ruokaöljyä vauvalle ????????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
siis meidän typykkä kohta 8 kk ja viimeisen parin neuvolakäynnin välillä tuskin ollenkaan paino noussut, pituutta on kyllä tullut reilusti....Lääkäri käski laittaa joka soseeseen, maitopulloon, puuroon, velliin,siis joka ruoka-annokseen ruokalusikallisen ruokaöljyä. Kun muksu kuluttaa kaks kertaa enemmän kun syö, kun on aika kehittynyt ikäisekseen, pitkä juttu. Mut anyway, mietinpä vaan kun olen nyt tässä kolme päivää tehnyt niinkuin lääkäri sanoi, ja tyttö on tehnyt tämän kuurin aikana 10-12 kakkaa. Siis 10-12 kakkavaippaa vaihdan päivittäin, ennen ne oli tosi kellonlyömällä, aamulla ja illalla, eli vaan kaks kakkaa, ja nyt 12 !!!!!! Tajusinpa vaan et mikäs sen parempi ulostuslääke ku ruokaöljy...eli onkohan tuo sittenkään hyvä ajatus, mitä ootte mieltä? Ja sitäpaitsi jos ihminen ulostaa jatkuvasti, eihän se liho ? Eli jos itekin rupeisin vetää jotan risiiniöljyä ihan pirusti joka päivä niin enköhän laihtuis aika hurjasti..? Että tuskimpa tuosta lapselle nyt painoa kertyy ? Vai kuvittelenko vaan, olenko nyt väärässä ? Mitä muuta vois antaa öljyn sijasta et sais lisää painoa ?

no täytyy sanoa etten kyllä millään jaksais vaihtaa 12 kakkaa päivässä, ja kun eihän sitä rasvaa nyt mitenkää kerry jos ulostaa koko ajan ?? eihän mitkään ravintoaineet imeydy ? sehän on sama ku bulimia, oksennat heti ku syöt ni rasva ei imeydy, eikä sen puoleen mitkään vitamiinitkaan. Eli eikö tuo, ainakin miun järjen mukaan, tee vaan halala lapselle ?

Jos lääkäri on näin määränny ni mitäs sitte kyselet, tai kysy neuvolasta sitä varten se paikka on et siel saa neuvoa on tää kumma palsta kun aina kysellään ja tiet on auki terveydenhuoltoon ei tääl istu lääkäreitä neuvomassa, mä en ainaskaan kysele lapsistani täällä niin onhan tää joku vauva/lapsi paikka mut silti järki kulta käteen.......ohhhohh

no aika hurja määrä jos joka annokseen..
laita vain kiinteisiin, siis soseisiin ja puuroon. Kyllä se riittää kerta likka kasvaa pituuttakin. Ja aloita "asteittain" ekana päivänä 1rkl ja toisena 2 jne. en minä ikinä ole enempää kuin 3rkl/vrk antanut vaikka meillä paino kulkenut -22%:ssa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lääkäri on näin määränny ni mitäs sitte kyselet, tai kysy neuvolasta sitä varten se paikka on et siel saa neuvoa on tää kumma palsta kun aina kysellään ja tiet on auki terveydenhuoltoon ei tääl istu lääkäreitä neuvomassa, mä en ainaskaan kysele lapsistani täällä niin onhan tää joku vauva/lapsi paikka mut silti järki kulta käteen.......ohhhohh

Eiköhän tää palsta oo olemassa just siks että äidit voi vaihtaa kokemuksiaan ja neuvoja.

Sä kai kuulut niihin joiden mielestä tää palsta on olemassa siks että saa vittuilla toisille anonyyminä.

Alkuperäinen kirjoittaja ölöjy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eiköhän tää palsta oo olemassa just siks että äidit voi vaihtaa kokemuksiaan ja neuvoja.

Sä kai kuulut niihin joiden mielestä tää palsta on olemassa siks että saa vittuilla toisille anonyyminä.

:laugh: :laugh: :laugh: nimenomaan, en itse edes vaivautunut tuohon kommenttiin vastaamaan. niin naurettava se oli. Käsittääkseni juurikin tätä varten tää palsta on ...

Neuvoloissa tuijotetaan käyriä ja lukemia nykyään ihan liikaa. Ihmiset ovat vieraantuneet luontaisista vaistoistaan, eivätkä enää osaa katsoa lapsen tilaa silmin ja korvin. Valitettavasti tämä aiheuttaa jopa ahdistusta vanhemmissa. Tiedän tapauksia, että lasta on kiikutettu jopa erikoislääkärille, kun neuvolalääkäri on ollut huolissaan lapsen kasvusta. Käyristä ja arvoista poiketen lapset eivät kuitenkaan kasva lineaarisesti. Myös ruumiinrakenteet ovat erilaisia.

Jos lapsi voi hyvin ja neuvolalääkärin ohje aiheuttaa ongelmia, olisi varmaan syytä keskustella tästä asiasta kyseisen lääkärin kanssa. Pyytäkää häneltä kaikki neuvolan käyrät ja lastanne koskevat paperit erikoislääkärin konsultaatiota varten ja sanokaa, että haluatte varmistua asiasta. Kertokaa neuvolalääkärille samalla öljyn aiheuttamista oireista. Tuollainen ulostamistahti ei myöskään liene terveellistä. Kysykää ystävällisesti, uskooko neuvolalääkäri lasten kasvun olevan nykypäivänä lineaarista kaikista luonnon laeista poiketen.

Ylimääräisen rasvan pakkosyöttämisestä on esitetty myös vahvaa kritiikkiä. Ihmiset lihovat ja lasten ylipaino sekä diabetes ovat kasvavia kansanterveydellisiä ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
mä oon sairaalassa potilaille antanut lääkärin ohjeella 2 tl päivässä rypsiöljyä sekoitettuna ruokiin, kuulostaa tosi isolle määrälle toi teiän ohje..

Tästä oon samaa mieltä. Meilläkin on käsketty laittaa öljylisää mutta 2tl/pv. Ei lääkärillä oo menny tl ja rkl sekaisin. Tuossa määrässä öljyä on aivan valtava määrä energiaa.

Yhteistyössä