ruokaa juhannuksena?Huom: köyhän perheen ;D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttävää puuhaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttävää puuhaa..

Vieras
Mitä voisi keksiä?Semmosta edullista ja maistuvaa..
Tietysti nakit/makkarat.En tiedä onko varaa pihveihin :/ taaskaan,vaikka mies on työssä niin silti kaikki rahat aina menee perusruokiin ja ylimääräiseen ei jää rahaa yhtään.
Onko muilla samanlaista tilannetta?Olisi kiva yllättää perhe ja ostaa jotakin mutta välillä kun aina ne samat makkarat ja nakit..
Kertokaapa edullisia vinkkejä :)
Salaatin teen,maksakoot ne ainekset mitä maksaa..aina olen tehnyt salaatin ;)

Piknik-eväät ja menette johokin kivaan paikkaan ulos syömään.
Tai katatte kauniisti, kesäisesti juhlapöydän (koristeet luonnosta) kotiin.
Tuollaisilla jutuilla saa arkiruuastakin juhlavampaa :-)

Nuo itsetehdyt hampparit on ainakin edullinen vaihtoehto.

Itse syömme varmasti itsetehtyjä lohkoperunoita, grillataan kanaa, makkaraa, täytettyjä herkkusieniä. sipulipaprikahöystöä, salaattia, perunasalaattia, sienisalaattia. Jälkkäriksi vaikkapa mansikoita ja vaniljajädeä. Tai hedelmäsalaattia ja vaniljajädeä. Valkkaria :)
Eli aika arkista ruokaa.

Esim. Lidlissä on kauheasti hyvää ja edullista grillattavaa :) Ja kylkeen perunaa tai pastaa, se ainakin on halpaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="Vieras";28607648]Nuo itsetehdyt hampparit on ainakin edullinen vaihtoehto.

.[/QUOTE]

Ja jos käyttää "sämpylänä" reissumiestä tai muuta ruisleipää ja jauheliha on vähärasvaista naudanlihaa, vieläpä terveellistä ja maistuvaakin. Meillä lapset tykkää kovasti. Väliin sitten kunkin maun mukaan cheddaria, ketsuppia, majoneesia, tomaattia, salaattia jne.

Edullisimmat grillipihvit eivät tule kyllä juuri sen kalliimmaksi kuin nakit ja makkarat, erityisesti jos molempia ostaa.

Minkä suuruisella budjetilla ap, sinun pitäisi ruuat tehdä?

itse en pidä makkaroita mitenkään halpana ruokana.eivät täytä ja niistä tulee huono olo. Kannattaa ihan tosissaan katsoa kilohintoja kaupassa. Fileen kilohinta voi olla pienempi kuin makkarapaketissa. ei meilläkään rahassa kieritä, mutta makkarat jää kyllä hyllyyn. osta marinoimatonta lihaa ja mausta itse. käy vaikka silloin kaupassa kun laputtavat tuotteita. säästät siinäkin :) . Tee itse perunasalaattia, leivo tuoretta leipää ja tee salaattia. hyvää ja edullista.

ja huom! huom! Osta kokonaista lihaa tai maustamatonta. elä maksa marinaadista ja vedestä. kokonaisesta possunfileestä leikkaamalla saat isolle porukalle ruokaa. ja se iso köntti maksaa 10€ paikkeilla. kun taas 400g paketti, mitäliemössössäuivaa lihaa maksaa 4-6€ . Uunijuurekset on muuten älyttömän hyviä. osta iso pussi juureskuutioita ( k-kauppa, pakaste) ja laita uuniin,mausta hunajalla ja suolalla. hauduttele ihana herkku. varhaiskaalista tulee herkullinen coleslaw. hienonna kaalia, raasta porkkanaa, hienonna tilliä ja ruohosipulia. joukkoon suolaa ja kermaviiliä ( ei kevyt ) ja anna maustua. edullinen ruoka ei tosiaan tarkoita epäterveellistä ja mautonta. mutta valmistaudu tekemään itse.

Yhteistyössä