Ruotsalainen puukotti ambulanssin naisensihoitajan kuoliaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis nyt MV :o

Aftonbladet Kirjoittaa kollegan sanoneen uhrista

”Kvinnan beskrivs som en mycket erfaren och lugn medarbetare inom ambulansen.

– En grym människa, berättar en tidigare kollega.

På lördagen dödades hon på jobbet.”

Eli

”Naista kuvaillaan erittäin kokeneeksi ja rauhalliseksi ambulanssin työntekijäksi.

– Julma ihminen, sanoo entinen kollega.

Lauantaina hän kuoli työpaikallaan.”

Onko nyt osin kielitaidoton mamutoimittaja artikkelin takana, vai mitä ihmettä hän tarkoittaa?

Siis nyt MV :o

Aftonbladet Kirjoittaa kollegan sanoneen uhrista

”Kvinnan beskrivs som en mycket erfaren och lugn medarbetare inom ambulansen.

– En grym människa, berättar en tidigare kollega.

På lördagen dödades hon på jobbet.”

Eli

”Naista kuvaillaan erittäin kokeneeksi ja rauhalliseksi ambulanssin työntekijäksi.

– Julma ihminen, sanoo entinen kollega.

Lauantaina hän kuoli työpaikallaan.”

Onko nyt osin kielitaidoton mamutoimittaja artikkelin takana, vai mitä ihmettä hän tarkoittaa?
Ruåtsalainen sittenkin

:AI-yhteenveto

Ruotsin sana "grym" on suomeksi useimmiten julma, hirveä tai epäinhimillinen, kun se viittaa negatiivisiin asioihin. Yleiskielessä, erityisesti nuorten tai slangin käyttäjien keskuudessa, "grym" voi kuitenkin tarkoittaa myös positiivisesti mahtavaa tai siistiä."

Ammattitaitoinen toimittaja ei kyllä kirjoittaisi slangia tai vaan nuorison käyttämällä kielellä kun kyseessä on kuitenkin valtakunnan media

• Tykkää
Reactions: Setis.
Selventää kenelle?

Sitä paitsi tästäkin jatkosta käy kyllä ilmi, minkälaisesta ihmisestä oli kyse, kaikkea muuta kuin "ilkeästä".

"En person som tidigare har arbetat med kvinnan är i chock och sorg. Han säger att kvinnan hade jobbat länge inom ambulansen.

– En jävligt lugn och stabil tjej som var väldigt korrekt mot patienter. Och en fin kollega man gillade att umgås med. Glad och positiv, det var inga problem."

Setis, eikä vaikuta edes olevan "uusi" merkitys tuolla sanalla ja jo 90-luvulla sitä on alettu käyttää sanomalehtikielessä.

"På 1840-talet betydde grym -dålig- och på 1930-talet syftade det på något fult. De senaste decennierna har grym börjat användas i bemärkelsen 'skicklig', 'snygg', 'häftig' eller som förstärkningsord. Den nya användningen av grym inleddes på 1970-talet; på 1990-talet slog den rot i tidningsprosan."

Todella ikävää.

Mutta: miksi sä tätä
uutista täällä jakelet?

Ihmiset näyttävät saavan
kicksit surusta, draamasta
ja eripurasta.
Tämä mammapalsta on rasistien ja persujen vallassa. Ilkeimmät kirjautuneet persut lymyävät harmaina.
Jos et mielistele heitä, saat helposti neuvon ripustautua kiikkuun.
Luultavasti puukottaja oli psykoosissa.
Kannattaa lukea huolella lääkepakkausten selostukset. Hyvin monissa lääkkeissä varoitetaan sivuvaikutuksista mm. psykoosista. Ei auta vaikka ensihoitaja olisi lauhkea kuin taivaan enkeli.
Potilaalle pitää tehdä ruumiintarkastus ja hoitajalla suojaliivit yllä. Tämä on minun lonkalta heittämä idea.
Itse en ikinä uskalla olla persua 10 metriä lähempänä.

Tämä mammapalsta on rasistien ja persujen vallassa. Ilkeimmät kirjautuneet persut lymyävät harmaina.
Kannattaa lukea huolella lääkepakkausten selostukset. Hyvin monissa lääkkeissä varoitetaan sivuvaikutuksista mm. psykoosista. Ei auta vaikka ensihoitaja olisi lauhkea kuin taivaan enkeli.
Potilaalle pitää tehdä ruumiintarkastus ja hoitajalla suojaliivit yllä. Tämä on minun lonkalta heittämä idea.

Joo hyvinkin saattoi olla psykoosissa tai jotain. Kyllähän sitä välillä tulee vastaan juttuja, joissa terveydenhuoltoalalla työskentelevät kertovat joutuvansa usein väkivallan uhan kohteeksi.

Elävältä keho on keho.

Ruumis on kanttuvei.

Yhteistyössä