Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Yhtään ei tekis mieli tulla tunnustamaan, mutta mun eka viikko ei ole mennyt suunnitelmien mukaan. Itse tiedän, ettei tässä nyt seli-seli-selityksistä ole apua - en yksinkertaisesti saanut aloitettua diettiä. Huonoja tekosyitä on vaikka kuinka, mutta tosiasiassa itsekuri ei pitänyt kun kämppä on edelleen pullollaan ristiäisherkkuja ja vieraitakin on taas ollut jne.

Liikunnan suhteen sain kuitenkin aktivoiduttua, joten paino on nyt kuitenkin 104,6, eli 700 grammaa "pysyvästi" vähemmän kuin viime viikolla. Liikuntasaavutuksiin olen oikeasti tyytyväinen. Huomasin, että perushölkän pohjakunto on säilynyt viimevuodesta - eli kunhan sykkeet on kohdillaan, jaksan kyllä tämänkin kokoisena hölkätä. Lisäksi tuli todettua, ettei synnytyksen jäljiltä ole enää estettä rauhalliseen liikuntaan. Kipuja ei siis ole ollut.

Iloinen uutinen on kaiketi, että menkat alkoivat =) Onpahan edes yksi este seuraavan kuumeilulta poistettu listalta. Muuten ei kuitenkaan olla vielä lähelläkään, että pääsisimme aloittamaan yritystä.

Eli mun viikkotulos -700g.

Mulla on käytössä joku raskauden ja imetyksen ajan monivitamiini ja vahva d-vitamiini. Esikoista kuumeillessa ostin erikseen foolihappoa, mutta tuossa monivitamiinivalmisteessa on sitä mukana muutenkin. Lisäksi käytän maitohappobakteereita ja satunaisesti sitten vielä magneesiumia ja muita vitamineja ja kivennäisaineita.

Tällä kertaa miekii tuun tänne kuikuilemaan myös viikon mittaan, pysyypähän projekti sitten paremmin mielessä.

Oikein menestyksekästä viikkoa kuitenkin kaikille!
 
Merope: Ihan hyvä ja realistinen tavoite, ehkä jotain pieniä omia välitavoitteita mukaan(?)

katti_ jospa vaan taas ottaisit itsestäsi kunnon niskaotteen ja jäisit joukkoon? Ei se auta silmiä ummistaa, ehkäpä painonpudotus auttaisi kierronkin tasaamiseen, kuka tietää??

Salaattia lisätty ruokavalioon ja paino pysynyt alle 75, jipii. Vaikka joku päivä tässä vähän mässäilin pitsalla, mutta muu ruoka oli niin kaloriköyhää, että se ei sittenkään haitannut.
 
Kiitos äiti seiskanelonen, hyvä idea! Olisko ehdotusta, mihin otan tavotteeks alle 90 pääsemisen? Karmea päänsärky iski. Eikä kyllä ole kalorivajeen takia!

Katti_: älä hylkää meitä. Kyllä se siitä vielä! Ja takapakkiakin tulee välillä!
 
Merope, sullahan tulee n. 2kg / kk ja se on tosi hyviä tavoite. Voithan ne jakaa miten vaan, esim. syyskuun loppuun -3kg, lokakuun loppuun -5kg marraskuun loppuun -6kg ja jouluun mennessä -7kg... olettamuksella, että alkuun putoaa helpommin. No jotain tuon tyylistä ehkä itse vetäisin.
 
Heippa.

Merope Toihan on tosi maltillinen tahti, se on hyvä. Pysyy varmasti varmemmin pois jos hitaasti pudottaa :)

Mulla eilisaamun pudotus oli nyt -500g. Eli tasan 100kg on nyt mittarissa. Mä veikkaan et toi ovulaatio nyt turvottti jonkun verran. On ainakin ollut sellanen olo. Kyllä se oili oli vasta nyt alkuviikolla, et oisko nyt sit se DPO 2-3. Ihan tarkkaan en osaa sanoa kumpi.

Ootteko testaillu ovistikuilla?
Mä oon sillon esikoista yrittäessä ennen hoitoja testannu, ja mä ihmettelen et kun nyt sit maanantaina tuli uusi nippu raskaustestejä, ja siinä tuli "kaupan päälle" 2 ovistikkua, niin testasin ma, ja viiva oli vahvempi ku kontrolli. Niin eilen huvikseni tein ja se viiva oli edelleen toi vahva, ei niin vahva kun kontrolli mut tosi vahva kuitenkin. Poistuuko se LH-hormooni niin hitaasti vai onkohan mulla jotain hormonihäikkää, kun ovuloinnisa on epäilty et on häikkää, kun viiva on niin vahva vielä? Kertokaa vähä omia kokemuksia?
Siitä on niin kauan kun noita viimeeksi käytin ja en oikeen tiedä mitä ajatella :x

Syksyisää viikkoa kaikille :)

Kertoilkaahan vähä kuulumisia!

Ihaa82
 
Ihaa82: Kyllä mulla ainakin menee siten, että ensin on testiviiva vahvempi kuin kontrolli ja sitten seuraavana suunnilleen samanvahvuiset. Ja sitten haalenee. Mä aloitin jo nyt testaamaan ja sain ihan hailuraisen viivan, ei siis (onneksi) vielä ovulaatiota lähipäivinä!

Tänne kuuluu hyvää, tänään on tarkoitus viimein päästä pumppiin. Alkuviikosta nukahdin sohvalle (työpäivän aikana pää särki ja posket punoitti), joten annoin pumpin mennä. Eilen kävin vähän pidemmän reippaan kävelylenkin ja sain yöllä migreenikohtauksen. SILTI aion tänään yrittää jaksaa mennä pumppiin. Ruoat on ollut tosi hyviä, mm. kanasalaattia, lohta ja juureksia ja tänään täytettyjä paprikoita höyrytettyjen kasvisten kanssa. Huominen lääkärikäynti tosiaan jännittää, mahdanko saada käskyn laihduttaa kunnolla ennen hoitoihin lähetettä..
 
Ihaa, hyvähän tuo tulos on jos vielä lisäksi on sitä turvotusta. Ja hei... seuraavaks se on alle sata :flower:
Oon aina testannut ovista tikuilla. Mulla se on aika yksselitteistä. En kyllä kans kestäis jos tulkinta olis aina kovin hankalaa. Onko sulla PCO tyyppiset munasarjat?? niillehän on tyypillistä antaa korkeaa lh-pitoisuutta useampina eri aikoina. Entä jos vaihtaisit toisenmerkkisiin testeihin? No, muilla on varmaan enemmän kokemusta näistä.

Mulla oli aamulla 74,4 ja siis hurjan hyvä olo sen suhteen. Pääsen ehkä jopa ekaa kertaa johonkin asettamaani tavoitteeseen (74 kg tän kuun loppuun). Vaarana tässä on meidän ainokaisen syntymäpäivät, joita järjestellään kahteen otteeseen vielä tän kuun aikana. Olen aika kova herkuttelemaan kaikissa juhlissa :( Vielä ei oo liikunta jatkunut, jalka on vielä tosi kipeä.
 
Täällä on aika hiljaista, mutta tulin silti huikkimaan hyvää viikonloppua jos joku vaikka kävisi kuitenkin lukemassa tätä pinoa! :wave:

Täällä paino putoaa tasaiseen tahtiin... :) Tällä hetkellä aloituksesta -7,7 kg ja aikaa tähän on tosiaan mennyt vain vajaat 4 viikkoa! :O :) Nyt alkaa oviskin olla tuloillaan, tänään kp10... ;) Peitot heiluu, mutta en odota vielä että tästä kierrosta plussaisin... Mulla on vielä 10 kg matkaa siihen painoon mistä plussasin viimeksi. Tiedän että ei se sitä sano että se just siinä samas painos tärppäis, mutta eipähän tuu pettymystä ku ajattelee ettei se vielä tärppää... :LOL: Reilu vuosi sitten kun olin km:n jälkitarkastuksessa niin lääkäri sanoi mulle että ei sen painon tarvitse välttämättä edes sinänsä pudota, pelkästään se parantaa mahdollisuuksia kun syö niukkaenergisemmin. No joo, tietysti se paino putoaa siinä samalla jos syö niukkaenergisemmin! :D mutta lähinnä se siis tarkoitti että jättää herkkujen syömisiä väliin, niin sekin jo pelkästään parantaa mahdollisuuksia. :)

Mutta siis joo, pitemmittä puheitta; Kevyttä viikonloppua kaikille! :kiss: Ja plussatuulia! :heart: :)
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 34S
Äiti 744031.8.201475,91,9kg74,5kg-300g10
Marlin301.9.201479,85kg77,8kg??g2
katti_2831.8.2014783kg78kg??g8
ruutana3931.8.2014836kg, 500g/vko81,80g4
saheanpa??30.9.201477,25-6kg76,2??g0
otsoska3230.9.201473,34,3kg70,7??g0
Risse793531.12.20148310kg83??g0
~SeaWind~2015.9.2014131,611,6kg131,6??g0
Ihaa8232??.??.2014104??100,0kg0g0
Mariah333424.12.201498,620kg90,7-1000g0
Minttumaari*3729.9.2014105,35,3kg104,60g0
Merope2924.12.2014927kg92??g0

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkavaa viikkoa ruotuilijat! Oma aamupaino 74,5 ja olen ihan tyytyväinen, koska menkkojen pitäisi alkaa suht pian, niin siihen nähden ok.

Mariah33, mulla on sama mielessä, eli kun pääsisi siihen painoon, millä ekan kerran plussasi, niin pitää nähdä auttaako se taas plussaamaan. Siihen on kyllä matkaa vielä kuutisen kiloa, eli aika paljon :p , Pikkuhiljaa....

Viikonloppuna oli muksun synttärit Part1 (joo Part2 ens viikonloppuna :mad: , voi jeesus tätä järjestelyä ja leipomista). Mut sain suht hyvin pidettyä itseni kurissa :saint:

Mites muilla on mennyt???
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Toimiiko teillä muilla kiloklubi? Mun oli tarkoitus laskea kalorit siellä, mutta kun klubi ei toiminut en saanut ekalla viikolla kaloreita laskettua. Nyt sama tilanne jatkuu edelleen. En pääse palvelun henkilötiedoista eteenpäin - enkä siis voi merkkailla ruokia tai laskea yhtään mitään.

No tietty taasen tekosyy, mutta hiukan olen ulapalla kuinka muuten voisin syömisiä laskea. Jollain vanhoilla painonvartijapisteillä? Niissä mua ärsyttää epämääräisyys ja balttiarallaa meininki, joten kaipa nyt vaan koitan olla linjalla, että herkut pysyvät kaapissa ja urheilen.

Mulla toinen viikko oli vain aavistuksen parempi kuin ensimmäinen, mutta tällä kertaa liikunta jäi minimiin. Lisäksi eilinen ruoka oli tosi suolaista. Luulin jo, että joudun maksamaan penaltia, mutta mullahan oli tasan sama paino viikko sitten kuin nyt, eli 104,6.

Tänään onneksi alkavat ryhmäliikunnat + onneksi nuo ristiäisrääppeet alkavat jo vihdoin loppua!

Mariah - toi sun pudotusvauhti on kyllä aivan mahtava! Itsekin hiukan mieitin, et tolla systeemillä sais tuon pulla ja piparikoukun helpolla katkaistua, mutta nyt imettäessä en uskalla syödä kuin "oikeaa ruokaa". Siinä samalla tulee sit repsuiltua noihin herkkuihin. Jotenkin tuntuu, et nyt jos koskaan olisi se aika kun pitäisi opetella syömään oikein ja terveellisesti, mutta vielä toistaiseksi saan etsiskellä sitä itsekuria.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille....

Mulla oli perjantaina tiimin kehitysilta, ja se meni erittäin kosteissa tunnelmissa. En yleensä ota noissa hirveesti ja harvoin lähden baariin. Noh, nyt oon sitten kyllä ottanu takas ihan kivasti noita aiempia kertoja, olin meinaan melkosen humalassa. Paino oli tänä aamuna 1,5kg enemmän ku keskiviikkona, luotan et se on vaan turvotusta, ja keskiviikkona ollaan samassa ku viimeeksi. Olin kyllä koko lauantain pihalla ja syömingit ei lipsunut pahasti. En lähinnä syöny ollenkaan....

Huomenna meen nyt siihen S-Prog kokeeseen, ja varmaan parin päivän sisällä tulee tulos. Saa nähä !! Mua ihmetyttää tässä kierrossa se et mulla on nännit kipeänä. Ei rinnat vaan pelkät nännit. Oisko laihdutus auttanut sen verran et oisin ovuloinu, saa nähä :stick:

Mulla ei oo kiloklubia, käytän "jutan" ohjeita. Oon kyllä kuullu paljon kavereilta tuosta klubista.

Oon kans raskautunut viimeeksi 92kg:ssa. Nyt ois viä 8kg matkaa.... Mut mä pääsen siihen, se on päästävä. Ei tän parempaa syytä ookkaan, kun raskaus.

Kevenevää viikkoa

Ihaa82
 
Viikon tulos -1.0 kg ja np nyt siis 90.7 kg. :) :)

Minttumaari* Yks työkaveri kans sanoi joitain päiviä sitten että kiloklubi ei toimi joten hän ei pääse merkkailemaan mitään... En sit muista sanoiko hän mitään miksei se toimi, mutta muillakin on siis samaa ongelmaa. Nii ja tästä mun painonpudotusohjelmasta.. Tätä ei tosiaan saa noudattaakaan näillä alimmilla tasoilla jos on raskaana tai imettää. :) Silloin pitää valita joku ylemmistä tasoista joissa siis syödään tyyliin 1 tällainen CB-valmiste päivässä ja muuten monipuolisesti ja terveellisesti. Kaiken A ja O:han on se että olisi oikeanlainen ateriarytmi ja mitä sinne suuhunsa tunkee ja paljonko kerralla. Tämän ohjelman tarkoitus on nimenomaan "opetella uudelleen syömään" ja opettelu alkaa paastolla. :) Nyt perjantaina siirryin paastolta seuraavalle tasolle ja nyt saan siis syödä 200 kcal päivässä näiden kolmen CB-valmisteen lisäksi. :) Ja se 200 kcal pitää sisältää kasviksia/vihanneksia ja proteiinia (kalaa, lihaa, kananmunaa tms.) Sitten kun siirryn tästä seuraavalle tasolle niin saan jo syödä 200 + 200 kcal päivässä.. jne.. :D

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Viikon punnitus +/- nolla, eli ei mitään muutosta täällä mihinkään suuntaan. Mulla ei nyt suju tää laihdutusprojekti. Jaksan aina tsempata kuukaudesta kaksi viikkoa ja menkkojen myötä alkaa taas syömingit :popcorn: jotka jatkuu 2 viikkoa. Sitten taas itseäni niskasta kiiinni pariksi viikoksi...huoh. Pitäis löytää se itsekuri jostain, mutta minne ihmeeseen se on kadonnut :stick:
 
Sateista huomenta pohjanmaalta!!

Mulla +/- viikkotulos, oon siinä mielesä tyytyväinen et perjantainen saunailta on nyt pois turvotuksineen ja voin jatkaa taas matkaa alaspäin, mutta kyllä silti kirpasee.
Tänään on neitin 4v synskät, ja koitan olla mahd.vähällä herkulla. Tavotteena tietty ei mitään, mut en usko et oon ihan nollalinjalla. Oikee synskäpäivä on lauantaina, mutta täälä vietetään silloin saarikauden päättäjäisiä, niin on vähä vaikee saada järjestettyä silloin.

Tein tänään testin, eilisen porgesteronikokeen kunniaksi.... Nyt on dpo9 ja negaha sieltä pärähti. Oon jotenkin luovuttanut tän kierron suhteen. Enhän edes tiedä ovuloinko :stick:
Kuinka naurettavalta musta tuntuukaan, kun kuvittelen kaikkia, ja sit selviää, ettei edes ovuloi :)

Mitäs muille?
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Ihaa, hyvä ettei oo plussaa tullu, sehän on pääasia. *No voihan, luin tän myöhemmin ja tää tarkoittaa tosiaan vaan painoa, muita plussia toivotaan kovasti kaikille*
Hauskaa on se, et meillä kans ens lauantaina 4v syndet pojalla, ja mennään (jos mennään) oikein rannikolle, jotta saadaan samalla juhlia venetsialaisia. :LOL:

Harmitukset tuolle negalle :mad:. Mullakin alko uus kierto, mihinkäänen pääse kun vuotoa on taas ihan liikaa, et viitsis kotiovesta poistua :(. Toisaalta poika on kipee ja oon jäänyt häntä hoitamaan kotiin. Oliskin hauskaa kun ens kiertoon saatas Ihaa molemmat plussaa ja taas samana päivänä syntyis tokat... :saint:
koska saat tulokset? Sehän kertoo ovuloitko, eikös? Ja ovulaation aikaansaamiseksi on toki hyviä lääkkeitä.

Ruutana, jos oikeen koitat ens kerralla löytää sen kadonneen itsekurin, niin uskon et onnistut. Se on oikeesti yksikin kadonnut kilo sellainen motivaatiolähde, et oksat pois. ja samaten kun on tavoitettavissa oleva tavoite, auttaa tätä projektia.
 
Viimeksi muokattu:
Äiti74, kävin jo omamehiläisessä tiiraamassa tulota, mut ei ollu vielä tullu. Sehän tiistaina otettiin, ja sano et voi mennä viikkokin! Eli mensut ehtii varmaan alkaa ennenku tiedän :(
Olis kiva et se gyne ehtis ottaa kantaa asiaan ennen uutta kiertoa. Meinaan et jos ei ovista oo tapahtunu, ja siihen tarvitaan apuja, niin ehtisin enskiertoon alkaa horkuttaa :stick:

AI teillä kans 30.08! Aika mieletöntä täälä bittiavaruudessa tavata näinkin hiljasessa ryhmässä joku jolla on myös 1lapsi, ja täysin samanikänen. Koitetaanpa plussata ja pidätellään sit niin et saadaan punnatakin yhätaikaa :)

Täälä tosiaan synttärit ohi.... Ihan nollalinjalle en ryhtynyt, mutta pieni pala kakkua ja 2 pientä palaa porkkanaleivosta (mun suuri paha leivoksista) ja that's it! Melko tyytyväinen oon... Tänään takas ruotuun !!!!

Menkkoja odotellessa, Ihaa82
 
Täällä takasin taas!:( Eli kolmannen kerran tipahdettiin pilvistä maanantaina. Jos tästä jotain positiivista etsii, ni nyt on lähete tutkimuksiin ja nyt voi taas laihduttaa. Katotaan aamupaino vaikka huomenna. Tavoitteita en oo jaksanut vielä miettiä, mutta Jutan ja Kaisa Jaakkolan ohjeilla mennään. Tavoitteena ois saada ainakin hormonit tasapainoon ja hyvä olo takaisin. Eli sokerit, viljat ja peruna pois kuvioista. Niillä on hyvä lähtee liikkeelle ja reilusti protskua, ni pysyy nälkä loitolla.

SalVe/ 31v./ 3./ Jatkan huomenna painot ja tavoitteet.
 
Sekavaa huomenta!

Noniin, nega taas testattu aamutuimaan, nyt on about dpo11. En usko sen muuksi muuttuvan, varsinkaan kun sain tänään vastauksen S-Prog kokeesta. Arvo oli 18!!!
Luteaalivaiheen viitearvot on mehiläisen sivujen mukaan 12-69. Että aikasta alakantissa, vaikka viitearvon sisään meneekin. Mulle meidän lapsettomuuslääkäri sanoi, että arvon tulisi ylittää 25, että voidaan varmuudella sanoa ovulaatio tapahtuneeksi, ja että ei tarvi arvailla toimiiko keltsi.... En sit tiä. Sain meidän hoitavalta lääkärille nyt soittopyynnön, ja on töissä seuraavan kerran ti. ku mulla pitäs alkaa mensut maanantaina. Katotaan nyt mitä sit tapahtuu, toivoisin että saadaan horkut jo ensikiertoon, tai viimeistöön sitä seuraavaan, enskierrossa lähen muksun kanssa Turkkiin ystävien ja mun äitin ja täsin kanssa, ihan hyvä....

En nyt osaa ajatella oikeen mitään.... En oo masentunu enkä pahalla päällä, lähinnä kai tätä fiilistä kuvaa pettymys, hemmetti! Ja sit toisaalta tää vahvistaa hemmetisti sitä tunnetta mun sisällä, et SATAKILOSENA ei tarvi valittaa huonosta oviksesta, kun asialle voi todistettavasti tehdä jotain.... Mä oon tehny sen ennenki. Ja ku oon kerran selvästi keskivartalolihava, niin se on sitä surkeinta mallia tässä lapsettomuudessa.
Nyt sit lähteeki paino alaspäin, who is with me :wave:
Anteeksi mun paatoksellisuus, en halua loukata ketään... Mut mun mieletön kilpailuvietti vanhoilta ajoilta nostaa päätää tälläsessä tilanteessa kun on paha olla tai jotain...

Nyt pois linjoilta :$

Ihaa82
 
Minä olen myös messissä! Ja pahoittelut, etten ole painoa tällä viikolla päivittänyt, en vaan ole kertakaikkiaan muistanut mitata! Jotenkin ollut niin häsä viikko ettei mitään määrää. Ensi viikolla olen kyllä sitten täysillä mukana! Mä päätin, että nyt on kilojen karistava, koska jos se on "ainut" järjellinen syy meidän lapsettomuuteen ni sehän korjataan helposti. Eiks vaan systerit? :)
 

Yhteistyössä