Ruokavalioremonttia.. auttakaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveellinen elämä tavoitteena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveellinen elämä tavoitteena

Vieras
Haluasin opetella syömään terveellisesti. Nykyään olen ihan koukussa makeisiin ja herkkuihin ja niistä ois päästävä eroon. Joka päivä on saatava jotain hyvää..

Toinen, mitä pitäis saada, on lisää kasviksia ruokavalioon. Mutta oon niin huono kokki että jotenkin kasvisruoka on aina mun tekemänä jotain mautonta mössöä.

Kolmanneksi, esim. leivän korvaaminen.. millä? Syön tosi paljon leipää, en ihan mitään vaaleaa mutta kuitenkin. Millä korvaatte leivän?

Antakaa ihan konkreettisia vinkkejä. Painoa ei bmi mukaan ole liikaa mutta sellasta kiinteytystä kaipaisin ja muutama kilo jos lähtis, vois olla kevyempi olokin..

:)

Leipää ei tartte korvata millään, jos syöt aterioilla isot annokset kasviksia ja sopivasti proteiinia joka pitää nälkää.

Googlaa vaikka Jutta Gustafsbergin Go Fat Go ruokavalio. Jos olet isokokoinen tai jos laihdutettavaa ei ole paljon voit aloittaa miesten ruokavaliolla jossa on enemmän proteiinia.

Korvaa leipä rahkalla, äläkä puputa aterioilla leipää. Aamulla puuro ja marjoja sekä raejuustoa, lounaaksi joku salaatti (kana-kala-liha -lisukkeella), välipalaksi rahka, päivälliseksi lautasmallin mukainen ateria ja iltapalaksi rahka.

Pääsin makeehimosta niin, että otin pakkasesta kippoon puolukoita ja popsin niitä kylminä.
Jos makeesta haluut eroon, et osta karkkia tai muuta.
Ei siinä tartte olla mikään kokki, jos kasviksia tekee. Aloita pakasteista ja toimi ohjeiden mukaan. Esim. vihreitä papuja, parsa-ja kukkakaalin nuppuja kiehauttaa/höyryttää nopeesti. Pusseissa on ohjeet. Kohta tulevat kesän kasvikset, ihanaa. Vaihda pehmeä leipä näkkäriin ja hapankorppuun. Netti on täynnä ohjeita ja vinkkejä.
Alkoholi kokonaan pois, ettet retkahda.

Yhteistyössä