Runsaat kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menstru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menstru

Vieras
Heip

Mulla on tosi runsaat kuukautiset vaikka oon jo yli 30. Tänäänkin oon vaihtanut siteen jo 3 kertaa, kun tulvii yli ja on sentään jo kolmas vuotopäivä.

onkohan olemassa mitään apuja luontaistuoteosastolta tähän vaivaan? Lääkäri kirjoitti vuotoa vähentävää lääkettä, mutta en haluaisi käyttää sellasta muuta kuin viimeisenä vaihtoehtona.

Minulla on hormonikierukka vuotojen vuoksi, mutta siitä ei ole ollut riittävästi apua. Mietin jo kohdun poistoakin, mutta aloitin karppaamisen vajaat kolme kuukautta sitten. Se on auttanut jonkun verran, mutta seuraan tilannetta edelleen ja katson miten käy. Parin kuukauden perusteella en vielä uskalla sanoa mitään varmaan. Saatko riittävästi rasvoja ravinnosta? Uskon, että liian vähärasvainen ravinto saa aikaan sen, etteivät hormonit toimi kunnolla.

Mikset käyttäisi lääkärin määräämää tutkittua ja turvallista lääkettä? Mieluummin kuin luontaistuotteita, joiden mahdollisia sivuvaikutuksia ei ole tutkittu ja teho vaivaankin olematon...

Tätähän et kysynyt, mutta mieluummin otan riskin sivuvaikutuksista ja käytän kierukkaa kuin kärsin runsaista kuukautisista. Elämä on niin helppoa nykyään kun kuukautisten aikaan pärjää pikkuhousunsuojalla. Ei ole tarvinnut tampoonien ja siteiden kanssa vuosiin enää pelleillä. Lakanat säilyy puhtaina ja rahat säästyy kun ei tarvitse joka kk ostaa 10 eurolla suojia. Mulla oli erittäin runsaat lähes 10 päivää kestävät menkat ennen, isoin tamponi saattoi vuotaa läpi tunnissa... Nyt onneks kesto puolet vähemmän, mut vuoto ihan pientä tuhrua.

kuukuppi ja kestoside joka on tehty tarpeeksi imukykyisistä materiaaleista auttoi että pystyin käymään kaupassa 13km päässä autolla ensimmäisten 5 vuotopäivän aikana.
sitten kävin poistattamassa kohdunlimakalvon, ei oo näkyny menkkoja sen jälkeen.

Mikäs se se polttojuttu oli? Missä poltetaan sitä limakalvoa. Vai muistanko aivan pieleen?..Eikai lääkitys ainoa vaihtoehto ole. En oo kyl kuullu että luontaisjutuilla vois asiaa auttaa. Itelläni oli ennen lasta kamalan runsaat mut onneksi synnytyksen jälkeen muuttuivat niukemmiksi.

Mulla oli runsaat kuukautiset.Kokeilin aluksi hormonikierukkaa, mutta ei sopinut.Tulin raskaaksi sen kanssa.Kokeiltiin kohdun limakalvon polttamista = lämpöpallohoitoa, mutta se ei onnistunut, koska pallon paine ei noussut tarpeeksi.Luulivat että kohtu oli puhki...tutkittiin, mutta se oli vain niin laaja.Sitten kokeilin lääkehoitoa eli cyklocapronia, mutta sekään ei auttanut niin hyvin kuin toivoin.Kohdunpoisto oli sitten viimeinen keino.Siitä tulee piakkoin vuosi.Ihanaa kun ei tarvitse kärvistellä menkkojen kanssa.

Luontaistuotepuolelta voi löytyä jo pelkästään tuoksuistakin jotakin mitkä voisivat auttaa. Sisäisestikin nautittuna paljon erilaisia vaihtoehtoja.
Käy kysymässä lähimmästä luontaistuotekaupasta, osaavat varmasti auttaa parhaiten ja löytyy sinulle sopiva keino!

Hormonikierukka ja lääkärin määräämät lääkkeet ovat kyllä kaukana turvallisesta keinosta! ...paitsi tietty, jos haluaa kehoonsa sellaisia aineita, jotka eivät sinne kuulu...

Yhteistyössä