Rv 13, päänsärky; uskaltaako ottaa ibumax 400 mg kun ei ole parasetamolia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ottais kun eikö parasetamoli ole ainoa jota voi ottaa. Mulla oli koko alkuraskaus jatkuvaa päänsärkyä ja se on kamalaa mutta koita jaksaa ilman lääkettä kunnes saat sellaista jota voi huoletta ottaa.

Voi herrajumala... miettikää nyt vähän maalaisjärjelläkin... Voiko 1 ibuprofeeni tabletti vahingoittaa vauvaa pysyvästi???? Sama tabletti mitä annetaan myös lapsille.... Joo, sitähän minäkin että ei voi!!! Joku järki nyt pitäisi olla päässä, yleinen suositus tietenkin on että "kiellettyjä" lääkkeitä ei käytetä mutta silti haloo, 1kpl ei 100% varmasti tee peruuttamatonta vahinkoa lapselle. Ihan eri asia on pidempiaikainen käyttö tai muut tuhdimmat lääkkeet.
Eli uskaltaisin ottaa jos tuntuisi että ei muuten kestä päänsärkyä mutta itse luultavasti sinnittelisin aika pitkään ilman, niinkuin ei raskaana ollessakin. Tämä siis jos on kyse "normaalista" päänsärystä, ei mistään migreenikohtauksesta tms.

Voit ottaa täysin rauhallisin mielin sen ibuprofeenisi ja unohda tietämättömien pelottelut.

Muistakaapas naiset aina, että mikään tai kukaan ei voi taata teille täysin "virheetöntä" vauvaa. Noin 2-3% vauvoista on tavalla tai toisella hiukan viallisia, jos nyt näin ällöttävää ilmaisua voi käyttää. Vaikka äiti ei olisi ottanut lääkkeen lääkettä ja nyppinyt ne pellavansiemenet leipäviipaleen kuorestakin. C'est la vie.

sehän on kielletty viimeisen kolmanneksen aikan. itse menin ottamaan vahingossa vähän aikaa sitten ja olen viimeisellä kolmanneksella tuollaisen, mutta lääkäri lohdutteli ettei siitä yhdestä mitään haittaa ole..

Yhteistyössä