rv 11+0 ja vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti jo yhdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti jo yhdelle

Vieras
Olin maanantaina urheilemassa (tuli myös hypittyä), aikaisemmin ei ole ollut ongelmia ja olen harrastanut tätä kuntonyrkkeilyä myös aikaisemmin! Tiisaita vastasena yönä tuli pyyhkiessä selvää veristä vuotoa! Sen jälkeen on tullut välistä valkovuotoa, jonka veri on värjännyt joko punertavksi tai ruskeaksi! Maanantaina ultrassa näkyi syke (neuvolassa sen verran huono ultra, ettei muuta pystytty tarkistamaan). Onko muilla saman kaltaista kokemusta ja silti raskaus jatkunut normaalina?
Pientä alavatsan polttelua ja selkäkipua minulla on, mutta niin on ollut koko alku raskauden! Tulevana Maanantaina on vasta neuvolalääkärille aika! Täällä ihan panikissa ja itkusilmässä, varmana, että kesken tämä menee! :(
viikkoja nyt tasan 11+0
niin valkovuoto on vetistä ja imeytyy siteeseen.. ei kait se voi olla lapsivettä ja sitämyöten menoa

että tolla hyppelyllä ja urheilulla ei sitten ole mitään tekemistä keskenmenon takia, jos kaikki muu on kunnossa. Itseäsi on turha syyttää JOS näin murheellisesti käy. Lapsi vaan ei ole syystä tai toisesta kasvamiskelpoinen. Urheilu ei keskenmenoija aiheuta.

Mulla oli ekassa raskaudessa rusehtavaa vuotoa alkuviikoilla.
Toisessa raskaudessa tuli välistä kirkasta verta valkovuodon mukana.
Molemmat raskaudet siis jatkui loppuun.

Apealla mielellä varmasti, koskaanhan ei tiedä miten sitten loppujen lopuksi käy. Mutta toivon mukaan pystyisit ajattelemaan, että niin kauan kun ei tule ns. selvempää keskenmenon vuotoa. Eli runsas useita, siteitä vievä vuoto, niin odottelu on ainoa mitä voi tehdä. Tuo vuoto on kuitenkin todennäköisemmin normaalia, kuin ennakoivaa.

Mitä jos kävisit päivystyksessä, sieltä saisit varmasti lähetteen ultraan ja katsomaan mikä on tilanne. Mutta tuo voi myös olla ihan normaalia ja vaaratonta, kun tota verta noinkin vähän vuotaa. Monella ystävällä on ollut noilla viikoilla veristä vuotoa ja kaikki mennyt silti hyvin! Toivottavasti sullekin käy niin!

en mä taija lähteä päivystykseen, kun jos tämä nyt kesken menee, niin ei sille voi mitään! Maanantaina on kuitenkin neuvola lääkäri, joka voi tilanteen tsekata! Ja tuskin ottavatkaan, kun kipuja ei isommin ole!

Mulla alko vuotelu rv 14 paikkeilla, tosin yhdyntä oli siihen syynä. Mutta siis mulla oli istukka suoraan kohdunsuulla, ja se pääsi vuotamaan. Selibaattia ja saikkua (otin rauhallisesti ) oli hoitona, ja se loppukin sit ajallaan. Ja välillä tuli siis aivan hulahtamalla verta. Nyt menossa rv 21+2, ja vauva kovasti potkiskelee. Et ei kaikki verinen vuoto sitä keskenmenoa merkitse. Ota rauhallisesti, ja luota, et kaikki voi mennä vielä hyvin! :hug:

Minullakin tuli 12 viikolla veristä vuotoa. Tosin tätä kesti vain kaksi päivää ja oli hyvin vähäistä. Pikkuhousun suoja oli aina vähän tuhrussa ja pyyhkiessä paperi. Neuvolassa sanoi sen olevan normaalia, sillä tuolla viikolla ilman raskautta olisi kuukautiset.
Älä siis pelkää, sillä kaikki voikin olla hyvin :) Toivotaan näin!

sisu: kiitoa! Pitää tyhjentää pää ja mennä luottavaisesti eteenpäin, onneksi kohta tulee vieraita niin saa muuta ajateltavaa! Istukan paikkaa en tiedä, ku np-ulra vasta reilun viikon päästä!

Mulla on ollut joka raskaudessa uhkaava keskenmeno noilla viikoilla, joten tuli mieleen että JOS sulla on uhkaava keskenmeno niin mieti haluatko että neuvolalääkäri sorkkii sua. Mulle ei ole kahdessa raskaudessa tehty rv 12 lääkärikäynnillä sisätutkimusta siksi ettei kohdunsuun sorkinta vaan ärsyttäisi ja lisäisi tilannetta. Toisaalta taas jos lääkäri tutkii niin tietää tilanteen paremmin jos se on epäselvä, kaksipiippuinen juttu.. Tsemppiä sulle kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus:
Mulla on ollut joka raskaudessa uhkaava keskenmeno noilla viikoilla, joten tuli mieleen että JOS sulla on uhkaava keskenmeno niin mieti haluatko että neuvolalääkäri sorkkii sua. Mulle ei ole kahdessa raskaudessa tehty rv 12 lääkärikäynnillä sisätutkimusta siksi ettei kohdunsuun sorkinta vaan ärsyttäisi ja lisäisi tilannetta. Toisaalta taas jos lääkäri tutkii niin tietää tilanteen paremmin jos se on epäselvä, kaksipiippuinen juttu.. Tsemppiä sulle kovasti!

kiitos! Pitää jutella tuon lääkärin kanssa ja pyytää et katsos ensin, et löytyykö sykettä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sisu: kiitoa! Pitää tyhjentää pää ja mennä luottavaisesti eteenpäin, onneksi kohta tulee vieraita niin saa muuta ajateltavaa! Istukan paikkaa en tiedä, ku np-ulra vasta reilun viikon päästä!

Mulla oli maanantaina rakenneultra, ja siinä sit todettiin, et istukka on noussu (onneksi! ) ylöspäin, eli ei jääny etistä istukkaa, mut noin alkuvaiheessahan se voi olla kokonaan / osin kohdunsuulla, ja se ei kuulemma tarvii kovinkaan isoa ärsytystä joillakin, et se alkaa vuotaa. Tai sit jos ei muuta syytä löydy vuotelulle, niin pyydä ottamaan streptokokki-kokeet, sekin voi aiheuttaa vuotoja ja/tai supisteluja. Mutta tuo säikäyttää, sen uskon, ja tiedän!
Jospa se kyytiläinen pysyis matkassa d=)b

Esikoista odottaessa, rv11+jotain, mulla tuli tiputteli ihan punasta verta n. vuorokauden kunnes yhtäkkiä kun nousin ylös, valahti oikein kunnolla. Siis lattia ja mun reidet ui kirkkaanpunaisessa veressä. Tottakai luulin et no ni, se siitä raskaudesta. Soitin äippäpolille ja ne sano että turha tulla käymään jos ei ole kipuja. :'(
Itkeskelin kotona iltaan asti kunnes päätin että mä en pysty elämään epävarmuudessa. Lähdin polille ja sanoin siellä että sattuu kamalasti, ultratkaa mut. (ei kiinnosta oliko jonkun mielestä väärin tehty, mä olisin tullut hulluksi jos en olis mennyt)
Ultrassa näkyi erittäin liikkuvainen ja terve sikiö. :heart:
Syytä tuohon verenvuotoon ei ikinä löydetty. Yksi arvaus oli että kohdun ja jonkun väliin olis jäänyt verta, joka sitten lopulta purkautui paineella. Toinen, paljon epätodennäköisempi vaihtoehto oli, että olisin odottanut kaksosia, joista toinen olis mennyt kesken. :/

Halusin siis vaan kertoa, että voimakkaankin verenvuodon jälkeen on vielä toivoa. :)

Mulla tuli ihan pieni määrä ensin veristä vuotoa välillä muuttuen tuhrutteluks ja meni muutama päivä jopa ilman "sotkuja" kunnes voimistui ja meni kesken rv 11+5

Taitaa tää olla menoa.. muuttu verisemmäksi tuo vuoto. Tosin vielä on todella niukkaa, mut samalla alko särkeen ala mahaa... :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Miks se pitää mennä sit "näin pitkälle" et kerkee, jo tottua ajatukseen ja katsoa elämää eteenpäin.. + nauttia ajatuksesta, että saa olla kesän kotona :'( :'( :'(

Yhteistyössä