Ruotsin "persefinni" paloi loppuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tom Paskalen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tom Paskalen

Vieras
Lintsaakohan se? Näyttää huonoa mallia Timpsukka Soinille.

Ruotsidemokraattien johtaja Jimmie Åkesson on jäänyt määrittelemättömän mittaiselle sairauslomalle.

Åkesson kertoo avoimessa Facebookissa julkaisemassaan kirjeessä tehneensä päätöksen puhuttuaan asiasta lääkärin kanssa. Hän kärsii loppuunpalamisesta.

- Nyt vaalien jälkeen minulla on ollut mahdollisuus käydä läpi tunteitani. Minusta ei tunnu lainkaan niin hyvältä, kuin tällaisen onnistumisen jälkeen pitäisi tuntua. Päinvastoin voin huonosti, Åkesson sanoo.

Oikeistopopulistinen ruotsidemokraatit otti kuukausi sitten Ruotsin parlamenttivaaleissa valtavan voiton. Puolue yli kaksinkertaisti kannatuksensa ja sai valtiopäiville 49 edustajaa aiemman 20 sijaan.

Työstä aiheutunut stressi, matkustelu ja jatkuva koti-ikävä ovat nakertaneet Åkessonia sekä fyysisesti että henkisesti, mutta hän löytää myös muita syitä romahdukseensa. Niitä ovat hänen mukaansa vastustajien jatkuvat yritykset estää puolueen menestystä, median ajojahti ja ääriajattelijoiden ylenpalttinen viha.

- Tilanteessani pitää yrittää karistaa se kaikki - haukut, uhkaukset, inho. Se strategia voi toimia ulkoisesti, ainakin jonkin aikaa, mutta jäljet jäävät syvälle, Åkesson toteaa.

Hänen mukaansa läheiset huomasivat muutoksen jo aikaa sitten. Nyt hän yrittää levätä ja koota itsensä. Åkesson sanoo keskustelleensa ryhmänsä johdon ja muiden puoluejohtajien kanssa, eikä usko että poliittinen työ kärsii hänen poissaolostaan.

Poissaolon pituudesta Åkesson ei vielä osaa sanoa. Puolueen lehdistösihteeri Henrik Vinge sanoo Expressenille, että sairausloma kestää ainakin marraskuun loppuun saakka.

Aika-ajoin avoimen rasistinen ja maahanmuuttajavastainen puolue on saanut runsaasti vihaa päälleen Ruotsissa. Åkesson on johtanut ruotsidemokraatteja vuodesta 2005.

Ruotsidemokraattien johtaja paloi loppuun - syyttää vastustajiaan

Sanoisin että on kestänyt yllättävän pitkään ja toimii esimerkillisesti ottaessaan "koontilomaa" kaiken tapahtuneen päälle.

Aina muistetaan sanoa, kuinka paljon vihaa tuo puolue saa osakseen, mutta siitä ei uskalleta puhua, että niitä kannattajiakin on PALJON. ...varmaan kaikki jotain häiriintyneitä rasisteja... ...tai sitten ei...

Kukapa sitä jaksaisi olla loputtomien tappouhkauksien ja -yritysten kohteena joita Ruotsin suvikset ovat tehneet Jimmielle. Enpä yhtään ihmettelisi vaikka joku suvis päästäisi Jimmiestä ilmat pihalle, koska suvikset ovat vihassaan leppymättömiä.

[QUOTE="...";30352973]Suvaitsevaiset ovat uhanneet tappaa Halla-ahon lapset ja raiskata hänen vaimonsa...[/QUOTE]

Persefinni raiskaa. Siinä on suuri ero uhkaukseen.

Näin epäilinkin, yleensä tollaisella mesomisella ja riehumisella on päinvastainen vaikutus. Persujenkin kannatus jumiutui heti kun se isoin riehuminen tässä maassa loppui, eikä kunnallisvaaleissa tullut jytkyä. Mutta nämä hörhöt tarvitsevat vihollisen, saavat jonkun elämäntarkoituksen ja hyvä syyn ruveta sekoilemaan ja riehumaan.

Kannattaa persut haastaa mielummin asiallisesti ja vaatia heiltä vaihtoehtoja, sekä kertomaan minkälaista politiikkaa he haluavat ajaa, kuin haukkua heitä kaikkia rasisteiksi ja natseiksi, sillä tavalla he saavat sympatiat vain puolelleen ja ihmiset äänestävät heitä vaikka ihan vain vittuillakseen.

Näin epäilinkin, yleensä tollaisella mesomisella ja riehumisella on päinvastainen vaikutus. Persujenkin kannatus jumiutui heti kun se isoin riehuminen tässä maassa loppui, eikä kunnallisvaaleissa tullut jytkyä. Mutta nämä hörhöt tarvitsevat vihollisen, saavat jonkun elämäntarkoituksen ja hyvä syyn ruveta sekoilemaan ja riehumaan.

Kannattaa persut haastaa mielummin asiallisesti ja vaatia heiltä vaihtoehtoja, sekä kertomaan minkälaista politiikkaa he haluavat ajaa, kuin haukkua heitä kaikkia rasisteiksi ja natseiksi, sillä tavalla he saavat sympatiat vain puolelleen ja ihmiset äänestävät heitä vaikka ihan vain vittuillakseen.

Toukokuussa persut istuvat hallituksessa ja sitten nähdään mihin heistä on.

Saa nyt nähdä, katellaan noi vaalit, paljon riippuu taas ehdokkaista miten ne äänet jakautuu. Minun mielestä persujen suurin ongelma on nuo ehdokkaat, ulosanti ja asiatieto on monilla todella surkeaa. Viime eduskuntavaalit oli protestivaalit ja ihmiset äänesti ties mitä idiootteja tuonne eduskuntaan persujen listoilta, tuskin näistä samanlaiset vaalit tulee ja ei riitä pelkästään että on persu, pitäisi osata muutakin kuin kaljabaareissa opittuja one linereita.

Vuoden 2018 vaaleissa ruotsidemokraattien kannatus lienee joka tapauksessa välillä 20-30%, niin kauan kuin muita puolueita ei ilmaannu oppositioksi harjoitettavalle vapaan maahanmuuton ja valkoihoisiin kohdistuvan rasismin politiikalle.

Näiden vaalien pääteema ei tule olemaan mamut, se on varma. Talous ja miten päästään tästä lamasta tulee olemaan pääteema. Joten millään mamut vittuun höpinöillä näissä vaaleissa ei pärjää, niinkuin viime vaaleissa. Olen muuten ihmetellyt miten jotkut jaksaa jauhaa ja tapella noista mamuista vuodesta toiseen, olen kuullut noi samat jutut varmaan miljoona kertaa.

Suvaitsevaisilla omat jorinat ja mamukriittisillä omat jorinat, trollataan samoja juttuja kaikki palstat täyteen. Miten joku jaksaa, ihan oikeesti. Ei voi ymmärtää.

Näiden vaalien pääteema ei tule olemaan mamut, se on varma. Talous ja miten päästään tästä lamasta tulee olemaan pääteema. Joten millään mamut vittuun höpinöillä näissä vaaleissa ei pärjää, niinkuin viime vaaleissa. Olen muuten ihmetellyt miten jotkut jaksaa jauhaa ja tapella noista mamuista vuodesta toiseen, olen kuullut noi samat jutut varmaan miljoona kertaa.

Suvaitsevaisilla omat jorinat ja mamukriittisillä omat jorinat, trollataan samoja juttuja kaikki palstat täyteen. Miten joku jaksaa, ihan oikeesti. Ei voi ymmärtää.

Persut olivat oikeassa: Suomen talous ei oikene lahjoittamalla rahaa etelän vetelille, vaikka Katainen ja Urpilainen väittivät siten pelastavansa isien ja äitien työpaikat.

Itse odotan vaaleihin, että näen minkälaisia vaihtoehtoja puolueet pistää pöytään, että saadaan Suomi taas oikeille raiteille. Luulen, että paljon tullaan paskaa jauhamaan, mutta yritän kuitenkin löytää sieltä paskan seasta jotain totuuden jyvää.

Yhteistyössä