Ruostetahrat posliinisessa lavuaarissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten saada ne pois? Nyt siis haluaisin hyviä vinkkejä miten tosiaan saada ruostetahrat pois lavuaarin saippua "kourusta".
Oon kokeillu tähän mennessä jo:
-etikka-sooda seosta + ihmesientä
-etikka-sooda seosta + karhunkieltä
-mäntysuopaa + karhunkieltä
-mäntysuopaa + ihmesientä

En keksi tähän hätään mitään järkevää saati ei niin järkevää ratkaisua, niin jos teillä on antaa toimivia vinkkejä niin otan ne enemmän kuin mielelläni vastaan! :)

Tahrat on tullu siitä, et toi ukon kutale on jättäny kaljatölkin siihe lavuaarin reunalle ruostumaan, eikä ajoissa nakannu sitä siitä mäkeen. Ja nyt mä siivoon sen jälkiä sieltä.

Hei minäkin olisin super kiitollinen jos joku tietäisi tähän ratkaisun!! Menin tyhmänä jättämään peltirasian likoomaan lavuaariin ja ruostetahrathan siitä jäi. Itse oon vaan fairyllä hangannu (tietty tuloksetta). Mutta kiva että tuossa oli edes joitain epätoimivia mainittu, ei ainakaan tarvii niitä kokeilla :D

Kalkinpoistoaineella, tai sitruunalla. Ei soodaa etikan sekaan, nehän neutraloi toisensa! Eli happoa tarvitsee, annat jonkun tunnin vaikuttaa, sitten lähtee pois. Kokeiltu on.

Sokeripalan ainoa idea on hankaus, se ei ruostetta poista. HAPPOA!!

T: edellinen sitruunan ja kalkinpoistoaineen ehdottaja. Pelkkä etikkakin toimii. Tehokkainta on sellainen ilmankostuttajien tms kalkinpoistaja, voi raakanakin varovasti käyttää. Jos käyttää sitruunaa, niin ihan sitruunaviipale paineltuna siihen tahran päälle, pitkä vaikutusaika -> lähtee.

Yhteistyössä