Rupesin itkemään kun miehen kaveri sanoi illanvietossa minun lihavuudesta, hävettää ja ilta meni pilalle

  • Viestiketjun aloittaja romahdin
  • Ensimmäinen viesti
romahdin
Ylipainoa on painoindeksin mukaan n. 8kg ja tämä miehen kaveri sanoi juuri näillä sanoilla "olisit hyvännäkönen nainen jos laihduttaisit 10-15kg" ja hieman nautittuani pillahdin itkuun kun on elämässä pahempiakin huolen aiheita kuin oma paino. Olen kookas ja hiukan pyöreä, mutten mielestäni lihava missään nimessä. Sattuu.
 
vierain
Voi ei... Siis puolustiko sun mies edes millään tavalla? Oikeesti, ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat, ihmisen arvo on jotain muuta kuin painoindeksi. Tuo lausahdus kertoo enemmän sanojastaan kuin kohteestaan.
 
vier
Sua hävettää koska sun miehes kaveri on idiootti?

Minäkin loukkaantuisin,en ymmärrä miten muka tuo olisi ihan ok-juttu sanoa ystävän tyttöystävälle?

Mitä sun miehes tuohon sanoi, vai kuuliko edes?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
romahdin
Kyllä mies halasi mua heti ja sanoi että olen hänen mielestä kaunis ja rakastaa minua mutta silti jäi paha mieli. Oma mies sanoi että on aivan sama minkäkokoinen olen koska olen hänestä ihana.
 
4erwe
Minäpä olen yhdessä illanvietossa joutunut kuuntelemaan yhden naisen kilahtamista kun hän sai jonkun kännipsykoosikohtauksen ja luuli että kaikki on haukkuneet häntä läskiksi ja pitävät häntä hirveänä läskinä. Kukaaan ollut koko illan aikana puhunu yhtään mitään koko naisesta, hän oli vain omassa pikku mielessään kehitellyt jotain omia juttujaan.

Pyysi aamulla anteeksi käytöstään, mutta oli taas ilta pilalla yhden sekopään takia kun on niin hauras tuo itsetunto joillakin.
 
vierrras
Minäpä olen yhdessä illanvietossa joutunut kuuntelemaan yhden naisen kilahtamista kun hän sai jonkun kännipsykoosikohtauksen ja luuli että kaikki on haukkuneet häntä läskiksi ja pitävät häntä hirveänä läskinä. Kukaaan ollut koko illan aikana puhunu yhtään mitään koko naisesta, hän oli vain omassa pikku mielessään kehitellyt jotain omia juttujaan.

Pyysi aamulla anteeksi käytöstään, mutta oli taas ilta pilalla yhden sekopään takia kun on niin hauras tuo itsetunto joillakin.
Voi vitsit, olipa mielenkiintoinen tarina. Voi myös tehdä oman aloituksen, jos haluat omasta menneestä elämästäsi puhua, joka ei liity mitenkään aloittajan heittämään asiaan.
 
Se on kyllä monen naisen kohdalla ihan kylmä totuus, että normipainoisena sitä näyttäisi paremmalta, kuin mitä ylipainoisena. Mulla itselläni on rapiat 8 kg ylipainoa ja hitokseen näytän kyllä paremmalta silloin, kun painan 8 kg vähemmän, kuin nyt.

Mutta eipä se kovinkaan fiksua ole, jos joku menee moista laukomaan. Melko tökerö mies tuo miehesi kaveri.

Jos tuo typerä lause kuitenkin osui ja upposi noinkin pahasti, niin ehkä niille kiloille sitten kannattaa tehdä jotakin? Meinaan, että jos sulla ei ole hyvä olla itsesi kanssa, niin sille asialle voi kyllä tehdä jotakin. Jos sulla sen sijaan olisi hyvä olla itsesi kanssa, ei moinen lausahdus olisi noin koville ottanut.
 
Ihan varmasi on olemassa joku, jonka mielestä "olisit hyvännäkönen nainen jos laihduttaisit 10-15kg" vaikka olisit alapainon rajoilla, toisten mielestä olet varmasti nyt liian laiha.

Älä välitä ääliöistä. Voihan olla, että tarkoitti tuonkin kohteliaisuutena vaikka tosi tökerösti sen ilmaisikin (itselle on käynyt juuri niin). Jos jonkun miehen mielipiteellä on väliä, niin hänhän juuri sanoi että olet mielestänsä kaunis ja rakastaa sinua.
 
romahdin
Ja kun oma mies meni tupakalle, sanoi tämä kaveri vielä mulle, että "katsoisit miten hyvässä kondiksessa miehes on, eikä ole yhtään ylimääräistä". No, tämä on totta mutta kaverilla itsellään on kunnon isohko maha ja ylipainoa arviolta 20kg ainakin... Minulle ei tulis mieleenkään sanoa kenenkään olemuksesta mitään, jokainen on mitä on, sisin on tärkein. Ja ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet, itsellä painavat luut ja olen harteikas, pitkä ja kookas muutenkin, mies taas hoikka ja jäntevä.
 
Ken guru
Ihan varmasi on olemassa joku, jonka mielestä "olisit hyvännäkönen nainen jos laihduttaisit 10-15kg" vaikka olisit alapainon rajoilla, toisten mielestä olet varmasti nyt liian laiha.

Älä välitä ääliöistä. Voihan olla, että tarkoitti tuonkin kohteliaisuutena vaikka tosi tökerösti sen ilmaisikin (itselle on käynyt juuri niin). Jos jonkun miehen mielipiteellä on väliä, niin hänhän juuri sanoi että olet mielestänsä kaunis ja rakastaa sinua.
Näinpä juuri. Toinen tykkää että näytät hyvältä blondina, toinen että brunettina. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia. Eikä tarvitsekaan.

Lausahdus oli siis pelkästään tuon miehen subjektiivinen mielipide, ja oli erittäin epäkorrektia tuoda se esille. Mitäpä se edes hänelle kuuluu vaikka olisit metrin pituinen ja yhtä leveä.
 
"Huoh"
Tiedän ihmistyypin. Äijä todennäköisesti vieläpä ajatteli sanovansa sulle kohteliaisuuden.

Yksi tuollainen möläyttelijätuttava sanoi kerran kännissä mun kaverilleni samoin. Minä totesin, että sun kohdalla ei 10-15 kilon pudotus riittäisikään. Mies alkoi itkeä, sanoi että tarkoitti sanoa että kaverini on hyvännäköinen, ja alkoi valittaa kuinka hänen oma lihavuutensa johtuu sairaudesta. Siinäpä sitten lohduteltiin miesparkaa...
 
.....
8 kiloa ylipainoa on minusta aika paljon... Raadollista mutta totta.
Omalle kohdalleni painoa pitäisi olla yli paljon yli 80 kiloa vaikka pituutta on reilusti yli 170.
Valitan että sait pahan mielen mutta totuus se kuitenkin on
Katsoppa itsesi rehellisesti peliin huomenissa ja hae vanhat sukset varastosta ja lähde huomenna vaikka suksimaan, samalla jätät ylimääräiset syömiset pois. Huomaat muutaman kuukauden päästä että olet päässyt 8 kilostasi helposti eroon.
 
"vierailija"
Miehet on kyllä ihan uskomattomia sikoja. Mullekin eksän kaveri sanoi aikoinaan (olin n. 7. kuukaudella raskaana ja siis vain kuskina) kun hain ukkoja kapakasta, että vittu sä oot läski. Siis ex-mieheni hyvä ystävä tuo tyyppi. Jälkeenpäin kysyin mieheltäni että miksi et edes puolustanut mua, niin totesi vaan: "kyl sillä on oikeus sanoa mielipiteensä."

Kerran sitten kun olin ravintolassa kavereideni kanssa, yksi mies rupes mua nimittelemään syystä että kaverini ei ollut siitä kiinnostunut. Sanoi että sä oot vähä läski. Sanoin sille, että oon kuule paljon mieluummin vähän läski ku tollanen puolikalju. Ukko alkoi nousta pöydästä että nyt akka tulee turpaan, no mä lähdin sit aika nopeesti siitä tilanteesta :D

Että miehetkö ei ole sikoja...
 
"Surullinen"
No ompas idioottimaisia vastauksia täällä! Oikein paha mieli tuli lukiessa. Ja ei, en ole ylipainoinen (enää). Olisin 100% varmasti alkanut itse itkeä samassa tilanteessa.

Aloittaja ei varmastikaan kaivannut mielipiteitä siitä, pitäisikö hänen laihduttaa. Kyse on nyt siitä, että kenelläkään ei todellakaan ole oikeutta millään tavalla arvostella toisen ulkonäköä, jos sitä ei häneltä nimenomaan kysytä. Mielestäni tuo miehen todella juntti kommentti on verrattavissa siihen, että sanoisi mustalle naiselle, että hän olisi mahdollisesti kaunis jos olisi laiha. Ja kyllä - "läski voi laihduttaa, ihonväriä ei voi vaihtaa", olen tavallaan samoilla linjoilla, mutta ap:n ylipaino on todella pientä, epäilen että ei pahannäköistäkään ja tutkitusti jopa terveempää kuin hoikkuus. Siksi olen sitä mieltä, että ap on varmasti hyvä sellaisena kuin on, jos vain on itseensä tyytyväinen.

Kaikkea hyvää sinulle ap <3
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä