vierailija
Vuoden jatkuneesta ulinasta ja äIämölöstä päätellen persuista on tekoihin.Ei persuista ole tekoihin.
Vuoden jatkuneesta ulinasta ja äIämölöstä päätellen persuista on tekoihin.Ei persuista ole tekoihin.
Linkki?Vuoden jatkuneesta ulinasta ja äIämölöstä päätellen persuista on tekoihin.
Tässä:Linkki?
”Käytän aina yhtä vähän rahaa. Nyt sillä vain saa vähemmän ruokaa. Katson, että lapsi syö riittävästi, ja hänelle on välipalaa kaapissa. Itse en syö lämmintä ruokaa joka päivä. Tulevaisuus pelottaa, kaltaiseni ihmiset nähdään roskana ja verorahojen tuhlauksena. Välillä uskon sen itsekin.” Viljami, 32, tilillä 10 €, säästössä 0 €
”Olen lapseni omaishoitaja. Erityislapsen hoidon takia olen joutunut syrjään työelämästä. Taloudellinen tilanteeni on katastrofaalinen. Kaikesta täytyy karsia.
Nyt jopa ruuan ja lääkkeiden kanssa tekee tiukkaa. Lapsen lääkkeet ovat nyt tärkein asia, kaikesta muusta joutuu tinkimään.” Marketta, 48, tilillä 70 €, säästössä 0 €"
Tuohan ei liity millään tavalla siihen viestiin, jota kommentoit. Kyse oli ruotsinkielisestä koulutuksesta Suomessa.Moni ruotsinkielinen opiskelee myös ulkomailla, sitä paitsi suuri osa kirjallisuudesta on ylipistoissa englanniksi.
Kannattais tehdä itsensä eteen jotain muuta kuin valittaa.Tässä:
”Opiskelijana tuloni ja menoni ovat aika pitkälti samaa luokkaa. Joudun toisinaan lainaamaan rahaa esimerkiksi lääkkeisiin tai yllättäviin menoihin.
”Olen kirjaimellisesti laihtunut, koska en pysty ostamaan riittävästi ruokaa.
”Olen käynyt nyt lukion ohella töissä minkä ehdin”
Monet vastaajista, jotka kertoivat käytössään olevan alle 100 euroa, sanoivat olevansa opiskelijoita. Opiskelijoiden tuet ovatkin varsinaisessa myllerryksessä – esimerkiksi yksittäisen yksin asuvan opiskelijan asumisen tuet voivat pudota jopa 130 euroa kuussa.
Moni vastaaja myös elättää yhtä tai useampaa lasta taloudellisen ahdingon keskellä. Raha on erityisen tiukassa, kun sillä pitäisi maksaa muitakin kuin omia menoja.
Vastauksissa toistui myös se, että vanhempi saattaa karsia omasta ruoastaan, jos sen avulla lapselle riittää tarpeeksi ravintoa.
Nyt puhuvat suomalaiset, joilla on alle 100 euroa tilillä – ”Kaltaiseni ihmiset nähdään roskana”
Ei lämpimiä aterioita, huonot odotukset tulevasta, lapsitoivetta lykättävä... Me Naisten kyselyyn vastanneet kertovat, millaista on, kun tilillä on alle 100 euroa.www.is.fi
Toivon, että ajaudut itse samanlaiseen tilanteeseen kuin joku noista haastatelluista, eikä ketään auta.Kannattais tehdä itsensä eteen jotain muuta kuin valittaa.
Mitä järkee?Suomenkieliset opiskelijat pääsevät pyrkimään ihan yhtälailla. Periaatteessa kaikki yliopistot myös maailmalla ovat avoimia jos löytyy pätäkkää maksuihin.
Itsekeskeiset kusipäät elättävät itsensä toisten kustannuksella. Taidat kuulua joukkoon.Toivon, että ajaudut itse samanlaiseen tilanteeseen kuin joku noista haastatelluista, eikä ketään auta.
Olisit sen täysin ansainnut, kuten jokainen itsekeskeinen kusipää.