ruokasuolasta, pikakysymys

Millainen määrä suolaa on haitallista 7kk ikäselle? Mies kun meni ja muusasi banaania omalla ruokalautasellaan jossa oli hieman perunamuusia. Nyt mietinki et onko mitään haittaa jos banaanin sekaan meni suolaista perunaa?

Ei sellaisesta määrästä mitään haittaa ole. Mutta tuli vain mieleen että itse en kariesbakteerin takia käytä samoja ruokailuvälineitä, edes lautasia, lapsen kanssa. Siis pesun jälkeen kyllä, mutta jos olen juuri lautaselta syönyt, en siinä palastele lapsen ruokaa. En tiedä onko tämä jo ylivarovaisuutta, mutta parempi olla liian varovainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Ei sellaisesta määrästä mitään haittaa ole. Mutta tuli vain mieleen että itse en kariesbakteerin takia käytä samoja ruokailuvälineitä, edes lautasia, lapsen kanssa. Siis pesun jälkeen kyllä, mutta jos olen juuri lautaselta syönyt, en siinä palastele lapsen ruokaa. En tiedä onko tämä jo ylivarovaisuutta, mutta parempi olla liian varovainen.
Meinasi mies nimittäin vielä omalla haarukallaan muusata sen banaanin enneku kerkesin sen sanomaan, onneksi sen jätti tekemättä. Ärsyttää välillä se kun aikuiselle ihmiselle satoja kertoja pitää sanoa et mitä voi tehdä ja mitä ei. Joskus tuntuu et mulla täällä kolme lasta jonka perään täytyy katsoa. Millasen määrän suolaa vauva yleensä kestää ennenku tulee jotain haittoja ja mitähän oireita sitte tulis. Kiinnostaa vaan ihan ylipäätänsä. kun jotkut antaa vauvoille keksejäkin ja niissäki suolaa.

Minäkin haluaisin tietää,kuinka haitallista on antaa tavallista kotiruokaa,jossa on suolaa, 10kk ikäiselle lapselle. Kun aattelin tehdä kanapastaa, johon haluaisin laittaa pekonia lisäksi. Onkohan tuo pekoni jo niin suolasta että sitä ei voisi käyttää,vai lisäisinkö pekonin vasta sitte kun lapsi on saanut oman annoksensa?

täytyypä seuraavalla neuvolakäynnillä muistaa kysyä tuosta suolasta, kun jostain luin että pikkulapselle mukamasti pahimpia myrkyllisiä aineita oli mm ruokasuola. en vaan ymmärrä et minkätakia.

Meidän poika (silloin 11 kk) sai pikkuisen pekonia maistettavakseen ja seuraava kakka sitten poltti pepun ihan punaiseksi ja rakoille. En suosittele.

Suola kuivattaa elimistöä ja pienten nestetasapaino on muutenkin herkkä. Toiseksi siitä aiheutuu ylimääräistä hommaa munuaisille, koska hikoilukin on vielä vähän hakusessa.

Mutta ei pieni "suolayliannostus" silloin tällöin haittaa enää siinä vaiheessa, kun lapsi rupeaa lähenemään vuoden ikää.

Yhteistyössä