Rutiseva niska ja muut hartianseudun ongelmat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miten ihmeessä pääsen eroon yläkropan jumissa olevista lihaksista, niskan rutinasta ym.? Olen koittanut jumpata, käyttänyt Mobilattia ja venytellyt.. Mikään ei tunnu tehoavan kuin hetkellisesti.. Auttaako hieroja mitään, vai onko turhaa ajan ja rahan hukkaa? Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!!!

Mä olen käynyt hierojalla n. 3-4 vkon välein. Kyllä se vaan auttaa. Lisäksi jumppaa, sauvakävelyä, kuntonyrkkeilyä. Silti on välillä päänsärkyä, onneksi ei kovin usein. Oletko kokeillut fysioterapeuttia?

Minullakin pahassa vaiheessa auttanut hieronta. N. kymmenen kertaa kerran pari viikossa. Sen jälkeen riittää, että käy n. kerran kuussa. Fysioterapeutillakin käynyt availemassa nikamalukkoja, syönyt lihasrelaksantteja ja kokeillut erilaisia tyynyjä. Mutta edelleen niska-hartiaseutu vaivaa :( Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Monipuolista liikuntaa harrrastan ja monta kertaa viikossa venyttelen. Nyt niskan rutina ja naksunta on taas pahentunut ja kaikkia muita kurjia oireita tulee tämän vaivan mukana.

Sain varattua hierojan tälle illalle. Täytyy katsoa auttaako yhtään. Nukunkin huonosti, kun lapset parhaillaan sairastelevat kovin. Jos nyt saisi säännöllisesti käytyä hierojalla, niin voisi alkuun auttaa. Fysioterapeutilla en ole käynyt. Pitääkö mennä tk:n kautta vai?

Kiva, että pääset hierojalle! Rentouttaakin ihanasti ja hieroja osaa kertoa oletko kovastikin jumissa. (Vaikka kyllähän sen itsekin tietää.)
Fysioterapeutille voi mennä ilman lääkärin lähetettä, mutta silloin ei saa kelakorvausta.

Yhteistyössä