Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Tervetuloa Ihaa82, Mariah33 ja Minttumaari*. Samoin tervetuloa Otsoska ja Risse79, jossen ole aiemmin ehtinyt teitä huomata. Toivottavasti saadaan hyvät jutustelut ja siinä sivussa tsemppiä ja motivaatiota laihtumiseen.

Paljon Onnea SalVe, kivaa, että meistä joku edes plussasi kesän aikana. :heart: Toivotaan, että nämä laihdutusasiat eivät nyt hetkeen olisi mielessäsi.

Ja tosiaan, ne keneltä tietoja puuttuu, lisäilen ne heti kun ilmoittelette. Totta kai saa myös muutkin päivittää. Nopea ohje on, että "Lainaat" toisen henkilön postauksen ja poistat QUOTE kohdat alusta ja lopusta (hakasulut ja sisältö kokonaisuudessaan), muutat/lisäät tiedot ja "Lähetä".

Ruutanallakin paino junnaa paikallaan vieläkin? Joko pian sakkorahoja joudut makselemaan ;) Mulla on sama juttu. Tosin mennään ylös ja alas vuoroviikoin. Eilen oli ovulaatio ja vatsa oli kuin koripallo ja tänään se näkyi vaa´alla (76,4).

Otsoska, sullahan on komeaa riviä, toivottavasti alkaa lähtemään muutakin kuin nesteitä nyt. Oletko siis vähähiilarisella vai?

Ihaa82, minä myös olen halunnut progesteronikokeita otettavaksi itseltäni. Mulla vaivana on ollut välivuodot (4-8 päivää ennen menkkoja yleensä alkaa). Ja keltarauhashormoni pitää nuokin poissa, eli jotain häikkää siinä täytyy olla. Mulla meni eka verikoe ihan pipariksi kun menin otattamaan kilppariarvoja, samalla lähetteellä oli myös tuo progesteroni. Jostain syystä laborantti otti myös tuon progesteronin siitä erikseen mainitsematta. Mulla oli joku kp2 tai 6 ja arvatenkin arvo jotain ihan mitätöntä (lähellä 0). Harmittaa aika paljon tuo asia, jouduin myös maksamaan kokeen :mad:. Minun piti konsultoida gyneä siitä, koska tuon kokeen voisi ottaa, mutta siis nyt tarvitsen uuden lähetteen. Toki saan vakuutuksesta tuon rahan takaisin kun haen, mutta silti harmittaa kun tarvii taas mennä hakeen uusi lähete ja asia menee eteenpäin. Mielenkiintoista olisi kuulla muiden kokemuksia "progesteroni-ongelmista". Voisko se olla osasyy lapsettomuuteen...

Cambridge-ohjelma ei ole tuttu, Mariah33, mutta mielenkiinnosta täytyykin vähän googletella. Kuulostaa, että hyviä tuloksia on tullut :)

Hienoa katti_, että sulla on uusi tavoite ja pysyt mukana porukassa :)
 
No niin nyt ehdin vihdoinkin koneelle ilmoittelemaan viralliset lukemat! :)

Hienosti muuten päättelit Äiti seiskanelonen mun iän tuosta nimimerkistä, mutta pieleen meni (valitettavasti) :D Ikää on 34 ja loppuvuodesta pyörähtää jo 35 mittariin... :) Tuo 33 on mun onnennumero. Siksi se on mun nimimerkissä. ;)

Mariah33 | 34 | 24.12.2014 | 98,6 | 20,0 | 93,2 | -1600 g |
 
Joo itsellänikin oli silloin aikoinaan tietynlainen skeptisyys kaiken maailman "pussikeittodieettejä" kohtaan, mutta innostuin sitten koettamaan tätä kun muutama tuttu oli ohjelmalla onnistunut. :) Mutta ei se tosiaan kaikkien juttu oo! :) Mulla tässä urakassa auttaa se että käyn kerran viikossa valmentajalla punnituksessa ja sinne ei kehtaa mennä näyttämään naamaansa jos ei ole tulostakin syntynyt. :D Jos tuota valmentajan tukea ei olisi tässä niin alkaisin varmasti pikkuhiljaa lipsua kunnes lopulta taas olisin vanhoissa tavoissa... : / Niitä "muutaman viikon dieettejä" on nimittäin aika paljon takana...

Toki ihan joka viikko ei välttämättä tuu miinusta tälläkään dieetillä, mutta pääasia että voi hyvällä omalla tunnolla sanoa ainakin joka viikko yrittäneensä parhaansa. :)

Tsemppiä meille kaikille painonpudotukseen! :wave:
 
Mahtavaa Mariah33, hienosti lähtenyt taas liikkeelle ja loistotulos jo aiemmin !

Olis tosiaan kiva tietää mitä muut on saanu progesteronitesteistä tulokseki? Onko otettu? Mulla on otettu yhteensä 4krt. Ja aina on ollu tyyliin 15/16, kerran oli 43 ja se oli täysin erilainen kierto, tokikin ilman raskautta.
sitten hoidoissa sitä ei enää mitattu, kun se tuotettiin clomit/menopur mixillä! 2 follia tuli ja kaksosraskautena lähti, mut 1 vaan tuli ulos. 2 normaalia istukkaa toki synnytin. Oli ainakin kunnon paskakaivojärjestelmä tällä neitillä ku suodatusta hoiti 2 istukkaa. Oli 2:lla isolla verisuonella kiinni ne ällötykset toisissaan.

Huomenna on punnituspäivä, 103kg oli lähtö ja nyt katotaan missä mennään! Eilen iltapaino(joo ei kerro totuutta, mut tykkään käydä masokistisesti aina välillä) oli 102kg. Eli voisin kuvitella, et huomenna on kyllä kiva luku aamulla vastassa.... :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Salvelle onnea hurjasti plussasta :heart:

Omat laihistelut oli lomalla jonku tovin, mutta nyt ollaan taas ruodussa ;) Mulla jatku opiskelut viikko sitten, ja sen avulla oon saanu rytmiä syömisiin. Kouluun kulen pyörällä. Matkaa tulee nelisen km suuntaan. Mutta jotain se on vaikuttanut kun reilu viikko sitten painoa oli 80.2 ja tänään näytti 77.8. Vaan nyt täytyy rientää. Mulla on puuro vielä syömättä ja kouluun pitäs lähtä ihan kohta :D
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 32S
Äiti 744031.8.201475,91,9kg76,4kg+1500g10
Marlin301.9.201479,85kg77,8kg-500g2
katti_2831.8.2014783kg78kg0g8
ruutana3931.8.2014836kg, 500g/vko81,80g4
saheanpa??30.9.201477,25-6kg76,20g0
otsoska3230.9.201473,34,3kg70,7-2600g0
Risse793531.12.20148310kg830g0
~SeaWind~2015.9.2014131,611,6kg131,60g0
Ihaa8232??.??.2014104??100,5kg-3500g0
Mariah333424.12.201498,620kg93,2-1600g0
Minttumaari*3729.9.2014105,25,3kg105,20g0

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Pakko oli tuoda lista tänne sivulle, että on helpompi päivitellä. Paljon on taas porukkaa jäänyt taka-alalle.... huhuu :wave: tulkaa jo takaisin :)

Marlin, mahtavaa että oot alkanut pyöräillä, se varmasti auttaa kuluttamaan päivän kalorit.

Itse ensimmäistä kertaa eilen laskin hieman tarkemmin päivän kalorit, mitä ruuasta olen saanut. kalorilaskuri.fi sivuillahan noita kalorimääriä voi hakea kaikelle mahdollliselle, mutta en viitsi kyllä maksaa liittymisestä, joten eivät jää "muistiin". Oletteko käyttäneet vastaavanlaista palvelua jossakin ja onkohan sellaista ilmaista liittymispalvelua jossakin? Kiloklubihan on ilmainen, mutta onko siellä tuollainen kalorilaskuri -palvelu mukana??

Noh, tuloksista kyllä huomasi, miksi ei ole ihmekään, ettei paino laske enempää. Suklaakeksejäkin mutustelin töllön äärellä muutaman (ööö puoli pakettia) ja jo 50 kcal per keksi, herrajumala. Olenkin nyt siirtynyt turkinpippureihin, niissä vain 14 kcal per karkki :LOL:
Sitä en tajua, miksi ruisleivässä on niin paljon kaloreita kuin on. Aamupalaleipäkin sisältää jo 230 kcal. No onhan se tietty päivän tärkein ateria. Vikatikki oli myös paistaa kanasalaatin mukaan siivu vuohenjuustoa. Eli parilla pikkupoistolla (suklaakeksit & vuohenjuusto) olisi kaloreita kertynyt yli 500 kcal vähemmän. Ja kun kokonaistarve on vuorokaudessa vain 1800 kcal, niin niin......
 
Moikka.

Mulla puntari näytti 100,5kg eilen aamulla. Kun mun punnituspäivä on keskiviikko. En vaan korvienvälisyistä ottaa maanantaita. Silloon on liian moni uusi tapa alkanut ja mennyt pilalle :stick:

Eli miinusta 3,5kg 9 päivässä. Nesteet on hyvin lähtenyt ja nyt alkaa sokerihimopäänsäryt olemaan historiaa. Hyvä, koska ne piti kyllä kasetin jumiin, olin niin kiukkunen!

Meillähän yritys on alkanut tosissaan huhtikuusa. Eli onko tää nyt sit yk. 4 about.

Mä hoidan sokerihimoa Pepsi Maxilla. En juo paljon, mutta tiukan paikan tullessa lasillisen -kaksi. Se vie sen himon pois ja pystyn elää.... Paheensa kullakin! Koukuttavaa!!!

Mites muilla menee? Täälä ovis on tuloillaan ja kyllä taas huomaa, että pienikin pudotus painossa auttaa... Mielettömät limat verrattuna pöhö/turvotusovikseen!

Nyt sit vaan ootellaan, reilu vko niin on se prog.testi. Saa nähä mikä on tulos!

Keveneviä oloja kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Huhuu....

Onko täälä ketään :attn:

Meillä oli eilen veljentytön synttärit, voi poijat että iski kova sokerihimo. Söin palan kakkua, ja muutaman keksin. Kyllä ällötti illalla. Oli fyysisesti paha olo. Ei ollu vaikeuksia äsken palaverissa pysyä erossa pullasta kun muisteli sitä oloa!
 
1 pala kakkua ja pari keksiä ja jo tuli ällö?? Aika pienestä sitten. Hyvähän se on jos näin käy, eipä tuu herkuteltua :kieh:

Joo kyllä täällä lueskellaan palstaa, joskus jopa kirjoitan, mutta kun tuntuu, et aina hiljentyy kun oon jotain postannut, postaan vähän vähemmän nykyään.

Olen selvinnyt ovispöhöstä, kyllä se kesti ainakin 3 päivää kaikki kamalat oireet ja turvotus. Tuntuu, et oon nyt niin valaistunut kun oon alkanut laskemaan kaloreita. Eilen ja ed.päivänä jäi tarpeen alle ja näkyihän se jo vaa'allakin, alle 75 aamulla. Mitenköhän pysyis itsekuri nyt viikonlopun ajan edes :O vähän hankaluukisa tuottaa, kun on ennen aina pyrkinyt vähähiilariseen ruokavalioon ja nyt nuo hiilarittomat, mitä on tottunut syömään, jotkut tuo suht paljon kaloreita, että miten tuonne pääkoppaan saa tän kalorittoman moodin päälle. Jatkan vaan laskuja.

Ei ihan lenkkeilykeliä ulkona :( ukkosta ja sadetta.... koskakohan sais korkattua syksyn ekan lenkin.
 
Äiti seiskanelonen
Mullakin on yleensä turvotusta, mut vaan yhen päivän. Kivaahan se ei oo, mut se ilman määrä, sillä kyllä parantaa jo osan otsonikerrostakin ;)
Ootko kipee sillon?


Joo, ihmettelin itekki et noin vähästä tuli huono olo, meinaan näillä kilomäärillä mitä ylläni kannan, ei normaalisti tee purkki Ben&Jerryä tiukkaa jne... Mä väitän niin et kun on nyt niin motivoitunut ja tarkotus on hyvä, niin oli osittain kyse korvien välin pettymyksestä :confused:

Täälä on kiva keli, ja kuulin just ukolta et on lähteny neitin kanssa mökille, et saan olla illalla ihan omissa oloissa. Rapsakka tuuli ja aurinko, meinaan mennä kävelylle, käydä saunassa ja lukea Hormonidiettikirjan loppuun. Suosittelen jos jotain kiinnostaa, maksaa 15€ adlibriksellä.

Syöttekö mitään vitamiineja? Mulla on monivitamiini, foolihappo ja magnesiumlisä. Magnesium on toki sitä varten, että mun vatsa toimii ja salin jälkeen ei niin vedä suonta =). Luin vaan et ois hyödyllinen tähän lapsiasiaankin....

Oon ite pohjanmaalta, mistäpäin muut on?

Viikonloppuja kaikille :p
 
Viimeksi muokattu:
Ihaa, oon ollut nyt tosi kipee parit kerrat, kun ovuloin oikealta (oikeella follit, joka toinen kierto?). Viime kierrossa ei ollut mitään tuntemuksia, joten veikkaan et ovuloin vasemmalta ja mahtoiko siellä sitten mitään olla kasvamassa. Mutta buranan voimalla ja kolme päivää kipeenä, ihan uutta mulle, tullut letrojen (letrozol, OI lääke) aikana.

Mä syön samoja kuin sä, tosin sillä erolla, että loman aikana en sitte muistanut/ehtinyt ja nytkään en ole saanut aikaiseksi kovin monena päivänä. Ehkä vähän jo usko hiipunut. Magnesiumia kyllä pitää ottaa, mullakin usein suonenvetoja muuten, ilman salia siis. Nyt se on vaan loppu...kauppaan siis.
Magnesium käsittääkseni auttaa muita juttuja imeytymään paremmin kaiken muun ohella. Olen lisäksi kyllä vetänyt Vitex ravinnetta ja Q10...jotain ja omega-3 aina kun muistan siis vain ottaa noita. Jaa onhan mulla myös DHEA (mahdollisesti parantaa amh arvoa) purkki taas uusi... ja kaiken päälle nyt pitää alkaa ottaan noita D-vitskuja purkista kun syksy saapuu. Pitää hankkii sellanen pillerikotelo, joka päivälle oma annos kuin mummolla muinoin (joku nimi silläkin kotelolla oli...nyt tyhjä pää). Lisäksi kilpparin vajaatoimintaan on aamuiset pillerit. Apua...jos mietin enemmän tulee varmaan lisää pillereitä mieleen :stick:

Täälläkin paistaa vaihteeks aurinko ja on sininen taivas...seuraava kuuro odotellessa. Jospa pääsisin huomenna metsään, se on hauskaa (marjat&sienet). Mun nykyinen kotikaupunki on Tampere.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon myöskin Pohjanmaalta. :) Ja tuosta huonosta olosta makean jälkeen; Se on ihan totta! Kun totaalikieltäydyt herkuista ja sitten kun "vieroituksen jälkeen" maistat, niin sun mielessä se maistui paljon paremmalta kuin mitä se sitten olikaan. Mielessään kuvittelee jotain täydellistä ja sitten pettyy. Itse maistoin eilen YHDEN Geisha-konvehdin (en oo syöny 2,5 viikkoon mitään herkkuja) niin ensimmäinen maku mikä mulla tuli suuhun oli RASVA! :O Ja voin kertoa, se ei ollut oikeasti hyvää! :D Ajattelin sen olevan kuin pala taivasta, mutta sit kun laitoin sen suuhun niin tipahdin rytinällä takaisin maan pinnalle. :LOL: Mutta nopeaa siihen makeaan taas itsensä koukuttaisi jos antaisi pirulle pikkusormen... ;)
 
Jesh, 74,8 aamulla, olisinko "pysyvästi" saanut kilon verran pois :O Uskomatonta miten pienestä saa taas motivaatiota. Kaikki urheilu on kyllä seis :( Jalkapöytä kipuilee yhä ikävästi kun löin sen jotenkin rappusiin viime perjantaina. No mut, metsässä silti nilkutin viikonloppuna, vaikkei mustikoita nyt tullutkaan kuin ämpärin pohjalle vähän. On niitä f*&/&%ing hirvikärpäsiä jo ilmassa.

Samaan hengenvetoon pitää todeta, että ei ole minkäänlaisia oireita, jotta tärppi olisi käynyt (dpo8). Sekös taas vähän masentaa...

Marlin & katti, teillä näyttäs olevan samanmoinen urakka tässä kirittävänä. 3kg kuun loppuun mennessä... ja kaksi viikkoa aikaa. Se on ihan mahdollinen, mutta sortua ei saa ja liikuntaa pitäs jaksaa. Pääsisittekö molemmat tavoitteeseen...?
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 33S
Äiti 744031.8.201475,91,9kg74,8kg-1600g10
Marlin301.9.201479,85kg77,8kg??g2
katti_2831.8.2014783kg78kg??g8
ruutana3931.8.2014836kg, 500g/vko81,8??g4
saheanpa??30.9.201477,25-6kg76,2??g0
otsoska3230.9.201473,34,3kg70,7??g0
Risse793531.12.20148310kg83??g0
~SeaWind~2015.9.2014131,611,6kg131,6??g0
Ihaa8232??.??.2014104??100,0kg-500g0
Mariah333424.12.201498,620kg91,7-1500g0
Minttumaari*3729.9.2014105,35,3kg104,6-700g0
Merope2924.12.2014927kg9200

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, äiti seiskanelonen :hug: Ja hurjanhyvin sä kyllä muistat! Pumpit ja lenkit jäi, kun sain jonkun ihan ihme tulehduksen pakaraan (kesti monta viikkoa) ja sit iski ne helteet. Jumppapaikassa ei ole ilmastointia, niin jotenkin en saanut itsestäni irti. Kävin kerran kesällä jumppaamassa. Ja kesäloma meni aivan harakoille, herkkuja ja herkkuja ja herkkuja kului. Odotankin kauhulla huomista aamupainoa! Nyt vaan on tosi kyseessä, meillä on lääkärikäynti tällä viikolla ja tiedän, että painoa on s-a-a-t-a-v-a pois.. Ja siksi siis haluaisin liittyä teidän seuraan. Ehkä otan ensin vähän realistisemman pudotuksen niin inspiroi enemmän. Lopullinen toive olisi se 75 kg, mutta jos nyt saisi alle 90 kg niin sekin olisi hyvä.. Ja tiedättekös, tänään mulla on hurja yritys päästä illalla taas pumppailemaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Juu muisti on pitkä kuin norsulla...No paljastetaan... kävin vaklaas aiempia postauksiasi :LOL: Mene ihmeessä pumpiin. Mulla kävi kesällä samalla lailla, muut jutut meni ruotuilun edelle. Onneksi ei tullut kiloja kuitenkaan hirveesti, kun ei herkuttelua sentäs niin paljon ollut. Mut siis liikunta jäi. Nyt pitäs taas miettiä joku hyvä liikuntapaikka jostain... .)
 
Moikka, ja tervetuloa Merope. Kivaa saada porukkaa lisää :wave:

Äiti seiskanelonen
Se on kumma miten se pienikin pudotus motivoi. Himmee buusti tulee päällensä ja vaikka maltti on valttia tässäkin asiassa, niin silti se fiilis.... Ihan fantastista!:D

Mä kävin koko kevään tunnollisesti salilla ja innostuinkin siitä monen vuoden tauon jälkeen oikeen kunnolla, hommasin PT:n ja ohjelmakin tuli saatua. Nyt kun ei oo enää PT:n kanssa "pakko" reenata niin johan on taas into hiipunu, hyvä jos kerran viikossa käyn. Toki kesä on aina hiljasempaa, kun valmennan tuota kansallislajia niin kesät täyttyy sen mukaan. Eilen jopa pitkästä aikaa reenasin ite mukana. Ja kyllä tuli hyvä olo, kun vaatimattomasti kiskasin 3 mehujäätelöä eilen.... ois menny koko rasiakin mut neiti ja isäntäkin söi osansa :)

Mulla on nyt varmaan DPO1. Luulin et ois ollu jo DPO4 eilen, kun tiistaina oli maha kipee ja alakerrassa ihan kivat kelit. Nyt sit kuitenkin eilen oli niinku tosi buenot kelit taas päästellä, halutkin kohtas ja kp14. Et tota joo...... Mulla on nyt sit vähä ihmettelemistä, että missäs kohtaa mä sen progesteronikokeen meen ottaan, kun se mitataan sen viikko oviksesta. Että joo, jos otan en nyt sen viime tiistain mukaan, niin mikäli oili olikin vasta eilen, oon auttamattomasti liian aikasessa. Ja jos taas otan sen ens maanantaina, ja oili olikin tiistaina, oon iiiiihhhhaaaan liian myöhässä. Go figure????

Pitää pyytää varmaan uusi lähete ja otetaan 2kiertoa peräkkäin. En testaa ovitsikuilla, kun mun kierto on aina ollu säännöllinen ja kelejä vaan keraan jos sitäkään, samoin mahakivut. Tottapa nyt kun pitäs ottaa verikoe niin tulee tällänen. Ja varmaan noi lisäravinteet plus painon putominen voi vaikuttaa...
Onko muilla kokemusta kaksista "keleistä"?

Mun puntaripäivä on keskiviikko. Laitan sitten tulosta.

Kevenevää viikkoa :heart:
 
Mariah33, kuulostaa, et oot oikeesti rämpinyt suossa kun on noin hyvin pudotusta =) Huikea vauhti kyllä. Itsellä aika vaatimattomat tavoitteet ja tulokset tuohon verrattuna.

Ihaa, kyllä mun korvaan paremmalta oililta kuulostaa kivut ja krampit :stick: Mutta tokihan voit mennä vasta ensi kierrossa jos nyt on vaikeaa valita. Onko sulla säännöllinen kierto 28 päivää...? Prog kai nousee hitaammin kuin laskee, että ei ainakaan myöhässä kannata olla. Muuten ei kyllä ole kokemusta kaksista keleistä kuin keilaradalla.... ;)
 
Tänne on tullut paljon uusia mukaan, kivaa! Itse tässä tosin mietiskelen, että siirrynkö kokonaan tuonne taka-alalle. Useampi viikko on mennyt sairastellessa ja se yhdessä kadonneiden kuukautisten kanssa on vetänyt mielen matalaksi. Viimeksi tänään kp 66 testasin negan. Lenkkeily on jäänyt tosi vähiin enkä ole miettinyt ruokavaliota ollenkaan, tai ei, olen miettinyt kyllä mutta silti tehnyt tietoisesti koko ajan vääriä valintoja. Vaa'alle en tänäänkään halunnut kiivetä, mutta viime viikolla jo totesin sen näyttävän hirveitä lukemia... :(
 

Yhteistyössä