Ruokailu"ongelmia"

Pix
Äääh. Poika on alkanut "huvittelemaan" syödessään. Voi kyllästys.
Siis:
-Hakkaa lusikalla lautasta niin että ruoka roiskuu ympäriinsä
-Sekoittaa ruokaa lautasella siihen tahtiin, että reunoilta lentää
-Puhaltaa maitomukiin tai vaihtoehtoisesti
-Puhaltaa, kun suu on täynnä maitoa
-Ottaa ruokaa lusikkaan ja tyhjentää lusikan pöydälle
-Haukkaa leivästä paloja ja sylkee palat lattialle


MIKÄ TÄHÄN AUTTAA? Onko muuta kuin aika? Kun ei puoltoistaveen kanssa oikein voi keskustella aiheesta, sen mielestä toi kaikki on suunnattoman kivaa.
Mutta minusta ei :headwall:
 
Kyllä kiinnostaa :hug:
Mä varmaan nostaisin pois pöydästä (ja oon siis tehnytkin niin) ja selittäisin että miksi niin tein.
Täytyy vaan luottaa siihen, ettei toisella voi kauheen nälkä olla, jos kerta kerkiää leikkiä ruualla.
Toinen vaihtoehto on, että annat ehkä ottaa jonkun oman lelun mukaan pöytään, jolla saa sitten leikkiä. Moni ei tietty halua, että lapsi leikkii ruokapöydässä.

Niin, siis nostaisin pöydästä vain sillon kun selkeesti leikkii ruualla, eli sylkee, heittelee yms, en tietty jos toinen vaan "tutustuu tuotteeseen", eli sekottelee, yrittää syödä yms. Siihen sottaantumiseen auttaa sitten vaan aika ja siivous :) <br><br>
 
Meillä on IHAN samanlaista tällä hetkellä. Mutta niinpä näyttäisi olevan ikääkin pojalla saman verran.
Ei kai siihen auta mikään muu kuin aika, ainakaan mikään mun kokeilemani ei ole tehonnut.
Ja kun ei turhia stressaa, siivoaa sorkut sitten kun syömiset on syöty. =)
 
Mulla sama juttu tuon 1v3kk kanssa. Mitään kiinnostusta ei oo ite syödä, mutta lusikka pitää olla kädessä ja sillä sitten heitellä ruokaa pitkin keittiötä. Että apua ei mulla ongelmaan oo, mutta tiedän miltä toi tuntuu...
 
Olen siirtänyt ruuat kauemmaksi heti kun sotkeminen on alkanut, sitten kysynyt lapselta että "syötkö nätisti jos äiti antaa ruuat takasin" jos lupaa niin annan ruuat takas jos vielä sotkeminen jatkuu niin nostan ruuat tiskipöydälle ja ilmoitan lapselle että ei sitten syödä ja nostan lapsen pois pöydästä.
 

Yhteistyössä