rv 12 ja pahoinvointi vain pahenee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enää ei jaksa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enää ei jaksa!

Vieras
Järkyttävä pahoinvointi on ollut seuranani rv6 alkaen. Kaikki oppaat ja lappuset lohduttavat että viikolla 13 (12+) pahoinvointi loppuu ja saat energian ja elämänilon takaisin....joopa joo. Viimeiset 2 vko on ollut vain radikaalia pahentumista havaittavissa ja välistä olen siis aivan "vuodepotilas" kun olo on oksennustautiakin pahempi (kylmävapinaa, huimausta, jatkuvaa nälkää vaikka koko ajan syön, mahassa pyörii, ja se oksentaminen ei edes auta siihen oloon).

Tiedän toki että joillain kestää koko raskauden oksennusralli mutta tilastollisesta mielenkiinnosta kysyisin:

- mitkä viikot ovat olleet pahimmat
- milloin alkoi helpottamaan ja millon loppui kokonaan

Jos tämä tästä vielä pahenee niin pillahdan kyllä itkuun sillä olen jo aivan "finaalissa".

Elä vielä itke. Mulla loppui pahoinvointi kuin seinään 15+3. Se ei siis missään vaiheessa helpottanut, vaan ihan oikeasti loppui ja raskaudesta tuli ihanaa aikaa! Ja se ei ollut mitään pientä kuvotusta, vaan oikeasti koko päiväistä oksentelua...

(Esikoista odottaessa itse asiassa odotus oli ihanaa ihan loppuun asti, vaikka olin iso kuin mikä ja ahdisti tietysti niin ei ollut mitään sellaisia velvotteita jotka olisivat estäneet makaamasta pihalla varjossa kuin merinorsu...)

Toisen kanssa pahoinvointi ei ollut lainkaan niin voimakasta (siis että en kyennyt kulkemaan ratikalla kahta pysäkinväliä, syöksyin kulmakaupasta pihalle pariin otteeseen oksentamaan) ja se pahoinvointi otti vielä otteeseen välillä vielä 19 viikolla - mutta ihan satunnaisesti ja ohimenevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja enää ei jaksa!:
Järkyttävä pahoinvointi on ollut seuranani rv6 alkaen. Kaikki oppaat ja lappuset lohduttavat että viikolla 13 (12+) pahoinvointi loppuu ja saat energian ja elämänilon takaisin....joopa joo. Viimeiset 2 vko on ollut vain radikaalia pahentumista havaittavissa ja välistä olen siis aivan "vuodepotilas" kun olo on oksennustautiakin pahempi (kylmävapinaa, huimausta, jatkuvaa nälkää vaikka koko ajan syön, mahassa pyörii, ja se oksentaminen ei edes auta siihen oloon).

Tiedän toki että joillain kestää koko raskauden oksennusralli mutta tilastollisesta mielenkiinnosta kysyisin:

- mitkä viikot ovat olleet pahimmat
- milloin alkoi helpottamaan ja millon loppui kokonaan

Jos tämä tästä vielä pahenee niin pillahdan kyllä itkuun sillä olen jo aivan "finaalissa".

Sivukommenttina: Ajoissa äippäpolille, ettei tule kuivumista!!
Tuttavani kärsi niin pahasta pahoinvoinnista odotusaikana että kuivui ja raskaus meni kesken. Tämän oli saattanut välttää menemällä ajoissa sairaalaan nesteytykseen!
Toivottavasti vointisi helpottaisi pian! Jaksamisia!!

Mulla alko laatta lentää "vasta" 10. raskausviikolla ja sitten se lensikin seuraavat kaksi kuukautta. Pahoinvointini tosin ei ollut siinä mielessä pahimmasta päästä, että pystyin kyllä syömään mutta kerran päivässä oksensin kyllä. Ei se pahoinvointi todellakaan lopu ekan kolmanneksen jälkeen kaikilta, että ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mutta tosiaan, jos mikään ruoka ei pysy sisällä niin sitten kannattaa puhua neuvolassa asiasta, nestevajaus ei ole mikään leikin asia.. Voimia :)

Mun oksentelu loppui kun aloin syömään Berocca Plus -poretabletteja. Pahoinvointia se ei poistanut, mutta oksentelu loppui. Kokeile, jos et ole vielä kokeillut.

Yhteistyössä