Ruokaremontti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoa?

Vieras
Eli tarkoitus ois saada kunnollinen ruokaremontti aikaan ja tiedän, että omalla kohdallani ainoa vaihtoehto on kunnon vierotuskuuri sokerista ja parin viikon tiukka dietti, jonka jälkeen tähänkin voi lisätä monipuolisemmin kasviksia. Pohjana siis Jutan "superdietti".
Sen avulla siis olen aijemmin laihtunut ja toimi hyvin.

Haluan siis suht nopeita tuloksia ja pidemmällä aikavälillä pysyvän muutoksen, jolloin ruokavalio toki on sallivampi. Tällä hetkellä painan 65kg ja pituutta 168cm.
Liikuntana 2xvko pidempi lenkki vaunuillen, 3xvko 30min crosstrainerilla ja 3xvko kahvakuula/ jumppa. Tarkoitus tottakai myös kiinteytyä.

Aamupala: 30g kaurahiutale (->puuro), 5g vehnälese, 250g kananmunan valkuainen, marjoja.

Välipala: Rahka ja sokeroimaton mehukeitto.

Ateria 1: Kananrintafile, 300g vihreitä kasviksia, raejuusto.

Ateria 2: 200g vihreitä kasviksia, kohtuudella riisi/ peruna/ makaroni, jauheliha.

Iltapala: Ruisleipä, hedelmä (lähinnä omena tai banaani). Leivän päälle käytän oivariinia.

Aterioilla juomana maito, muuten vettä, vettä, paljon vettä!

Ja illalla aina vihreätee kapseli.

Lisäksi hyötyliikuntaa tulee kohtuudella, sillä lapsia on kolme ja touhuttavaa riittää. Nuorimmainen vielä täysimetyksellä.

Mitä sanoo arvon raati?

Sun suunnitelma kuulostaa musta hyvältä! Kuidun määrään kiinnittäisin itse huomiota.

Mä oon laihtunut ihan kuin vahingossa kun tuli gluteeniton ruokavalio nivelvaivojen takia. Gluteenittomuuden myötä on jäänyt melkein kaikki makeat leivonnaiset, leipä ja karkit, ja pastaakin tulee paljon vähemmän syötyä kun ei se gluteeniton ole niin hyvää.

Syön aamulla kaurapuuroa tai mysliä kera pellavan- ja auringonkukansiementen ja Fibrex-rouheen, lasi tuoremehua. Porkkanaa, pari viipaletta kinkkua. Vaihtoehtoisesti gluteeniton leipäviipale kinkulla, juustolla ja kasviksilla. Vihreätä teetä juomana.

Lounaaksi 1/4 lautasellista edellispäivän ruokaa tai joku valmiskeitto, puoli lautasellista salaattia, vihanneksia ja kasviksia.

Välipalaksi kahvin jälkeen joku hedelmä tai muutama pähkinä.

Päivällinen lasten kanssa: puoli lautasellista salaattia ja kasviksia, yksi peruna tai vähän riisiä/tattaria/hirssiä ja 1/4 lautasellista proteiininlähdettä eli kalaa, kanaa, papusoossia, munakokkelia tms. Juomana kivennäisvesi tai kylmä vihreä tee.

Iltapalaksi porkkanaa/hedelmää ja rahka hillolla, Fibrexillä ja siemenillä TAI kinkkuvoileipä kasviksilla, ja juomana vihreä tee tai inkiväärijuoma (inkivääriä keitettynä vedessä, maustettu vähän sokerilla, kylmänä tai kuumana hyvää ja kiihdyttää aineenvaihduntaa).

Syön herkkuja noin kerran viikossa ja vedän kerran viikossa jonkun isomman aterian lounaalla kun käyn työkavereiden kanssa syömässä, esim. kebabsalaatin tms.

Liikuntaa on epätasaisesti, pari vartin kävelylenkkiä, portaita, taloa ympäri kotihommissa, pihahommia, ja silloin kun ennätän poljen kuntopyörää, stepperiä ja nostelen käsipainoja (ehkä 2 krt viikossa). Liikuntaa pitäs ehtiä enemmän, mutta kun ei riitä tunnit :( Istumatyö on myös paha.

Painoa on lähtenyt kolmessa kuukaudessa 6 kg, mitä pidän sopivana vauhtina.

Kuulostaa hyvältä toi sun tahti laihtua, sillä saa varmasti pysyviä tuloksia aikaan! :)
Pakko tehdä just tämmönen joku kunnon repäsy, sillä oon ihan super koukussa sokeriin. Ainakin viimeks autto hyvin tää kikka.

Noi määrät nyt ei oo ihan kiveen kirjotettuja, juurikin imetyksen takia. Haluan sitä ehdottomasti jatkaa. Mutta vähän suuntaa antavia. Ja toki jos nyt jossain ollaan syömässä, niin koitan valita terveellisen vaihtoehdon. Normaali painon sisällä kuitenkin laihdutan.

Miekin tuota Jutan go fat go -diettiä testasin, kyllähän se toimi. Nykyään en kuitenkaan ole niin tarkka, mutta edelleen aamulla syön kaurapuuron pellavansiemenillä (ei saa käyttää jos imettää) ja raejuustolla, syön kaksi ruokaa, joista toinen on usein salaatti, välipalan ja iltapalan. Herkuttelenkin, toisinaan ihan liikaa. Mun liikuntaan kuuluu pari sali päivää viikossa, sekä juoksua ja hiihtoa, jahka noi lumet tulloo.

Mun mielestä kuulosti ihan hyvältä nuo sun ruoka jutut, kunhan huolehdit, että lisäät ruokaa jos tuntuu, että maidon tulo ruppee ehtymään.

Ruokien luontaiset sokerit olkoon. Mun tapauksessa kakut, suklaat, karkit ja limut saa jäädä, sitä tarkotin. Se että syön omenan jossa on luontaista hedelmäsokeria on mun mielestä parempi kun karkki. Enkä aijo tehdä tästä mitään rakettitiedettä, vann jotain pysyvää ;)

Yhteistyössä