Ruskea vuoto viikolla 10???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuotava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuotava

Vieras
Olen siis rv 10... Tiedän, että näitä keskusteluita on paljon, mutta huolettaa silti kun tänä aamuna kaikki oli vielä ihan okei ja sitten pyöräilin ja vessassa käydessä huomasin tulleen hieman ruskeaa vuotoa, sitä ei kuitenkaan tarttunut paperiin tai mitään. En vielä hätääntynyt tästä, sillä minulla oli vähän iho rikki tuolta alhaalta (siis ihan ihoa, ei emättimen puolelta). Nyt kuitenkin illemmalla juuri kun kävin vessassa huomasin tulleen lisää tätä ruskeaa verta ja jotain liman tapaista. Nyt sitä kuitenkin jäi jopa paperiinkin.

Alkoi pelottamaan tuo kohdun ulkoinen raskaus tai keskenmeno.. :'( Kuinka usealla ollut jotain vastaavaa?
Voisko nää olla semmoset valemenkat? (Vaikka jos kuukautiskiertoni pelaisi yhä vielä yhä ei niitten pitäisi olla edes nyt.

Ihan pikkasen nipistelee alavatsaa, mutta sekin voi johtua ihan siitä kun ajattelen asiaa ja stressistä.. Mutta nyt vähän ajan sisään tullut puolet terveyssiteestä täyteen.

Huolettaa :(

Mä olen saanu 2 keskenmenoa ja mulla se veri oli kirkkaanpunaista ja mukana hyytymiä. Sitten toisessa näistä onnistuneista raskauksista, alkuraskaudessa tuli haalean veristä vuotoa niukasti, säikähdin silloinkin että on keskenmeno, mutta verenvuoto johtui siitä että istukka sijaitsi kohdunsuulla ja aiheutti siksi vaaratonta vuotoa.

Jos sitä vuotoa kovasti tulee ja on kipuja, niin voithan käydä tarkistuttamassa asian, itse menin sairaalan päivystykseen ja naisten polilla ultrasivat.

Mä sain toisen keskenmenoista viikolla 12 ja mulla oli niin kovat kivut että ei voinut olla tietämättä mistä on kyse.

Tsemppiä sulle, jotenkin musta rusehtava vuoto ei vielä viittaa keskenmenoon, mutta tarkkaile tilannetta.

Monilla tulee jotain epämääräistä vuotoa raskauden aikana vaikka kaikki on hyvin, toivottavasti sinullakin vain pelästykseksi jää.

Itselläni oli jokainen raskaus jossa pieni vuoto alkoi, keskenmenoja. Tähän kuitenkin liittyi kipuja ja viikkojakin jokaisella kerralla vähemmän. Eli en voi verrata tapaukseesi.

Kaikki voi tosiaan olla hyvin, älä vielä lannistu!

Miten olisi ultra jos huomenna jatkuu epäselvän pieni vuoto?

Mulla tuli rv 6 ruskeaa vuotoa ja oli kovat kivutkin, naistentautien polilla ultrattiin kun epäilivät kohdun ulkopuolista mutta kaikki oli hyvin.

Rv. 9+ tuli ihan kirkasta, limaista verta enemmänkin ja siitä kävin yksityisellä ultrassa mutta edelleen oli kaikki hyvin, vuoto johtui jostain haavaumasta kohdunsuulla.

Nyt rv 15+5 ja siellä se on. :)

Mulla tuli reilu viikko sitten eli vk 5 ensin punaista joka muuttui ruskeaksi vuodoksi, sillein että tunsi ihan kun lorahti housuun. Ultrassa selvisi että istukan reunan alla pieni hematooma, eli ikäänkuin mustelma.
Ei ole sen jälkeen vuotanu ja en taida heti hätkähtääkään vaikka vielä vuotaisi jos ei kipuja ole. Moni on sitä sanonut, että jos liittyisi keskenmenoon, niin vuoto ja kipu olisi sellaista, että ei voi olla ymmärtämättä mistä kyse.

Ei huolta siis sinulla minun mielestä :) yleisiä ne vuodot taitaa olla, mieltä rauhottaakseen on hyvä yrittää selvittää syy.

Kiitos vastauksista, niin luin nuo viestit tänään ja nyt on sitten aamusta asti tullut kirkasta verta ja hyytymiä..Ihan kuin ois menkat.. Juilii alavatsaa samalla myös, niin kuin joskus kuukautisten aiukaan vähäsen. Käväsin aamulla suihkussa ja silloin tuli verta, valui jalkoja pitkin.. Mua jotenkin alko ahistamaan tämä. En ehtinyt saada hoitajalle aikaa tänään ja nyt pitää vaan odottaa ja epäröidä. Huomenna hoitajalle..

:( Mieskin kysyi että onko se nyt km?

Kiitos vastauksista, niin luin nuo viestit tänään ja nyt on sitten aamusta asti tullut kirkasta verta ja hyytymiä..Ihan kuin ois menkat.. Juilii alavatsaa samalla myös, niin kuin joskus kuukautisten aiukaan vähäsen. Käväsin aamulla suihkussa ja silloin tuli verta, valui jalkoja pitkin.. Mua jotenkin alko ahistamaan tämä. En ehtinyt saada hoitajalle aikaa tänään ja nyt pitää vaan odottaa ja epäröidä. Huomenna hoitajalle..

:( Mieskin kysyi että onko se nyt km?

Jos veri on punaista ja sitä valumalla valuu ja jos se kaiken lisäksi sisältää hyytymiä niin valitettavasti kuulostaa keskenmenolta. Keskenmeno voi tosiaan alkaa pienellä ruskealla vuodolla joka sitten voimistuu. :hug:

Itselläni alkoi keskenmeno juuri pienellä rusehtavalla vuodolla joka kesti muutaman päivän, josta sitten muuttui punaiseksi jossain vaiheessa ja hyytymiksi ja kivutkin sieltä sitten tuli :(

Toivottavasti sulla ois kaikki hyvin mutta pahalta kuulostaa ikävä kyllä.

Mene hyvä ihminen nyt heti päivystykseen!

Viimeksi muokattu:
Minulla tuli rv 8 juuri tuollaista rusehtavaa vuotoa, menin päivystykseen ja pääsin osastolle lepäämään siksi aikaa että lääkäri tulisi paikalle ultraamaan. Olin silloin ulkomailla. Ultrassa kaikki oli hyvin ja sairaanhoitajat sanoivat että noilla viikoilla saattaa tulla rusehtavaa vuotoa mikä ei ole vaarallista, eri asia jos tulisi kirkasta verta. Sekään ei tosin vielä tarkoita että joitain olisi vialla mutta kannattaa käydä tarkistamassa. Tuota ruskehtavaa vuotoa tuli hieman parina päivänä jonka jälkeen loppui. Nyt on rv 25.