Rupinen päänahka? kellään keinoja tän taltuttamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rupinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rupinen

Vieras
Siis mulla on atooppinen iho, ja päänahka todella härskissä kunnossa. Onkohan olemassa jotain itsehoitotuotteita millä pääsis tästä eroon.
Ja siis tulehtunut ei ole vaikka unissani raavinkin päätä.
Siis viisastelijoille, ei minulla ei ole täitä, vaan kuiva iho.

Mutta siis mitä tehdä tässä akuutissa rupi, avohaava vaiheessa kun kokoajan kutittaa ja aina raavin öisin vaikka en muuten sitä tekisi? Voiko noista jotain käyttää ihan rikkinäiselle iholle?
Nuorempana pistettiin permanentti pitämään paksu tukka ilmavana, nyt en uskalla tällä päänahalla semmosta tehdäkkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle kampaaja antoi vinkin kokeilla Bio+ aktiivishampoota. Sillä mulla parani! Käytän kuurina aina kun tuntuu, että alkaa taas ihottumaa tulla.

aikoinaan Bio+auttoi todella vaikeaan hiuspohjan ihottumaan myös mulla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta siis mitä tehdä tässä akuutissa rupi, avohaava vaiheessa kun kokoajan kutittaa ja aina raavin öisin vaikka en muuten sitä tekisi? Voiko noista jotain käyttää ihan rikkinäiselle iholle?
Nuorempana pistettiin permanentti pitämään paksu tukka ilmavana, nyt en uskalla tällä päänahalla semmosta tehdäkkään.

koita sisäisesti otettavaa allergia lääkettä. Jos se auttais kutinaan niin ettet raavi. Päänahkaan sitä hydrocortisonliuosta tai sitten lääkäriin hakemaan muuta apua.

niin siis imetän, joten mitään lääkettä en voi käyttää. sehän tässä suurin ongelma onkin. Unohdin sen mainita. Ja niin tota bio+ mäkin olen kenties käyttänyt, jos se myydään semmosessa ruskeessa nokkapullossa jossa on kierrettävä iso nokka?
Mutta voiko sitä pistää rikkinäiseen ihoon?!
Siis ei se ilmeisesti edes kutise silloin kun sitä raavin, enkä oikeestaan kai raavi, vaan revin niitä rupia.. huoh.. paska tapa sekin :(

Dexem tuotesarja(apteekista) on tehty atooppiseen ja rikkoutuneeseen ihhoon.Ei sisällä kortisonia(sitä kun ei atooppiseen ihhoon saa laittaa),eikä mittään säilöntäaineita,tappaa bakteerit jne...Löytyy dexem head eritonten päänahalle.Ite käytän ihhooni dexem foamia ja tällä hetkellä ainu "voide"(se on semmosta vaahtoo),joka on iholleni käyny(muut joko ei auta,tai pahentaa) ja oon yli yli tyytyväinen...

Voi käyttää raskaanakin ollessa,joten varmaan myös imetettäessä:P

//Muoks Linkki tuohon dexem headiin: http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/7350028700639

kiitos sinulle celestia :) Lähdenkin huomenissa hakemaan apteekista tätä :) Luulen että toi imetys on jopa osa ongelmaa.. siis etten juo tarpeeksi niin nesteet ei riitä ihoon :(

Simin System4 Climbazole Scalp Tonic taikoi minulta kutinan ja ruvet pois. Minäkin olen atoopikko ja päänahkani oli viime talvena aivan järkyttävässä kunnossa. Tuota System4:sta saa kampaamoista sekä ainakin Tampereen Prismasta. Se on siis sellainen linimentti, jota voi laittaa vaikka pesun jälkeen (on juuri ruskeassa pullossa, jossa on kierrettävä nokka, joten ehkä oletkin käyttänyt juuri sitä. Tai sitten Bio+:ssa on samanlainen pullo). Ja voi käyttää rikkinäiselle iholle, se viilentävä tunne oli aivan mahtava!

Dexemiäkin kokeilin, mutta se tyssäsi siihen että sitä pitää laittaa monta kertaa päivässä. Yksi kerta vielä menee, mutta parin kerran jälkeen alkaa hiukset näyttää ihan rasvaisilta. Lisäksi on aika kallis tuote, juuri siksi että sitä kuluukin paljon.

Mulla tuli joskus rupia päänahkaan ja johtui jostain allergiasta, jätin pois sitten kaikki hiusaineet (siis lakat ja muut) ja aloin käyttään Dermosilin hajusteettomia shampoita. Parani siitä sitten... sen jälkeen kokeilemalla olen löytänyt hiustuotteita jotka sopii - hyvin useissa on se joku ainesosa joka tekee mun päälleni pahaa, mutta en tiedä mikä se on.

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Mulla tuli joskus rupia päänahkaan ja johtui jostain allergiasta, jätin pois sitten kaikki hiusaineet (siis lakat ja muut) ja aloin käyttään Dermosilin hajusteettomia shampoita. Parani siitä sitten... sen jälkeen kokeilemalla olen löytänyt hiustuotteita jotka sopii - hyvin useissa on se joku ainesosa joka tekee mun päälleni pahaa, mutta en tiedä mikä se on.

joko hajusteet tai silikoni, usein molemmat. Hiukset kannattaa antaa kuivua kokonaan ennen maatemenoa; muuten kostea hiuspohja muhii yön iakana ja aiheuttaa kutinaa ja ihottumaa. Ja sitten niitä rupia tulee ja niitä tekee mieli repiä sieltä... Mulla pitkä, paksu tukka ja jos meen kosteillakin hiuksilla nukkumaan käy noin.

Asiaan auttaa myös se, ettei käytä hiuksiin jätettäviä aineita eikä hiusmuotoilutuotteita eikä lakkaa, ja jos käyttää, esim juhliin mennessä, pitäisi muistaa(jaksaa pestä jas kuivattaa hiukset ennen nukkumaan menoa. Myöskin nuo 2 in 1-tuotteet on pahasta. Mulle pahin on ollut tuo Wellan tuote.

Hajustetut tuotteet aiheuttaa allergiselle hiuspohjan ongelmia, kuten myös se silikooni, jota on noissa hoitoaineissa ja joissakin shampoo-tuotteissakin (esim Linna-shampoossa). Se jää hiuksiin ja hiuspohjaan, ei lähde pesussa pois, se on se selvittävä ainesosa. Sen saa hiuksista pois vain niillä syväpuhdistavilla aineilla, joita kampaamot käyttää.

Itse olen löytänyt avun hiusten kuivaamisesta ja LV-hiustuotteista; shampoo, hoitoaine ja tarvittaessa muotoiluvaahto. Ne kun on hajusteettomia. Olen atoopikko ja allerginen hajusteille.

Kuukausittainen hiustenvärjäys kestovärillä pitää minun päänahan kunnossa. Tehokkaat on värin myrkyt, mutta vähemmän pahat kuin kortisonit? Heti kun alkaa juurikasvua tulla, alkaa päänahkakin "elää"..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kuukausittainen hiustenvärjäys kestovärillä pitää minun päänahan kunnossa. Tehokkaat on värin myrkyt, mutta vähemmän pahat kuin kortisonit? Heti kun alkaa juurikasvua tulla, alkaa päänahkakin "elää"..

jaa, sepä on useimmille atoopikoille myrkkyä tuo värjäys - näin kävi myös mulle:

http://www.iltalehti.fi/allergia/200904169422623_al.shtml

Yhteistyössä