ruoka-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Niiskuneiti79
  • Ensimmäinen viesti
Niiskuneiti79
Mitä mausteita käytätte 1-1½ vuotiaiden ruoissa, siis ihan kotiruuissa. Meillä tyttö 1v1kk ja mies ei ole oikein tyytyväinen ruokien makuun eli millä makua koko perheen ruokiin. Niin ja hyviä ohjeita otetaan mielellään vastaan... Mukavata joulua kaikille! =)

Meillä käytetään yhteisissä ruuissa suolattomia liemijauheita ja sekoituksia. Ainakin Turun S-marketeissa on Hamburger Börsin suolattomia mausteseoksia. Isäntä lisää sen suolan omalle lautaselleen.
www.ryytihyppynen.fi myy suolattomia ja vähäsuolaisia mausteita
Yrteillä saa makua ruokiin, jos jaksaa pelata niiden kanssa.

minä olen tehnyt kaikki ruuat ihan samalla tavalla kuin olen ne aina tehnyt (siis silloin muinaisina aikoina ennen lapsia, heh). yleensä muutenkin suosin vähäsuolaisia ruokia, joten laitan ruokiin sen verran suolaa kuin yleensäkin laittaisin ja lisäksi mustapippuria ja ihan tuolta marketin hyllyltä löytynyttä suolatonta yrttiseosta (sellainen tummanvihreä pussi). muuten olen kyllä käyttänyt niitä valmiiksi marinoituja broilerin-suikaleitakin ja pakasteesta ja ihan hyvin tuo tyttö on niitäkin suostunut syömään. valkosipulista ei oikein välitä, mutta kaikki chili-hommat yms menee niin kauan kuin eivät vain ihan älyttömästi suuta polta.

Yhteistyössä