rv 17 ja maha kohvettuu - onko supistuksia? Huolestunko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa!

Vieras
Hei,

Minulla rv 17+0 menossa ja jo jonkin aikaa maha kovettunut aika ajoin. Nyt toissa iltana maha oli kunnolla kova ja ehkä hiukan kipeäkin. Eilen ei mitään, mutta tänään iltapäivän puolella maha muuttui jälleen kipeäksi ja välillä särki selkääkin. Neuvolan täti laittoi illaksi lepoon ja huomenna tarkistetaan kohdunsuun tilanne jos ei mene ohi. Siis hjälp, ennustaako näin aikaiset supparit jotain raskauden kulusta? Pelkään kamalasti, että joutuisin sairaalaan vuodelepoon, minulla on lapsia ja maailmani romahtaisi jos joutuisin eroon lapsistani.

Mulla on kolme lasta ja nyt odotan neljättä (rv30+), tässä raskaudessa olen kärsinyt jatkuvista supistuksista melkein alusta alkaen eikä kohdunsuu ole kuitenkaan auennut koska kyseessä ei ole olleet kivuliaat supistukset. Silti sairaslomalla olen joutunut olemaan jo rv25 lähtien ja välillä myös sitä ennen. "Kotihoidolla" siis olen pärjännyt ja nyt raskaus siis jo paremmalla puolella. Eli älä murehdi, mutta pyydä sairaslomaa jos supistukset jatkuvat,ja jos olet työelämässä. Voimia!

Minä hänkin tukivyön ja liikuin vähän ja näin selvittiin ihan hyvin. Työ oli istumatyötä ja mä tein aika paljon kotoa sitä myös, jotta ei tarvinnut kävellä bussipysäkille. En siis ollut edes sairaslomalla.

Voi ennustaa ennenaikaista synnytystä. Joskus ne avaa kohdunsuuta ja joutuu vuodelepoon. Mutta jos joudut, niin vauvan hyväksihän se on ja teidän koko perheen. Mieluummin siellä kohdun lämmössä rauhassa kasvamassa ja kehittymässä kuin aivan liian aikaisin kuukausia keskolassa...

Yhteistyössä