Ruskovillan vaipoista kokemuksia?

Mä käytin esikoisella Ruskovillan villavaippahousuja+ompelin itse sideharsovaipat... Olin tyytyväinen. Villahousut ajoi itsensä sisään parin pesukerran jälkeen ja sitten ne toimi todella hyvin. Ei kastunut läpi. Niitä housujahan ei tarvitse joka käyttökerran jälkeen pestä vaan tuuletus riittää, paitsi tietty jos kakat on pöksyissä... Sitten kun pojalle tuli ikää pikkasen enempi ja pissan määrä kasvoi, ompelin lisukkeita froteesta, flanellista ym ym... Käytin mielikuvitusta ;) Olin siis tyytyväinen ja aion nyt tän toisenkin kanssa ottaa ne käyttöön, mikäli voimani riittää. Vaikken kyllä kokenut sideharsojen pesua ja silitystä suureksi hommaksi, nykyään kerran noi koneet hoitaa sen pesupuolen =)

Ruskovillalla on ihanat flanellivaipat, koko on aika pieni, mutta materiaali on pehmeintä flanellia, jota olen löytänyt.

Ostin myös kerän hahtuvalankaa, niistä ois tarkoitus nakittaa anopille kudottavaksi parit villapöksyt.
Ostin lisäksi Bumpyn vaippahousuja ja tilasin kaavoiksi erilaisia lisäimuja. Niistä tarkoitus saumurilla vetäistä lisäimuja. Ruotsalaisen Imse Vimsen tuotteet on mielestäni hyviä, ei niin luomuja kuin
Ruskovillan, mutta kestävää kehitystä tässä kuitenkin kannatetaan.

Käytössä roinat kuukauden kuluttua, sitten nähdään miten toimii. Tarkoitus aloittaa noilla villahousuilla/vaippahousuilla ja harsoilla ja sitten kun tulee lisäimun tarvetta, niin frotee- ja flanellivaipat kehiin!

Ai niin, ostin myös parit Nikky- vaippahousut, toiset froteiset ja toiset villaiset, mutta trikoiset Bumbyt on kehuttu mulle niin perusteellisesti, että kaduttaa jo noi muut ostokset.

Bumbyt ja ruskovillat tilasin vaippakeiju.fi -nettikaupasta. Hinnat kohdallaan ja pieni postimaksu! Ruohonjuuri myy myös ruskovillaa, mutta hinnat muistaakseni kalliimmat. Ainakin Bumbyt maksaa Ruohonjuuressa yli 20 euroa, vaippakeijussa 13,50! Ja Ruohonjuuressa, kuten muissakin paikoissa postimaksu tuplat vaippakeijuun verrattuna.

Käytin tytöllä alusta saakka harsoja ja ruskovillan vaippahousuja. Olin tosi tyytyväinen, eikä ollut mitään hankaluuksia. Mulla oli onneksi jo valmiiksi ihanan pehmeitä harsoja ja pärjäsin hyvin kaksilla lyhytlahkeisilla ja yksillä pitkälahkeisilla vaippahousuilla.
Tytön ollessa hieman isompi, käytin nauhavaippoja harson ja housujen välissä tiivistämässä pakettia. (ps. päiväunien aikana). meillä on tyttö nyt vuos ja neljä kk, enkä oo tarvinnut vaippoja enää koko kesänä. Yöllä käytän kertakäyttösiä.
(mulla ois kahdet lyhyet ja yhdet pitkälahkeiset myynnissä ja nauhavaippoja ois kolme),,,

Yhteistyössä