Ruotsalaiset teloittivat aikoinaan suomalaisia erittäin julmasti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Muista että samalla ruotsalaiset ovat teloittaneet myös omiaankin.
Suomessakin oli vielä Talvisodan aikaan kuolemanrangaistus.

Mutta onnex hei sun idoli Putin harrastaa vieläkin kiduttamisen yhtä muotoa eli unikidutusta, tai yksinkertaisesti vaan myrkyttää vastapuolen pois päiviltä. :D

Mieti nyt. Eduskunnassa Marin kutsuisi myrkkykahveille jonkun Halla-Ahon ku ei tykkää sen sanomisista...

Olen persumyönteinen, mutta joidenkin persujen Venäjä-maniaa en ymmärrä. Siinä maassa ei paljoa hyvää ole.
 
Mä en oikein tajua. Miksei persuille riitä suomalaisuus, miksi pitää hakea tukea idästä?

Joo mä voisin tunkea länsimaisen, intersektionaalisen feminismi-liberaaliushumpan sinne minne aurinko ei paista.
Mutta mä kaipaan vanhaa suomalaisuutta, n. 30-40 vuotta vanhaa. En venäläisyyttä, vaikka slaavilaisuudessa joitain hauskoja piirteitä onkin.

Emme ole venäläisiä ja ruotsalaisia, ollaan suomalaisia!
 
vierailija
Mä en oikein tajua. Miksei persuille riitä suomalaisuus, miksi pitää hakea tukea idästä?

Joo mä voisin tunkea länsimaisen, intersektionaalisen feminismi-liberaaliushumpan sinne minne aurinko ei paista.
Mutta mä kaipaan vanhaa suomalaisuutta, n. 30-40 vuotta vanhaa. En venäläisyyttä, vaikka slaavilaisuudessa joitain hauskoja piirteitä onkin.

Emme ole venäläisiä ja ruotsalaisia, ollaan suomalaisia!
Et todellisuudessa halua 1970- lukua takaisin puhumattakaan 80- luvusta. Jos jotain niin palataan sinne 1960-luvulle.
 
vierailija
Venäjällä oli aikanaan mm. Vlad Seivästäjä, Iivana Julma ja muita mukavia tsaareja jotka antoivat rikollisille tuntuvia rangaistuksia aivan persujen kriminaalipoliittisen ohjelman hengessä.

...tosin veikkaan, että ruotsalaisuushan se on mikä persua tässä hiertää eikä mikään muu.
 
vierailija
Mä en oikein tajua. Miksei persuille riitä suomalaisuus, miksi pitää hakea tukea idästä?
Mä en oikein tajua mitä valemediaa olet alkanut lukea kun susta on tullut persuvastainen ja selvästi valheellisin perustein. Esim. nyt tuo ajatus tuen hakemisesta idästä. Joku vierailija kirjoittaa kaksplussalle ja se on sinusta persujen virallinen kanta. Oletko mahdollisesti ForeverMulan?
 
vierailija
Kun puhutaan vain Suomen ja Ruotsin historiasta, niin kyllä ruotsalaisilla(kin) on suomalaisten verta käsissään. Ja hyvin tietävät sen.

Mm valloittivat Suomen, veivät tilat talonpojilta ja kalastusoikeudet rannikkojen asukkailta.. Myös ruotsin kieli tuli pakolliseksi "sivistyskieleksi" ja jopa papit joutuivat saarnaamaan ruotsiksi - väliäkö sillä ymmärsikö kansa vai ei.

Suomen kielen asema oli uhattuna, mitään asioita sillä ei saanut hoitaa, ei julkaista sanomalehtiä suomeksi jne jne. Suomalaisia yleensäkin pidettiin alempiarvoisia kuin ruotsalaiset. Eikä suomenkielisillä ollut samoja oikeuksia.

Ruotsalaistuttaminen Suomessa, joka oli ristetty siirtomaa oli erittäin suunnitelmallista. Ruotsin valta-aika myös vei hengen suunnattomalta määrältä suomalaisia sotilaita. Pietari suurelle suomi taas ruotsin ruoka-aittana. Vielä paremmaksi pisti kruununprinssi Aadolf, jolle suomi oli edellisen lisäksi hänen sanomanaan suojamuurikin.

Suomen veroista noin puolet päätyi ruotsiin ja Tukholmaan Suomen saadessa omaan käyttöönsä vain noin puolet. Ja paljon muuta. Ruotsalaisilla on tosiaan verta käsissään, tietävät sen itsekin. Tosin hyssyttelevät asiaa tänäpäivänä kovastikin...

Venäjä tuli sitten myöhemmin, se on oma lukunsa muttei poista ruotsin sortoa Suomeen millään tavoin.
 
vierailija
Venäjällä oli aikanaan mm. Vlad Seivästäjä, Iivana Julma ja muita mukavia tsaareja jotka antoivat rikollisille tuntuvia rangaistuksia aivan persujen kriminaalipoliittisen ohjelman hengessä.

...tosin veikkaan, että ruotsalaisuushan se on mikä persua tässä hiertää eikä mikään muu.
Vlad Seivästäjä ei ole venäläinen vaan romanialainen Vlad Tepes. Eli historiallinen Dracula. Faktat kehiin.
 
vierailija
Mm valloittivat Suomen, veivät tilat talonpojilta ja kalastusoikeudet rannikkojen asukkailta.. Myös ruotsin kieli tuli pakolliseksi "sivistyskieleksi" ja jopa papit joutuivat saarnaamaan ruotsiksi - väliäkö sillä ymmärsikö kansa vai ei.
Ennen Ruotsin valtaa ei Suomessa ollut mitään keskusvaltaa, joten on liioittelua puhua valloittamisesta.

Talonpojilta ei viety tiloja eikä kalastusoikeuksia rannikkojen asukkaita.

Mitään pappeja taas ei ennen Ruotsin valta edes ollut. Ja pitkään papit saarnasivat latinaksi.

Suomen kielen asema oli uhattuna, mitään asioita sillä ei saanut hoitaa, ei julkaista sanomalehtiä suomeksi jne jne. Suomalaisia yleensäkin pidettiin alempiarvoisia kuin ruotsalaiset. Eikä suomenkielisillä ollut samoja oikeuksia.
Suomessa ei ilmestynyt sanomalehtiä lainkaan siihen aikaan sen paremmin ruotsiksi kuin suomeksikaan. Ylipäätään maailmallakin sanomalehdet olivat hyvin harvinaisia ennen 1800-lukua.

Suomi oli kiinteä osa Ruotsia ja suomalaisilla oli samat oikeudet kuin ruotsalaisillakin.

Ruotsalaistuttaminen Suomessa, joka oli ristetty siirtomaa oli erittäin suunnitelmallista. Ruotsin valta-aika myös vei hengen suunnattomalta määrältä suomalaisia sotilaita. Pietari suurelle suomi taas ruotsin ruoka-aittana. Vielä paremmaksi pisti kruununprinssi Aadolf, jolle suomi oli edellisen lisäksi hänen sanomanaan suojamuurikin.
Suomi ei ollut mikään siirtomaa yhtään sen enempää kuin Norrlantikaan oli siirtomaa.

Myös muista valtakunnan osista tulleita sotilaita kuoli suuria määriä suurvalta-ajan sodissa.

Suomen veroista noin puolet päätyi ruotsiin ja Tukholmaan Suomen saadessa omaan käyttöönsä vain noin puolet.
Ei ollut mitään tuollaista jakoa, että Ruotsia olisi suosittu. Keskusvaltaa ja Tukholmaa toki suosittiin.
 
vierailija
Suomi oli kaikilla mittareilla siirtomaa. Tai sitten suurin osa historian siirtomaista ei ollutkaan siirtomaita tässä revisionistisessa tulkinnassa. Suomi kärsi valtavasti roolistaan Ruotsin takapihan tunkiona. Täältä verotettiin varallisuus pois, nuoret miehet tapatettiin sodissa ja kodit poltettiin säännöllisesti kun venäläiset hyökkäsivät Ruotsia vastaan tai toisin päin.
 
vierailija
Ennen Ruotsin valtaa ei Suomessa ollut mitään keskusvaltaa, joten on liioittelua puhua valloittamisesta.

Talonpojilta ei viety tiloja eikä kalastusoikeuksia rannikkojen asukkaita.

Mitään pappeja taas ei ennen Ruotsin valta edes ollut. Ja pitkään papit saarnasivat latinaksi.



Suomessa ei ilmestynyt sanomalehtiä lainkaan siihen aikaan sen paremmin ruotsiksi kuin suomeksikaan. Ylipäätään maailmallakin sanomalehdet olivat hyvin harvinaisia ennen 1800-lukua.

Suomi oli kiinteä osa Ruotsia ja suomalaisilla oli samat oikeudet kuin ruotsalaisillakin.



Suomi ei ollut mikään siirtomaa yhtään sen enempää kuin Norrlantikaan oli siirtomaa.

Myös muista valtakunnan osista tulleita sotilaita kuoli suuria määriä suurvalta-ajan sodissa.



Ei ollut mitään tuollaista jakoa, että Ruotsia olisi suosittu. Keskusvaltaa ja Tukholmaa toki suosittiin.
Suomenruåtsalaisia valheita.
 
vierailija
Suomi oli kaikilla mittareilla siirtomaa. Tai sitten suurin osa historian siirtomaista ei ollutkaan siirtomaita tässä revisionistisessa tulkinnassa. Suomi kärsi valtavasti roolistaan Ruotsin takapihan tunkiona. Täältä verotettiin varallisuus pois, nuoret miehet tapatettiin sodissa ja kodit poltettiin säännöllisesti kun venäläiset hyökkäsivät Ruotsia vastaan tai toisin päin.
Sellainen alue joka on kiinteä osa valtakuntaa ja vieläpä suorassa maayhteydessä muun valtakunnan kanssa ei ole mikään siirtomaa. Varsinkaan, kun kyse on alueesta joka viimeksi esihistoriallisella ajalla oli ollut valtakunnan ulkopuolella.

Suomessa asuvilla oli aivan samat oikeudet Ruotsissa kuin Norrlannissa, Sveanmaalla ja Götanmaalla asuvillakin.

Toki monet raja-alueet joutuvat kärsimään sodissa enemmän kuin valtakunnan muut osa, mutta se ei tee niistä siirtomaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Sellainen alue joka on kiinteä osa valtakuntaa ja vieläpä suorassa maayhteydessä muun valtakunnan kanssa ei ole mikään siirtomaa. Varsinkaan, kun kyse on alueesta joka viimeksi esihistoriallisella ajalla oli ollut valtakunnan ulkopuolella.

Suomessa asuvilla oli aivan samat oikeudet Ruotsissa kuin Norrlannissa, Sveanmaalla ja Götanmaalla asuvillakin.

Toki monet raja-alueet joutuvat kärsimään sodissa enemmän kuin valtakunnan muut osa, mutta se ei tee niistä siirtomaita.
Juuri näin. Me oltiin osa Ruotsia.
 
Mä en oikein tajua mitä valemediaa olet alkanut lukea kun susta on tullut persuvastainen ja selvästi valheellisin perustein. Esim. nyt tuo ajatus tuen hakemisesta idästä. Joku vierailija kirjoittaa kaksplussalle ja se on sinusta persujen virallinen kanta. Oletko mahdollisesti ForeverMulan?
Sä syytät mua yleistämisestä ("yksi persu vierailija kirjoittaa palstalle ja musta tuli persuvastainen"), mutta syyllistyt yksioikoisuuteen itse, koska pidät mua _persuvastaisena_.

Persut on kristillisten ohella ehkä siedettävin puolue mun vinkkelistä katsottuna.
Mutta koska mikään puolue ei ole täydellinen eikä omista koko totuutta, niin sitten arvostelen myös persuja.

Älä pelästy. Kaikkea pitää kritisoida, myös sitä puoluetta jota aikoo äänestää seuraavissa vaaleissa.
 
Joidenkin persujen (huom, en kaikkia syytä) vinkuminen joistain 100-1000 vuotta vanhoista Ruotsi-asioista ihmetyttää mua.

Pitäisköhän niitä kauhukuvia päivittää, eli mikä/mitkä valtiot nyky-yhteiskunnassa on ne uhat? Venäjä ja EU, näkisin Kiinankin erittäin vaarallisena globaalisti.
Globalisaatio on pahin.

Mulle on ihan yks hailee jos ...öööö...vuonna 1785 on jotkut ruotsalaiset pujoparrat hyökänneet nuijineen sinne sun tänne.

Katsotaan mieluummin niitä uhkia, jotka NYT vievät suomalaisuutta hurjaa vauhtia.

Meiltä on kohta ilmakehäkin myyty ulkomaille, porukka ostaa kiinalaista rättiä, kahviloissa jotain outoa enkku-mökellystä, koronan takia ollaan matkalla kohti maailmanlaajuista elektronista valvontaa, puhumattakaan siitä että irakkia ja so malia puskee rajojen yli tänne täysihoitolaan ja kohta minareettia ja moskeija-loilotusta joka paikassa.

En todellakaan jaksaisi yhdenkään noiden takia huolestua jostain pakkoruotsista kouluissa.
 

Yhteistyössä