Ruoka-aine allergia vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allergia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Allergia

Vieras
Kertokaahan millaisia oireita ja kuinka nopeasti ruokailusta vauvalle on tullut ruoka-aineista? Epäilen että pojalla 6kk banaani tekisi ihottumaa suun ympärille... Sellaista punaista ryhelmäistä ihottumaa melkein heti ruokailun jälkeen... Miten olette toimineet kun olette epäilleet allergiaa? Oletteko uskaltaneet kokeilla myöhemmin ko ruokaa? Kiitoksia vastauksista...

Googlettele vaikka että allergia ja sitten yliherkkyys,ne on kaksi eriasiaa mutta en juuri nyt muista miten ne meni :D Kyllä voi tollanen ihoreaktio tulla nopeastikkin. Koeta olla antamatta banaania ja tarkkaile häipyykö näppy, niinhän se vaan selviää. Sit kun ei ole enää näppyä niin annat taas vähän-jos tulee niin allergia on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö kellään tietoa... Voiko tulla vaikka nielu/ hengitysoireita myöhemmin? Täytyykö nyt seurailla niiden varalta?

Minä itse olen monelle ruoalle allerginen. Jotkut on sellasia,että aiheuttaa juurikin hengitysteiden turpoamista,mutta jos on näin paha allergia niin se kyllä tulee ainakin tunnin sisään mun mielestä. Tiedän ihmisiä, joille tulee tomaatista näppylää suun ympärille jos tomaatti koskettaa ihoa, muuta oiretta ei tule.

Yhteistyössä