Rupesin tässä miettimään, että johtuukohan mun asenne tähän mun ylipainoon siitä, että...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi hampaiden lohkeilu stressaa mutta ylipaino ei?

No ei ole kiva ajatus, että oonko pian hampaaton. Mulla on niin paljon paikattu hampaita, että ei hyvältä näytä.

Mutta et muista ostaa fluoritabuja tai ainakaan ottaa niitä säännöllisesti...?

Ymmärrän sua. Mulla ei ole taustalla mitään vakavia sairauksia, ja olen tosi reippaasti ylipainoinen (162 cm/ 105kg ) ja olen sanonutkin, että vaikka mulla on kompleksi omasta painostaini ja välillä olen ihan maassa sen takia, en varmaankaan sitten "vihaa painoani" tarpeeksi, koska olen sittten kuitenkin tekemättä mitään sen eteen, ja samalla tavalla "odotan että se motivaatio tulee " Kun ei se pakottamalla onnistu, sitä pitää haluta tosissaan.. ja toistan, en mä varmaan sitten halua vielä.
Toivoisin toisaan ,että muut eivät mun painostani stressaisi, en käytä lääkäripalveluja enkä sairasta mitään, joten tämä ei ole keneltäkään muulta mitenkään pois. En aja edes bussilla, eli en eeds vie toisen paikkaa :D

Ei sun tarvi stressata mistään mistä et halua. Mä näkisin vaan ylipainossa muutakin ongelmaa kuin kosmeettisen puolen. Ja kun on ollut muitakin terveydellisiä ongelmia niin silloin pitäisin tärkeänä huolehtia siitä ettei ylipainon (siis todellisen, ei minkään savanna-läskien tai parin ylikilon) takia elimistö kärsi enää enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä ymmärsin sen tasan niin, että elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin paino ja että oikeasti ja aidosti Scarlettilla on arvot järjestyksessä. Se, että on ollut vakavasti sairas saa varmasti arvostamaan jo elämää, ystäviä ja läheisiä. :flower:

Ai laihduttajako ajattelekin vain omaa napaansa ja arvot on pielessä? No huh huh mitä skeidaa... Äiti laihduttaa ja elämäntavat paranee -eikö se ole esim. omalle lapselle aika tärkeää???

Sä et nyt todellakaan tajua. Elämässä tärkein asia ei varmasti sinullekaan ole se mitä painat, ja jos on niin sun arvosi ovat todella pahasti pielessä?

Ei niin, etteikö laihduttaminen parantaisi elämäntapoja ja mahdollisesti myös terveyttäkin, mutta luetteleppas ne omat arvosi, ne mitkä on elämässä tärkeintä, helppoa ainakin mulle:

perhe, lapset, mies, koti, ystävät, työ, terveys.

Mulla noissa arvoissa ei todellakaan ole esim. sitä painoa.

Yhteistyössä