Ruskeat "pisaraläikät" kylpyhuoneen katossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmmm"

Vieras
Moi!

Onko muille ilmestynyt näitä? Ruskeita "läikkiä" kylpyhuoneen kattoon. Ovat ensin kuin pihkamaisia, mutta vetisiä pisaroita, ja kuivavat sitten tuon näköisiksi läikiksi kattoon. Läheltä näyttävät finneiltä/tahroilta. Irtoavat pyyhkimällä pelkällä vedellä, mutta tulevat jonkin ajan jälkeen takaisin. Hieman huolestuttaa myös katon ja seinän rajassa irtoava maali.

View image: katto
View image: katto2

Ajatuksia mitä voisi olla? Pohdin tässä ottaako vuokraisäntään yhteyttä asiasta.

tekee sitten sinne hometäpliä. Itse olen noita samanmoisia pessyt homeenpoisto aineella mitä saa ihan marketista ja lähti eikä tullut enää takaisin.
Siinä aineessa on samalla homeenestoainetta joka estää uusimisen.

Mutta nyt kannattaa selvittää onko se suihkutilan ilmansuodatin tukossa vai toimiiko ollenkaan. Jossain on tuossa tapauksessa vikaa.

Toimiiko asunnon ilmastointi noin muuten?

Onko tuloilmaventtiili tai poisto tukossa, käskee tiedustella mun mies. Kuulemma tuo kertoisi ettei ilmanvaihto toimi. Tuo on siis pintahometta.

Kovin huonosti ilma vaihtuu kylpyhuoneessa. Kylpyhuoneessa on vain yksi venttiili, ja siitäkin tuntuu ilman kulku aika heikosti. Täällä kävi pari kuukautta sitten huoltomiehet tarkastamassa ilmaventtiilit eri huoneista, ja kuulema pitäisi olla kunnossa. Suihkun jälkeen pidän ikkunaa auki, että kosteus pääsisi ulos.

Mistä erottaa pintahomeen ja homeen joka on rakenteissa?

Tosiaan olla ilmanvaihdossa vikaa. Meille tulee samanlaisia kattoon hyvin helposti, mikäli kattoa ei pese aika tiuhaan. Kuuman suihkun jälkeen vesi tiivistyy kattoon, eikä tahdo auttaa vaikka ikkuna avaa. Epäilen itsekin kosteusvahinkoa, kun jatkuva kosteus ei tahdo kuivua ja maalit kupruilee. Uutta asuntoa kuumeisesti etsin, sillä vaikka rempattais, en halua asua homerempan keskellä ja vuokra-asunnosta onneksi suht helppo lähteä...

Yhteistyössä