Runsas nenäverenvuoto

Odotuspuolelta jo tätä kyselinkin, mut kokeillaan vielä täältäkin..
Onko kenellekään tuttua raskausaikana alkanut runsas nenäverenvuoto? Mulla ei ole koskaan ennen vuotanut nenästä verta ja nyt raskaana vuotaa joka aamu- ja paljon!

Neuvolassa sanoivat, että ihan normaalia on, joten ei siinä sinänsä syytä huoleen. Kurjaa vaan kun aamut menee nenää pidellessä ja taaperon perässä samalla juostessa...

Lähinnä haluaisin tietää, että voikohan asiaan jotenkin itse vaikuttaa? Myös ne kenellä ilman raskauttakin vuotaa paljon verta nenästä, osaavat kenties neuvoa? Kuivista limakalvoista ilmeisesti johtuu, mutta mitäköhän niille voisi tehdä?

Jos jollakulla on vinkkejä, niin kiitos kovasti!
 
Olen myös kärsinyt raskausaikoina nenäverenvuodosta. Itse asiassa tiesin toisen lapsemme odotuksessa raskauden alkaneen juuri nenäverenvuodoista, joista olin kärsinyt myös ensimmäisellä kerralla. Minulla ne menivät ohi noin raskauden puolivälin jälkeen. En tiedä mistä lie johtuivat, sillä toisella kerralla oli kesä, eikä ainakaan kuiva pakkasilma päässyt limakalvoja kuivattamaan. Minua neuvottiin käyttämään A-vita tippoja, joista olikin mielestäni apua. =)
 
Minulla on muuten vain ollut runsasta nenäverenvuotoa, ei siis erityisesti raskausaikana. Kestää yleensä tunnin ja on todella runsasta, kuin vesihanasta valuisi. Pidän koko ajan jotakin kylmää nenällä, painan esim. pakastevihannespussilla nenää. A-vita tipat on todella hyviä, kannattaa kokeilla. Niistä on minulle hyötyä varsinkin talvisin.
 

Yhteistyössä