityisellä pyyhkäisynäytteet alku ja keskiraskaudessa, siellä lääköri nimittöin sanoi että ei ole mahdoton vaikka harvinainen tapaus kuitenkin. Useimmiten nuo tai esim oireeton bakteerivaginoosi ei nouse kohtuun. Mutta nuo vuodot toimivat porttina. Menen samalle lääkärille ja samalla otetaan bakteerinäyte mieheltä, kumpikin hoidetaan tarvittaessa

Yhteistyössä