Runsas lapsivesi?

  • Viestiketjun aloittaja Sinttiläinen
  • Ensimmäinen viesti
Sinttiläinen
Onko kukaan koskaan törmännyt moiseen diagnoosiin? Minulla huomattiin viikolla 35 että lapsivettä on hieman normaalia runsaammin ja laskettiin jokin AFi arvo, joka oli 21. Osaako joku tulkita? Lapsella kuitenkin kaikki hyvin ja sisäelimissä ei havaittu poikkeavaa.
 
Mulla todettiin rv29+ runsaasti lapsivettä: AFI>25. Seuraavassa ultrassa rv31+ AFI oli 22. Jotenkin se lääkäri laski niistä viidestä lapsivesilätäköstä niitä mittoja ja ilmoitti sitten tuon. Mittasi siis ultralla noiden lätäköiden koot. Mulla on raskausdiabetes ja runsas lapsivesi ilmeisesti liittynee usein siihen. Vauvalla on kaikki ok eikä lääkäri kommentoinut tuota runsautta muuten kuin, että synnytyksessä on riski, että napanuora luiskahtaa ulos ennen vauvaa, jos vauva ei ole kiinnittynyt. Niin ja jos synnytys käynnistyy vesienmenolla niin sitä saattaa tulla sitten aika tavalla...

Tuosta arvosta sen verran vielä, että tuo mun 25 oli vielä normaalin rajoissa, ettei siis aleta tekemään mitään asian suhteen. En itse tajunnut alkaa kyselemään siinä mitään tarkempaa, kun lääkärikään ei vaikuttanut mitenkään huolestuneelta.

Tästä ei tainnut olla paljon apua...
 
Sinttiläinen
Ihanaa kuulla, että jollakin muullakin on "noita"lätäköitä mitattu:) Mulle sanottiin myös että vesimäärä on normaalin ylärajoissa, mutta silti se kyllä huolestuttaa. Mulla ei ole raskausajan diabetestä, mutta sen sijaan älyttömät turvotukset...
 

Yhteistyössä