Ruuan lämmittämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kassu

Vieras
Kun siis sanotaan että vauvan ruokaa ei saa lämmittää uudelleen. Niin jos valmistaa puuron kattilassa ja tenava ei syö sitä, laittaa ruuan jääkaappiin, niin voiko silloin lämmittää ruuan kerran mikrossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Haluaisitko sä itse syödä jääkaapista lämmitettyä puuroa? :/ Mä en, ja siksi en tarjoa semmosta myöskään lapselleni.......

Monestikin syön manna-, vispi- ja marjapuuroja jääkaapista uudelleen lämmitettynä.Kaurapuuroa en.Se on niin helppo tehdä mikrossa aina tuoreena.

Joo, jos siitä kattilassa olevasta puurosta on otettu osa lautaselle, ja siitä syötetty. Mutta jos olis laitettu koko puuro lautaselle ja siitä olis osa jäänyt syömättä niin sitä en lämmittäis enää uudelleen. En myöskään kertaalleen jääkaapista otettua ja lämmitettyä versiota.

Juu kyllä sitä puuroa voi hyvin lämittää uudelleen =) mut jos se on ollu jo lautsasella syönnissä ja sitä jää jäljelle niin niitä loppuja ei kannata säästää ja lämmitellä =)

Siis jäähdytettyä ja jääkaapissa pidettyä voi lämmittää uudelleen sen kerran valmistuksen jälkeen. Mutta tarkoitta sitä, että ei lämmitetä montaa kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jp:
Haluaisitko sä itse syödä jääkaapista lämmitettyä puuroa? :/ Mä en, ja siksi en tarjoa semmosta myöskään lapselleni.......

Monestikin syön manna-, vispi- ja marjapuuroja jääkaapista uudelleen lämmitettynä.Kaurapuuroa en.Se on niin helppo tehdä mikrossa aina tuoreena.

Joo, siis marjapuurot esim. on asia ihan erikseen. Mut joku kaurapuuro tai 4 viljan puuro lämmitettynä... Mahtaa olla makuelämys.

Kyllä voi. Se kai tarkoittaa niitä purkkiruokia, että jos ne on kerran lämmitetty, niin ne on oikeesti toiseen kertaa lämmitetty -eli jos taas säilytät niitä niin se olis jo kolmas lämmityskerta.

Kyllä meillä lämmitetään puuroa ja muitakin ruokia suoraan jääkaapista (hellalla kattilassa), ne maistuu ihan hyvältä =)

Täh? No tottakai söisin jääkaapista lämmitettyä puuroa. Syön monia muitakin ruokia jääkaapista lämmitettynä.

Jo kertaalleen lämitettyä velliä tai puuroa ei tule lämmittää enää uudelleen. Lämpimässä säilytetyssä vellissä tai puurossa saattaa olla bakteereita, jotka ovat pääseet kasvamaan säilytyksen aikana.

Valmista aina kerralla ainoastaan yhden käyttökerran annos. Näin varmistat, että lapsesi saa ravintosisällöltään ja mikrobiologiselta laadultaan parasta mahdollista ruokaa.

Yhteistyössä