Rusehtavaa tuhruvuotoa rv 11+3 (tuplat)

Heippa, ajattelin kysellä, että onko muilla tälläista ollut, onko normaalia vai onko odotettavissa keskenmeno tjn?
Olen siis kaksosia odottava (meille 5 ja 6 lapsi) ensimmäiset sukumme kaksoset, ja nyt tosiaan rv 11+3, ultrassa perjantaina oli kaikki ok, mutta pe iltana tuli pyyhkiessä ruskeaa tuhruvuotoa ja sitä tulee edelleen, eli pian vuorokausi.
Nyt alkoi huolestuttamaan, turhaanko?
Kiitos vastauksistanne.
 
Tuhrua voi olla ilman huoltakin raskauden aikana mut neuvoisin kyllä silti ainakin soittamaan neuvolaan varmuuden vuoksi, tai johonkin terveyskeskuksen päivystykseen näin viikonloppuna... Tsemppiä :)
 
itsellänikin parhaillaan tuhruvuotoa ilmenee. ollut koko päivän. Ei paljon tule mutta niin että havaitsee ettei ole tavallista valkovuotoa tms. Viimeksi kun neuvolaan/päivystykseen soitin, sanoivat vain että seuraillaan. Niin kauan kun ei tule kunnolla vuotoa (klönttistä veristä) ja ei ole kovia alavatsakipuja, seuraillaan. On kuulemma ihan normaalia. Jos vuoto jatkuu ja muuttuu veriseksi niin sitten ottavat lääkäriin ultrattavaksi.
Toivotaan että sinullakin näin on asiat. =)
 
Hei!

Odotan kanssa tuplia. Mä olen tuhruttanut jo kahteenkin otteeseen. Ekalla kerralla se oli vain ruskeaa tuhrua viikon verran viikolla 6. Seuraavalla kerralla vuoto alkoi pelottavasti kirkkaan punaisella vuodolla, kun viikkoja oli 14 täynnä. Ei kuitenkaan ollut mitään kramppeja. Seuraavana päivänä vuoto muuttui ruskeaksi. Viikon verran sitä katselin, mutta sitten ei enää hermo kestänyt ja oli pakko mennä lääkäriin ja sieltä sitten ultrattavaksi. Kaikki oli hyvin. Hyytynyttä verta näkyi kohdunsuulla ja kohdunkaulassa ja se sitten pikkuhiljaa vuoteli pois. Yhteenä ruskea tuhruttelu kesti viisi viikkoa :headwall: . Vuodon syynä oli todennäköisesti istukan reuna tai hematooma istukan alla. Nyt on 20 viikkoa täynnä, tuhrua ei ole tullut viikkoon ja viikolla ultrassa oli kaikki pienillä hyvin. Jee!

En siis olisi kovin huolissani pienestä ruskeasta vuodosta. Oman mielenrauhan kannalta kannattaa kuitenkin mennä lääkäriin, jos vuoto jatkuu... Tsemppiä myös täältä =) .
 
Tiipero
Tuhruteltiin reilusti...
Ekaks oli vähän niin kuin valemenkat hieman ajoissa...(alkio kait kiinnittyi) Sit oli viikko taukoa sit sitä kesti. Melkein 3 viikon ajan tuhrutteli vanhaa/ruskeaa verta... Sen verran et alkkarit tuli ällöiks, joten pikkuhousunsuoja lähes päivittäin. Neuvolassa ei panikoitu: " Jos tulee reilummin punaista verta, niin soittele uudelleen. Tuhrulle ei mahda mitään" Ok. Tuhruttelu tais loppua rv11 aikoihin..? Nyt raskaus yli puolen välin :)
 
Mulla oli juurikin jossain rv10 kohdalla ruskeaa tuhruvuotoa tässä kaksosraskaudessa. Kävin tk-päivystyksessä ja kun oli sattumalta just joulunalusviikonloppu niin vasta joulun jälkeen pääsin ultraan. Ultrassa molemmilla kaikki ok.

Nyt olen jo rv21 menossa ja edelleen molemmat hyvinvoivina kyydissä. Monikkofoorumilta olen saanut lukea että kaksosraskauksissa noita vuotoja tulee (hyvässä ja pahassa) useammin kuin vain yhtä lasta odottavilla.

Jos olisin sinä menisin silti lääkäriin ja vaatisin ultrausta. Ei sitä oikein muuten tiedä mikä se tilanne on.

Kovasti tsemppiä kaksosraskauteen!
 
Etsiväkaksoset! Mikä on ihan viralliselta osoitteeltan tuo mainitsemasi "monikkofoorumi"? :)
Olen muutamia monikkoaiheisia sivustoja löytänyt mutta en ole ilmeisesti vielä osunut sinne missä se aktiivisin keskustelu on.. :/
Kaikki nettivinkit otetaan vastaan!

Raitis + Raita & Paita rv6+4
 
Raitapaitainen kovin aktiivista ei kyllä ole tuollakaan, mutta monikko-odottajille ja äideille on erikseen oma foorumi, johon täytyy pyytää moderaattorilta pääsyä kertomalla hieman itsestään. Löydät sen osoitteesta http://www.phpbbserver.com/monikkoperheet/

Ajatuksena sille että foorumi on ns. "suljettu" on se että monikot voivat siellä vähän vapaammin kertoa omasta arjestaan ja mieltä askarruttavista asioista. Näiltä yleisiltä foorumeilta kun tuplaodottajat tunnistaa melko helposti kaikki sukulaiset ja ystävät, sitten kun asiasta on kertonut... Mulle itselle on vähän tullut sellaista oloa että kaksos ja kolmosketjuissa ihmiset haluavat vain hieman tirkistellä mitä monikoille kuuluu. Enkä tarkoita tätä pahalla, mutta tuolta omalta foorumilta voi saada vertaistukea ilman ylimääräisiä uteliaita.

Suomen monikkoperheillä on myös hyvät ja informatiiviset sivut, kannattaa tutustua. Sieltä löytyy linkit myös paikallisyhdistysten sivuille ja ainakin helsingin seudun monikkoperheillä on sivuillaan oma keskustelupalsta jossa myös on hyvää juttua. Kannattaa liittyä paikallisyhdistykseen jos sellainen on vain lähistölläsi! Järjestävät monikkovalmennuksia ja erilaisia tapahtumia sekä mm. monikkokirppareita.

Tervetuloa tuonne foorumille raitapaitainen! Sielläkin juttua on vähän sykäyksittäin eli välillä tulee paljon viestejä johinkin aiheeseen ja toisinaan ei sitten juuri yhtään.
 

Yhteistyössä