ruokapöytä

  • Viestiketjun aloittaja Miiris
  • Ensimmäinen viesti
Miiris

hei

Olisiko kellään tietoa mikä puulaji on kestävin, eli millainen ruokapöytä kannattaisi hankkia lapsiperheeseen? Pöytä kun joutuu kestämään kaikenlaisia kolhuja eikä ole kiva jos pienestäkin lusikan kolauksesta tulee lommo pöydän pintaan.

Nykyinen pöytämme on juuri sellainen että kun esim. painavemmin kirjoittaakin sen päällä niin teksti näkyy pöydässä. Ikävää! :'(
 
Tammi varmaan on kestävin, mutta itse olen ajatellut niin, että pidän pöytäliinaa ja siellä alla varmaan kolhiintuu, mutta en välitä, vaan ostan uuden pöydän vasta joskus sitten kun lapset ovat isoja.
 
Meillä on pirttikalusto just siksi että se saa ottaa vastaan kolhuja ja naarmuja, sekä siihen ympärille mahtuu kivasti isompikin lössi syömään (vaikka synttäreillä) kun istuu vierivieren....12 lasta tuossa viime synttäreillä oli istumassa. Ja vaihtelua saa pöytään erilaisilla vahakankailla. Kodin ykkösessä on myynnissä myös läpinäkyvää paksua muovia joka on tosi mukavaa pöydällä kun sen liinan alle voi laittaa vuodenajan mukaan kuvia, tai lasten piirustuksia..ja synttäreillä taas koristella synttäreiden mukaan. ;)
 
kannattaa ostaa käytetty. meillä on pöytä, jossa lapsiperheen klommoja jo valmiiksi. Eipä oo haitannut ne, jotka on tulleet.

Pöytä on massiivipuinen joten sen voi vaikka hioa sitten kun lusikan jälkiä ei enää ole odotettavissa.
 
Meillä on just sellanen mäntynen ruokapöytä ja että on ärsyttävää kun siihen tarttuu kynät ja kaikki. Klommotkin näkyy. En tajunnut ottaa asiaa huomioon kun pöydän muutama vuosi sitten ostimme. Eipä näytä sutkoth uudelta.

Mulla on kavereilla paljon pöytiä jotka on laminaatti pohjaista, sisältä näyttäsivät olevan lastulevyä. Eli niitä ns. halvempia pöytiä. Näyttää siis puisilta ja voi valita kirsikan, pyökin jne värisenä. Ovat näyttäneet kestävän kolhut oiken hyvin. Ei ole heillä niitä näkyneen vaikka lapsia ois useampia.
Kumipuu on toinen josta olen kuullut että kestää kolhuja ja joku huonekalukauppias väitti ystävälleni että kolhun pitäisi muovautua ajan kanssa takaisin. Ei hänellä siinä pöydässä niitä kolhuja ole, en kyllä tiedä uskonko myyjän väittämää kuitenkaan. Mitäs mieltä olette?
 
diipa daapa
Kaikki puu on pehmeetä lapsiperheessä, kannattaaa ostaa massiivipuinen jonka voi hioa ja lakata kun ei ole enää pieniä. Melamiinievyt joista tehdään keittiötasot kestää parhaiten, jos mahdollisuus tehdä itse, levyjä saa ainakin puukeskukselta hintaa n.100 ?, levyn koko suunnilleen 3x60x300 (paxlexpi). =)
 

Yhteistyössä