ruskovillan unipussi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sarak

Vieras
Olen miettinyt unipussin hankkimista mutta valinnanvaraa näyttää olevan ihan liikaa... Lapsi on nyt 7 kk ikäinen ja mietinkin olisiko pussi pitänyt hankkia jo aikaisemmin vai onko järkevää ottaa unipussi käyttöön vielä näin "vanhalle" vauvalle. Poika vaan pyörii ihan mahdottomasti eikä peitto pysy menossa mukana =)
Katsoin netistä mm. tuota ruskovillan unipussia. Onko hyvä tuote? Siinä oli vain yksi koko, mitenkähän kauan se mahtuu päälle? Tällähetkellä pojalla pituutta n.68 ja painoa vajaa 8 kg joten varmaan mahtuu vielä mutta ei kai mene heti pieneksi?
Ruskovillalla on ilmeisesti vain yhden paksuisia pusseja kun taas joissain toisissa on kahta eri paksuutta, onko jotain väliä?
Osaisiko joku auttaa "tyhmää" tämän unipussin pähkäilyn kanssa. Mitä pitää ottaa huomioon ym. Kiitos!

Hei! Meillä on ollut nyt noin kuukauden ajan käytössä Ruskovillan unipussi. Tyttö (6kk) on nyt 68cm pitkä ja painoa on n. 6,6kg. Pussi menee tytölle vielä hyvin "pienimmällä" säädöllä pituussuunnassa, ja n. 7,5 cm tulee pussiin lisäpituutta jos laittaa "suurimmalle" säädölle. Mun mielestä pussi ei oo kovin leveä, eli ennen venymistä käytössä oli aika myötäilevä meidän hoikalla tytöllä. Uskoisin, että menee silti vielä vähän isommallekin.

Tuohon paksuusasiaan en osaa oikein ottaa kantaa - itse valitsin tuon ohuehkon unipussin siksi, että voi pitää peittoa päällä (meillä viileä makuuhuone & vauva nukkuu joskus tuplaleveän peiton alla vanhempien välissä) ja toisaalta siksi, että meillä alla on yleensä lämmittämässä villavaippahousut. Meillä ollut hyvä näin... Hyvä puoli on ollut se, että pussia ei saa potkittua pois, mutta peiton saa kyllä silti potkittua siitä päältä pois =). Nukkaa on jo kertynyt jonkun verran pussin pintaan, mutta ei ole kuin ulkonäköseikka. ...Meillä kesti muutaman yön, että vauva tottui pussiin...varmaankin siinä ajassa vauvan tuoksu tarttui sopivasti pussiin ;).

Toivottavasti joku osaa neuvoa paremmin valintakriteereissä... tässä oli vain pikaisesti meidän kokemuksia. Haulla löytyy kyllä aikaisempia keskusteluja unipussi-aiheesta. Taisin itse lueskella niitä ennen unipussin ostoa.

Yhteistyössä