Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Mulla tuli joskus rupia päänahkaan ja johtui jostain allergiasta, jätin pois sitten kaikki hiusaineet (siis lakat ja muut) ja aloin käyttään Dermosilin hajusteettomia shampoita. Parani siitä sitten... sen jälkeen kokeilemalla olen löytänyt hiustuotteita jotka sopii - hyvin useissa on se joku ainesosa joka tekee mun päälleni pahaa, mutta en tiedä mikä se on.
joko hajusteet tai silikoni, usein molemmat. Hiukset kannattaa antaa kuivua kokonaan ennen maatemenoa; muuten kostea hiuspohja muhii yön iakana ja aiheuttaa kutinaa ja ihottumaa. Ja sitten niitä rupia tulee ja niitä tekee mieli repiä sieltä... Mulla pitkä, paksu tukka ja jos meen kosteillakin hiuksilla nukkumaan käy noin.
Asiaan auttaa myös se, ettei käytä hiuksiin jätettäviä aineita eikä hiusmuotoilutuotteita eikä lakkaa, ja jos käyttää, esim juhliin mennessä, pitäisi muistaa(jaksaa pestä jas kuivattaa hiukset ennen nukkumaan menoa. Myöskin nuo 2 in 1-tuotteet on pahasta. Mulle pahin on ollut tuo Wellan tuote.
Hajustetut tuotteet aiheuttaa allergiselle hiuspohjan ongelmia, kuten myös se silikooni, jota on noissa hoitoaineissa ja joissakin shampoo-tuotteissakin (esim Linna-shampoossa). Se jää hiuksiin ja hiuspohjaan, ei lähde pesussa pois, se on se selvittävä ainesosa. Sen saa hiuksista pois vain niillä syväpuhdistavilla aineilla, joita kampaamot käyttää.
Itse olen löytänyt avun hiusten kuivaamisesta ja LV-hiustuotteista; shampoo, hoitoaine ja tarvittaessa muotoiluvaahto. Ne kun on hajusteettomia. Olen atoopikko ja allerginen hajusteille.