Runsas valkovuoto pilaa elämäni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiallisia vastauksia toivon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiallisia vastauksia toivon

Vieras
Tää on aivan syvältä ja mulla menee hermot tän asian kanssa. Siis ihan joka heti jalkoväli on litisevän märkä, valkovuotoa tai jotain tulee niin reippaasti. En voi kuvitellakaan nukkuvani ilman housuja, koska se suoranainen märkyys on niin inhottavaa. Mun on pakko pitää jatkuvasti pikkuhousunsuojia, muuten pikkarit on täysin märät jo hetken päästä.

Hiivaa en usko tämän olevan, ei ole kutinaa tai pahaa hajua tai muitakaan oireita. Vain tää ihan järkyttävän runsas valkovuoto.

Onko tälle mitään tehtävissä? Mua oikeasti väsyttää tää juttu jo niin paljon, että tekisi mieli itkeä. Ei voi olla normaalia enää tämmöinen märkyys :(

Tämä nyt varmaan kuulostaa vähän tylsältä vastaukselta, mutta koitas silti jättää ne suojat pois. Minulle tulee kosteusongelma liian hautovista olosuhteista enkä nyt puhu mistään hiestä. Ei varsinaista vaginiittia kuitenkaan, mutta jonkinlainen epätasapaino. Gynethän suosittaa puuvillapikkareita, ilmakylpyjä ja pikkuhousunsuojien käytön lopettamista.

Jos ei ole siitä kiinni niin perusominaisuutena asialle ei kyllä mitään voi. Ikävää se on rutikuivuuskin, usko pois, on siitäkin kokemusta. Jos sulla on ehkäisyn tarvetta niin mahdollisuuksien mukaan asiaa voi huomioida. Joillain e-pillerit kuivattaa. Ehkäisyrengasta taas markkinoidaan kostuttavalla vaikutuksella, mutta minulla kuivi paikat kivuliaiksi. Yksilöllistä on tuo alapään sielunelämä...

Puuvillaisia olen pyrkinyt käyttämään, mutta jonkun verran on käytössä muitakin materiaaleja ja ne on kyllä oikeasti aivan kamalat. Suojia yritän välttää, mutta työpäivinä on pakko niitä pitää kun tuntuu että housut kastuvat muuten läpi.
Hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi, joten niistäkään en apua saa.

Ei mulla aikaisemmin ole ollut tää vaiva näin pahana kuin nyt. Ilmeisesti ikä tekee jotain asialle?

Voi se olla hiivaa kuitenkin, koita ottaa kuuri josko yhtään helpottaa. Myöhemmin kannattaa käyttää maitohappobakteereita. Myös ne puuvillapikkarit käyttöön ja pikkuhousunsuojat pois.

Ravinto vaikuttaa ihan hirvesti, sokerit ja runsas hiilihydraattinen ruoka. Itsellä olut samaa ongelmaa ja mitä huonommin syö, sitä enemmän elimistö joutuu puhdistaa itseään eli valkovuotoa valuu.

Sama ongelma :( Lääkärissäkin kävin ja mitään tulehdusta tai muutakaan vaivaa ei löytynyt. Normaalia on kuulemma, joten kai se on sitten vaan opittava elämään tämänkin vaivan kanssa. Olen myös kokeillut maitohappobakteereita, mutta enpä huomannut niillä juuri vaikutusta olevan.

Meillä jo ihan terveydenhoitajat voi ottaa näytteet, jotta hiiva ja bakteerivaginiitti voidaan poissulkea. Mutta ei minullakaan mitään näytteissä ole ollut koskaan (paitsi milloin ihan selkeät oireetkin johon liitty muutakin kun runsaus). Jotkut nyt vaan valuu ilman erityistä syytä. Maitohappobakteerivalmisteita voi kokeilla paikallisesti ensihätään, kaverilla se auttoi. Korjaa epätasapainoa limakalvoilla. Hiiva ja bakteerivaginiittihan voivat parantua ihan itsestäänkin, jos olosuhteita saa korjattua (eivätkä ole varsinaisesti pikaista hoitoa vaativia ellei satu bakteeritulehdus raskaana ollessa).

Yhteistyössä